Waar erger je je aan? #16

@Saray ipv zo in de verdediging te schieten kun je ook denken “ik had het niet zo bedoeld, maar heb kennelijk wel een racistische opmerking gemaakt” en daar van leren en het in het vervolg niet meer doen. En als je dochter je opnieuw aanspreekt op wat je zegt zou je bijv kunnen reageren met iets als “oh zo had ik het niet bedoeld en dat had ik me niet gerealiseerd. Wat maakt dat jij dit als een racistische opmerking opvat?” Zo kun je een heel mooi gesprek openen over racisme en van elkaar leren. Heel knap van je dochter dat ze je zo aanspreekt, ik zou juist mega trots zijn als mijn dochter me op deze manier corrigeert.

42 likes

Ik ga het gesprek aan vanavond, zeker. Het lijkt nu alsof ik niks wil aannemen van de mensen hier en dat is absoluut niet waar. Ik probeer mijn aandeel en mijn gedachten hier te verduidelijken, alleen word dat met de grond gelijk gemaakt omdat ik blijkbaar niet kan verwoorden hoe ik het bedoeld heb. Ik bedoelde het niet gemeen of naar en er word ergens genoemd dat ik pertinent niet wil luisteren naar de mensen hier.

2 likes

Ik denk dat het ook goed is om te beseffen dat het niet zo zeer gaat om hoe jij het hebt bedoeld, maar juist over hoe het overkomt. Goed dat je in gesprek gaat met je dochter.

18 likes

Je hebt ook nog nergens je excuses aangeboden, dat kan bijvoorbeeld ook nog :smile:

7 likes

Ik was dat van vorig jaar alweer vergeten maar nu weet ik weer niet of je serieus bent of aan het trollen en weet niet wat ik erger vind.
Anyway hoop dat je je even hebt teruggetrokken uit dit forumgesprek en je in plaats daarvan beter gaat verdiepen in waar je het over hebt en waarom het geen kwestie van “een grapje maken” is (het is ook niet grappig).

3 likes

Misschien praat ik Chinees.

Even zonder grappen en gr(t)rollen, met de grond gelijk gemaakt worden vind ik nogal een heftige uitspraak, merendeel van de berichten vind ik juist erg netjes. Je kiest er zelf voor om dan de inhoud te negeren en enkel te reageren op het woordje racist.

En naast dat Spaans in deze context toch anders is, stel dat was niet zo. Dan was je dochter eerder inconsistent met aanspreken, dan dat het de uitspraken over de Chinese taal minder racistisch maakt.

Ook best oké om eerst even uit emotie te reageren hoor, ik zou ook uit mijn slof kunnen schieten als ik iets hoor wat ik niet fijn vind. Daarom fijn als je het gesprek met je dochter toch wil aangaan, maar doorhameren op dat verschil tussen Spaans en Chinees is gewoon niet productief en loos.

Edit: met ‘je’ bedoel ik natuurlijk niet jou @ZusjevanJoost , toevallig gereageerd op jouw berichtje haha

14 likes

Nou door dit soort dingen durf ik (mezelf kennende) niet meer die app aan te schaffen.

4 likes

Ongevraagde tip: ik heb ook eens een te lange actie gehad van 65 euro en sindsdien gebruik ik altijd de automatische eindtijd die ik dan 2 uur langer zet dan ik verwacht nodig te hebben. Als ik hem dan weer vergeet handmatig uit te zetten gaat hij iig na 2 uur alsnog uit.

10 likes

Afschuwelijk :cry::cry::cry:

2 likes

Ja ik ben er echt zo blij mee! Had foute hits opgezet en zo vloog de tijd echt voorbij. Veel beter dan in een sportschool staan :grin:

4 likes

Yes, ik gebruik er zelf ook geen foundation bij. Alleen wat poeder.

3 likes

Dat ik net bijna €8,- heb betaald om een klein pakketje te versturen :smiling_face_with_tear: wat een geld

2 likes

Waar was dit 🫨

1 like

Mijn ooglid trilt al minstens twee weken af en aan. Ik weet dat het door spanning komt, maar het is zwaar irritant

4 likes

Haha ja dit heb ik ook al een week of 4 ZO IRRITANT!!!

1 like

Ik lees net in mn werkmail dat er morgen directieleden naar mijn afdeling komen dus nu zit ik als een debiel mijn veel te lange nagels af te vijlen :rage:

(nagelstylist afspraak moeten verzetten vorige week)

7 likes

@Schaakmat @JaneDoe ongevraagde tip maar magnesium slikken kan helpen (ik heb dit ook vaker gehad!)

7 likes

Wat erg! Kun je niet aantonen dat je met je auto na * uur ergens anders was? Toevallig ergens anders geparkeerd in een garage ofzo? Ik heb wel eens per ongeluk de verkeerde kenteken aangeklikt in de app en heb na teken van bezwaar altijd m’n gelijk gekregen (is natuurlijk wel appels met peren vergelijken dit). Echt kut voor je.

Ik heb last van mn hormonen en schiet telkens bijna vol als ik denk aan de gyros die ik volgende week ga eten hahaga. Dat ik mn fam weer ga zien doet me niet zo veel maar als ik denk aan eten en de zon word ik helemaal emo. Vage hormonen.

53 likes

Krijgen we weer leuke vakantiefoto’s van je te zien? Kan me zomerse outfits herinneren maar ben ook benieuwd naar het eten! Veel plezier alvast :greece:

3 likes