Tbh heb ik wel bewondering voor jullie engelengeduld en compassie, ik verander zelf ook in een monster in de supermarkt (of andere winkels of plekken met veel mensen for that matter) en zou heel graag willen dat ik het meer van me af kon laten glijden… het is dan vaak ook een combinatie van overprikkeling, drukte, warmte, haast en weet ik veel wat nog meer bij elkaar. Teach me masters!
Nja ik vind het niet gek dat je helemaal cray word in een supermarkt. Het is ook een kut plek. Maar om dan iemand uit te gaan schelden omdat jij een probleem hebt met de supermarkt is wel een beetje sneu.
Je bent toch een volwassene die verantwoordelijk is voor haar eigen emoties en daaruit vloeiend gedrag? Het is wel makkelijk om de omstandigheden binnen een supermarkt de schuld te geven van monsterlijk gedrag
Misschien even @ezw vragen, die wist toen geluidsoverlast van de buren ook om te kunnen buigen naar dankbaarheid dat je onderdeel bent van een samenleving. Vond ik wel mooi.
Eens, ik vind iemand uitschelden ook te ver gaan
@Opheliac ja dat weet ik rationeel gezien wel, maar de praktijk werkt toch vaak anders
Ga op een ander tijdstip.
Hmm wanneer ik mij voel zoals jij beschrijft dan kijk ik vooral heel boos/chagrijnig, maar zeg ik niks. Daar doe je dan volgens mij niemand kwaad mee. En een koptelefoon met leuke muziek helpt enorm!!
Edit: oh en de laatste tijd ben ik best wel bezig met dan toch iets goeds/leuks zoeken in de situatie en daar op focussen ipv alles wat mij irriteert. En dat helpt ook.
Maar er zit nog een verschil tussen iets zeggen van het voordringen of tegen iemand zeggen kan merken dat je niet lang meer hebt.
Ik heb absoluut geen geduld met volwassenen en al helemaal niet als ze voordringen en zeg daar dus echt wat van, maar zal nooit tegen iemand zo’n opmerking als hier boven maken.
zelfdeceptie om trots op te zijn
Ken je het concept boodschappen bestellen misschien
Ik vind het ook echt een stigmatiserend beeld dat oudere mensen alle tijd hebben van de wereld, dat is echt niet zo!
Er zijn zoveel oudere mensen die cognitief zo achter uit zijn gegaan dat ze al überhaupt niet het idee hebben dat ze voordringen
Er zijn zoveel oudere mensen die mantelzorger zijn en met hoge uitzondering even uit huis kunnen om boodschappen te doen terwijl hun dementerende partner onbewaakt thuis zit
Er zijn zoveel oudere mensen die uren moeten bijkomen van even naar de winkel gaan en ook niet lang op hun benen kunnen staan.
Ik zou willen dat er echt meer begrip komt voor oudere mensen
Ik zat middenin de serie “het jaar van Fortuyn”, mede omdat ik door wie is de mol nu fan ben van Jeroen Spitzenberger, is de serie ineens van de NPO app gehaald Geef me dan tenminste een banner van “wordt verwijderd over een week” ofzo…
Oeh een bouqetreeks film met een 5.5 als cijfer op IMDb, dat moet fout lekker zijn!
Ik had dit weekend ruzie met mijn vriend en kwam daar bij m’n moeder over uithuilen maar ze koos zijn kant🙄 4 dagen later nog steeds boos over.
Ik probeer al weken een jaarlijkse reis met altijd min of meer dezelfde personen te plannen. Nu had 1 iemand ‘echt geen tijd’ om uit te zoeken of hij op de gekozen tijdstip kon. Weken heeft dit geduurd, nu kan hij niet.
Nu zijn natuurlijk de vluchten veel duurder, en de beste airbnb’s weg. Ik erger me vooral aan dat hij “echt geen tijd” had. je hebt toch wel eens 5m de tijd om in je agenda te kijken. ZUCHT
Ik kan hier ook echt heel chagrijnig van worden. Je heb toch idd binnen 5 minuten gezien of je kan of niet
Heb ook het gevoel dat sommigen zich gewoon interessanter willen laten lijken door steeds te zeggen dat ze druk zijn. Ze geloven het dan ook
Ja dit vermoed ik dus ook…
Laat ons mee kant bepalen
Omg dit had ik laatst ook!! Etentje voor 23 man ofzo georganiseerd. En ik ben zo tering slecht in alles wat met organiseren te maken heeft. Datumprikker gestuurd, 1 iemand vulde het maar niet in. En sommige data waren al verstreken. Dus ik stuurde iets als, misschien heb je de uitnodiging gemist, zie datumprikker, wil je aub invullen als je nog wilt komen?
Kreeg ik terug dat ze wil komen en een bedankje.
Week later, nog niet ingevuld.
Ik weer appen: hey datum X en Y zijn voor iedereen mogelijk, kun jij 1 van deze 2 ook?
Zegt ze de dag erna, sorry moet nog even kijken.
Ik weer na een week appen dat ik een datum wil kiezen die dag (ik verbaasde me over mijn geduld maar toen was het op) zegt ze: Sorry heb het druk. Ben op vakantie! Was ze net een paar dagen weg, prima maar die weken ervoor toch niet En ze zou eerder dan die 2 data terugkomen.
Uiteindelijk zonder haar gedaan.
Wat heb ik geleerd: zet een datum als deadline in. Bijv. Voor 12 feb invullen, dan kiezen we de datum die de meeste mensen hebben uitgekozen.