Volgens mij zijn ze goedkoper uit als ze jou voor de pot laten betalen. Of spoelen ze met bronwater?
Ik heb echt geen idee ik stond daar met mn pasje zo van hoi mag ik gebruik maken van het toilet.
âNee doen we niet meer je moet eerst iets kopenâ queeâŠ
Gelukkig zit er tegenover een top restaurant ( Zula in arnhem heerlijo eten en super lieve mensen) waarvan ik niks hoefde te betalen.
Ik haat dit zo aan Nederland. Andere landen hebben zoveel meer openbare toiletten.
Gebeurt wel vaker. Ok, dit is een winkel, maar toch⊠loop ff mee en dan is er niks aan de hand
Tussen de 12 dagen en 10 weken tot we inverhuizen . Ik hoop vooral eind deze week wat duidelijkheid te hebben over de termijn. Werk heeft me wel goed gedaan. Op dat overleg was echt sublieme catering dus heb 4 cola en heel veel sigara boregi op.
Ik heb vroeger in een kledingwinkel gewerkt en daar moest ik ook pertinent iedereen weigeren want âde kluis en alle administratie staat daarâ. Ik voelde me altijd zo kut als ik nee moest zeggen.
Huh hoezo is er niks aan de hand? Die vrouw ging 100% zeker hun wc bevuilen. Ik doe het dagelijks, maar staat volgens mij niet in de functieomschrijving van een kruidvat medewerker om dat op te ruimen
Ja heel herkenbaar dit, ook in een winkel gewerkt. Ik durfde nooit tegen mij manager in te gaan want vond het toen echt absurd. Jaren later werd ik zelf manager en in sommige gevallen heb ik mensen toegestaan en liep ik gewoon mee. Waren allemaal wat oudere klanten. Regels kunnen me dan niets schelen hoor.
Werd dan iets voor sluitingstijd wel de kassa opgemaakt in de winkel? Dat heb ik wel meegemaakt in winkels waar ik heb gewerkt. Nou dan kan je mensen ook wel gebruik laten maken van het toilet
Mensen die in het OV (eigenlijk overal) met speaker bellen via WhattsApp of Snapchat. Flikker op met je oeverloze informatieuitwisseling waar ik niet op zit te wachten. En dan ook nog de hele tijd naar je telefoon zitten kijken of je haar of nepwimpers nog goed zitten.
Ik snap niet dat die mensen niet in de gaten hebben dat ze strontvervelend zijn of dat ze er (nog erger) gewoon schijt aan hebben.
Kruidvat doet dit al jaren standaard en het kutste vind ik eigenlijk dat het hoofdkantoor dit nu gaat âuitzoekenâ ipv te zeggen âdit is ons beleid en dit eisen we van onze medewerkersâ
Own het dan als hoofdkantoor en doe niet alsof dit een uitzondering is en je dit niet van je veelal jonge medewerkers eist
Durfde ik ook niet toen, want was gewoon echt nog jong. Het waren ook vaker mensen met kleine kinderen en ik snap echt hoe klote dat is, want net zindelijke kinderen zeggen opeens âmama ik moet NU plassenâ en kunnen het dan ook niet lang meer ophouden.
@Marquez nee dat werd ook strikt gedaan als de deuren op slot waren na sluitingstijd. (Onbetaald natuurlijk maar dat is weer een andere ergernis )
Ik heb een keer de moeder van een vriendin naar de wc laten gaan in de winkel waar ik werkte. Ze had werkelijk ALLES ondergescheten. Zo goor en ik vond het ook respectloos.
Maar⊠hoe dan? Had ze diarree ofzo??
Alles eronder vat ik op dat de muren en vloer er ook onder zit.
Oh ik snap heel goed dat winkels daar niet aan willen beginnen. Kluis, persoonlijke spullen van medewerkers en idd het schoonmaken. Komt ook veel risico bij kijken. Ik begrijp de redenen wel.
Het probleem ligt ook niet bij de winkels toch, maar bij het feit dat we in NL fucking gierig doen met openbare toiletten. Er moeten gewoon veeeeel meer openbare toiletten komen. Absurd dat dat gewoon nog zo slecht geregeld is, zoiets basaal als je behoefte kunnen doen
Omdat heel veel mensen boven een pot hangen en dan overal naast en op plassen.
Dat je op een wc bevuild en het gewoon zo ranzig achterlaat vind ik wel bijzonder zoals @ludo beschreef. Ik werk niet in een winkel maar zou het ook niet zo prettig vinden steeds klanten naar de wc te moeten laten gaan.
Nou ja, ik lees hierboven ook wel andere dingen, dat het best moet kunnen. Maar ik vind het niet de verantwoordelijkheid van winkels. Bij mij gaat niemand naar de wc behalve ik en de mensen die er werken. Geen discussie over mogelijk. Naast mij zit een café, succes!
Ja dit bedoelde ik dus idd, vind het echt niet hetzelfde als in een horecagelegenheid bijv ja
Als ik voor werk externe afspraken heb, kom ik heel vaak op locaties waarvan ik denk he je kan hier gewoon naar de wc en niemand die het opmerkt. Bijv. in ziekenhuizen, buurthuizen, ggd-locaties, gedeelde werkplekken etc. Maar goed je moet maar net bekend zijn in de omgeving.
Bij de action deden ze een x ook niet moeilijk trouwens voor mn kind
Misschien kennen jullie dit al of zitten jullie er niet per se op te wachten, maar de app HogeNood laat zien waar zich openbare toiletten bevinden (met rating van andere mensen erbij en of het gratis is of niet). Ik zit nu even in die app te kijken en zie dat er bedroevend weinig openbare toiletten zijn bij mij in de buurt, op wat urinoirs na