Waar erger je je aan? #17

Bel je vriendin en dan krijgt zij de koelkast uit je nieuwe huis!

Ik zou me juist weer super schuldig voelen als vriendin als ik dit hoorde en echt niet moeilijk doen

En €100 is echt weinig geld als het een goede koelkast is. Ik heb ook de koelkast over genomen met de verhuizing en veel meer betaald!

En meebetalen aan een nieuwe vind ik echt totaal onnodig! Ze heeft gewoon een werkende koelkast.

9 likes

Ze heeft een werkende combi koelkast, wel ouder en kleiner.
Ik zou me echt heel rot voelen als ik later hoorde dat diegene het helemaal niet weg wilde geven/het haar slecht uit kwam. Maar ik zou ook balen omdat het dan eerder gezegd had kunnen worden (het zit ook al heel lang in m’n hoofd).
Ik vind aanbieden mee te betalen een goed idee! En ik heb ook iemand in m’n bestuur zitten die een goede combi weg wilde doen dus misschien kan ik hen aan elkaar koppelen.
Ik denk dus dat de combi die we nu hebben meer dan 30 jaar oud is. Dus die is alleen nog goed voor het grofvuil. Terwijl die van mij een voormalig A label heeft.

He maar misschien mis ik iets, maar je hoeft je toch niet helemaal in bochten te gaan wringen om nu voor haar een koelkast te regelen? Je hebt iets toegezegd en nu blijk je dat te vroeg te hebben gedaan, zou denken balen, maar kan gebeuren. Gewoon aangeven en iedereen gaat weer door met z’n leven lijkt me.

104 likes

Ja eens. Het is lief dat je het hebt aangeboden, maar de situatie is gewoon anders dan je in eerste instantie dacht. Daar kun jij niets aan doen.
Gewoon uitleggen en jammerdebammer.

9 likes

Eens. Het is niet jouw verantwoordelijkheid kusjessoldaat om (mee) te betalen aan een koelkast voor haar. Jullie hadden een leuk idee dat in de praktijk helaas niet blijkt te werken, helaas. Zo lopen dingen soms.

11 likes

Haaahahaha Buurman Henk is nu al forumpersoonlijkheid van de maand.

2 likes

Heerlijk dat soort buren. Ik heb bij mij in de flat een groepje van dat soort mensen. Ze hebben er al eens voor gezorgd dat we een paar jaar aan energiekosten van de gezamenlijke ruimtes terugkregen omdat de woningbouwvereniging was vergeten de zonnepanelen te gebruiken.
(Het ging een beetje te ver dat ze toen ik hier net woonde met vijf op een rij gingen toekijken of ik (zo’n jong grietje) wel goed kon inparkeren, maar inmiddels weten ze dat ik pro ben en vertrouwen ze me.)

7 likes

Ik zit een beetje rond te neuzen naar eventuele workshops om te doen bij KreaDoe. Er zitten leuke workshops tussen. Maar alle beschrijvingen hiervan hebben een Happinez randje

Je hebt alleen een reden nodig waarom je het leven wilt vieren zoals het echt is met al de breuken en imperfecties die daarbij horen dus een beetje lef heb je hiervoor wel nodig.

Het gaat hierom een bordje mollen en aan elkaar plakken met goudlijm. Lijkt mij echt niet het toppunt van het leven vieren. Mijn nekharen gaan hiervan overeind staan

10 likes

M’n huis. Ik was echt blij om m’n eigen plekje te hebben na een paar keer verhuizen van tijdelijke plek naar tijdelijke plek. Maar het is zo’n oud pand dat er altijd wel iets mankeert. Douche die niet warm wordt, rolgordijn dat ineens naar beneden valt, keukenkastjes die niet meer sluiten, lampen die kapot springen.

En nu dus een muizenplaag. Zo goor. M’n huis is nooit zo schoon geweest als nu, alles zit in Tupperware, maar m’n hele keuken zit vol muizen. Heb vallen geplaatst maar dat is dweilen met de kraan open, er zijn zoveel gaten en kieren dat de bestrijdingsdienst zei dat er geen beginnen aan is om alles dicht te maken. Moest er laatst zelf een dood maken om ‘m uit z’n lijden te verlossen. Zo. Klaar. Mee. Wil gewoon een fijne woning.

4 likes

Ik snap dat het lastig is maar ik zou toch gewoon zeggen dat dingen veranderd zijn en je hem zelf nodig hebt. Ze heeft hem nog niet van je gekocht toch? Lief dat je hem voor weinig wilde wegdoen, maar als het toch kan dan zou ik hem toch gewoon houden.

7 likes

Mijn moeder wil bij DM bestellen en vraagt me of ik ook iets wil, is de Buttermilk & Lemon handcrème niet verkrijgbaar. :mad: :mad: :mad:

Sowieso stomme DM, heeft winkels door heel het noorden van mijn land verspreid maar niks voor ons terroni. :pensive:

1 like

Oh hier is ie wel op voorraad aldus de app

1 like

Ik denk niet dat wij in hetzelfde land wonen

7 likes

Ik had wel eens gelezen dat je alumiumfolie in de kieren kan proppen. Is dat een optie? Of (iemand vragen om) alles dicht kitten?
Lijkt me vervelend als die muizen echt in je persoonlijke levenssfeer komen.

2 likes

@Stateofmind Staalsponzen werken ook goed! Die tip kreeg ik van de plaagdierbestrijding op werk.

3 likes

@Yzile ja ik heb idd al wat gaten gedicht met aluminiumfolie. Staalwol schijnt nog sterker te zijn, dus kan ik nog proberen. Maar ze lijken ook echt vanuit onder het keukenblok te komen, daar kom ik niet zo makkelijk bij helaas

2 likes

Ik heb een tijdje geleden deze gekocht en sindsdien heb ik geen muis meer gezien.

3 likes

Ik heb ook van die dingen (ander merk) maar maakte bij mij echt geen verschil. Ik hoorde ze gewoon alsnog naast dat ding in de muur zitten knagen.
Wat wel gewerkt heeft is al mijn eten in afsluitbare bakken en inderdaad gaten dichten. Ik had een plint die ergens niet helemaal strak tegen de muur zat en blijkbaar kwamen ze er daar doorheen. Sindsdien heb ik al een half jaar geen muizen meer gezien.

2 likes

Heb d’r geappt en ze reageerde chill!

56 likes

Als het niet Duitsland is, dan niet🤗

1 like