Waar erger je je aan? #17

De Messias aka Rutger Bregman heeft schijnbaar een nieuw boek waarin hij ons vertelt dat iedereen ambitieus en idealistisch moet zijn in de keuze van welk werk je doet. Je carrière moet wereldproblematiek oplossen, punt uit.

Lol ja in een utopie zeker. Deze man heeft echt geen idee wat de overwegingen zijn van een gemiddelde NL’er die al blij is om de vaste lasten en boodschappen etc te kunnen betalen. In het interview met Lubach spreekt hij ook zo denigrerend over Jan Modaal, niet te doen

13 likes

Wat eng: “Wij bouwen aan een beweging voor pioniers die bruisen van morele ambitie”. Ik vind het zo’n ongepaste verhevenheid allemaal

1 like

En iedereen kan zeker worden wat hij of zij wil zolang je het maar hard genoeg manifesteert :nauseated_face:

1 like

Ik heb mn mondhoek gescheurd en jézus wat is dat irritant zeg.

6 likes

Ik geniet echt van de recensies van dat boek met als favoriet dat Trouw hem meer intellectuele ambitie toewenst

Verder echt kakelen om het idee dat je ervan overtuigd bent dat de extreem slimme Nederlander in staat is de wereld te verbeteren puur omdat ie zooo slim is. Vergeet ie even dat je dan wel idealen moet hebben en de gemiddelde Nederlander (inclusief Bregman zelf) daar doodsbang voor is. Nog los van dat focus op mensen die zogenaamd buitenaards intelligent zijn vaak vooral schandalen oplevert (zie: Sywert en co). Het hele idee dat mensen eigenlijk dolgraag de wereld willen verbeteren en daar de perfecte skills voor hebben, maar per ongeluk bij the big four/five terecht komen is comedy.

16 likes

Ik ben geen Rutger Bregman fan, maar dit heeft hij wel ondervangen. Het gaat in dit geval uitgesproken niet om gemiddelde Nederlanders maar om mensen die het bovengemiddeld goed hebben en eigenlijk niet meer voor hun geld zouden hoeven/moeten werken op de manier die ze nu doen, dus vooral Amsterdam-Zuid types enzo.

2 likes

Ik las een verschrikkelijk stukje tekst op LinkedIn van hem. Hij benoemde dat een bus chauffeur zich ook wilde aansluiten bij zijn beweging. En herhaalde in die 5 zinnen nog 3x dat het weliswaar een bus chauffeur! was die het goed had en toch voor de mede mens wilde opkomen. Cringe

5 likes

Echt ondankbaar!!! Is armoede dan toch een keuze?

5 likes

Wel even je eigen nare ervaringen erin benoemen en hoeveel sterker je eruit bent gekomen!

'Ik had ook een keer dat ik zo’n mooie LV tas zag maar ik moest ook nog een ticket kopen naar curacao en toen moest ik ‘m laten staan :pensive:

7 likes

Klinkt als Daan Heerma van Vos (:nauseated_face:) die altijd heel graag wil laten weten dat hij nog gewoon lekker wel mixt met het normale gepeupel aka zn buren en lekker leuke lokale winkel eigenaren in zn buurt

7 likes

Ligt het aan mij of worden de comments op instagram echt steeds gemener? Ik volg een aantal accounts die echt gaan om positiviteit en dan zie je de comments en dan denk ik echt er is geen hoop :weary:

3 likes

Dat ligt eraan op welke accounts je kijkt, denk ik.

Het me wel op dat Instagram comments die ik rapporteer zelden verwijdert (dat gaat dan om dreigementen en duidelijk discriminerende haatcomments).

4 likes

Ik volg juist heel veel skin en body positivity accounts en dat trekt blijkbaar zoveel haat aan.

2 likes

Bloempotten voor buiten zonder gat in de bodem

25 likes

Ik ben wakker geworden met hoofdpijn en het gaat niet weg met pijnstillers :face_with_spiral_eyes: en moet vanmiddag naar een housewarming terwijl ik 0 zin heb om het huis uit te gaan

2 likes

Dan blijf je toch thuis…? Beterschap!

13 likes

Ik heb me echt verkneukeld om die column van Julien Althuisius. Hij ging over ‘beste vriend’ (Daan dus) die op z’n verjaardagsuitnodiging had gezet: ik vier mijn verjaardag bij mijn favoriete bakker en als je niet weet welke dat is, zijn we dan wel vrienden? En dan was die bakker een Turkse bakker om de hoek, zo’n gewone simpele met tegelvloer en plastic stoelen. Prima natuurlijk, maar ook zoooooo pretentieus.

8 likes

Ja hij had toch laatst zo’n weeïg artikel geschreven over hoe ontzettend bijzonder de band was die hij met ZIJN bakker heeft

Edit: hahahah topcolumn trouwens van die julien https://www.volkskrant.nl/columns-opinie/waarom-moeten-mensen-nu-opeens-weer-een-favoriete-bakker-hebben~b3aff02f/

7 likes

Dit is heel erg, maar zelfs ik wist dat dat zijn favoriete bakker was :joy::joy:

Komt idd door dat artikel waar @vitaminwater naar refereert, volg hem verder niet en wil ook niet op zn verjaardag komen.

10 likes

Dat ik al een week een gigantische aft aan de onderkant van mijn tong heb en daardoor niet eens normaal kan eten of drinken zonder door de grond te gaan van de pijn