Aan de overdreven hoeveelheid ruimte tussen de stoelen in nieuwe intercity’s. Ik kan niet eens bij mijn laptop die op de tafel staat als ik gewoon op mijn stoel zit
Heb je misschien een tas bij die je achter je rug kan doen? Dan zit je stukje verder naar voren. Heb ooit eens gehad dat mn autostoel vast zat en ik anders niet bij de pedalen kon .
Verschrikkelijke buikkramp die ik heb! Mijn lichaam is echt aan het protesteren als ik gezond eet. Waarschijnlijk om alle rotzooi uit mijn lichaam te krijgen en ik daarom overal last van heb.
Eet je meer groenten dan normaal? Van al die vezels moeten je darmen harder werken dus dat kan (tijdelijk) voor buikpijn zorgen.
Ik vermoed dat dit het dan is haha!
@Barbamama Ik merk dat ook als ik heel gezond ga eten. Mijn lichaam reageert niet goed op te veel vezels. Ik ga prima op een dieet van koekjes en chips maar zodra ik alleen nog maar onbewerkte gezonde maaltijden ga eten raakt mijn buik helemaal van slag omdat ik dan al snel teveel vezels binnen krijg, zeker als vegetariër. Ik moet bijvoorbeeld ook niet elke dag een grote salade met veel rauwe groenten eten, daar krijg ik na een tijdje echt buikpijn van. Dus voor mij een goede reden om soort balans te vinden tussen gezonde vezelrijke maaltijden en minder gezonde producten.
Het is ook wennen voor je lichaam, 30-40 gram vezels per dag is goed voor je lichaam, maar als je komt van 10 gram en te snel opbouwt krijg je geheid buikpijn. Plus je moet bij zo een hoeveelheid vezels ook echt veel drinken!
Het lijkt me sterk dat je teveel vezels binnenkrijgt. Teveel is 70 gram of meer.
Als vegetariër eet je meestal rond de 30-40 gram, dat is hartstikke gezond.
Ik ga vanaf donderdag een paar weken reizen. En ik ben zoals altijd weer veel te laat begonnen met dingen regelen dus ik heb pas afgelopen donderdag lenzen (Pearle), bril + zonnebril (Charlie Temple) en bikini’s + een jurkje besteld en dat is door het paasweekend natuurlijk nog niet binnen en nu is er ook nog een vertraging bij DHL.
Dus nu kan ik donderdagochtend natuurlijk weer al een kip zonder kop door de stad gaan rennen op zoek naar noodoplossingen. Waarom ben ik zo? ik wil ook georganiseerd en gestructureerd zijn.
Ik bedoel teveel voor mijn lichaam. Ik zit normaal inderdaad rond de 40 gram, maar als ik daar nog een heel stuk boven kom krijg ik daar wel last van.
Ik weet niet in hoeverre je je gluten allergie of intolerantie gaat, dus misschien is dit ongevraagde advies niet nodig, maar mijn vriend eet brood van de ah, desem-boekweit-spelt en heeft geen last van z’n buik, terwijl hij bij al ander brood veel klachten heeft.
Ik lijk helaas niet meer tegen spelt te kunnen. Maar spelt brood is echt prima en lekker inderdaad!
Oh dat is dan jammer idd!
Dat dingen gewoon niet werken zoals het hoort. Nieuwe router en gewoon verbinding, maar ik kan niet alles zomaar kijken of openen waardoor ik niet kan werken thuis. Gezeik.
Thuis ja. En dan vooral binnen. In de tuin schreeuwen op Facetime en dan op luidspreker is echt bloedirritant
Leuk wel, waar ga je heen?
Waarom moet het toch zo warm zijn in de trein? De meeste zitten hier met hun regenjas en het is echt bloedheet.
Thailand!
Sigarettenrook. Zo zo goor. Voordat ik zwanger was ging ik al regelmatig over m’n nek van die geur, maar nu helemaal. Kan er gewoon echt niet tegen en kan niet wachten op de dag dat roken gewoon de wereld uit is. Net ook weer in de stationshal. Wtf het mag daar niet eens; hoezo stinkt het daar zo. Of als mensen voor je lopen te roken maar je er niet langs kan. Of als iemand net heeft gerookt en stinkend naast je komt te zitten. Of als je op het terras zit en er steekt opeens iemand om je heen een sigaret op. Waar zijn de terrassen gebleven waar je ook in een rookvrije zone kon zitten?
Wat leuk!! Mag ik je daarover een bericht sturen?