Waar erger je je aan? #17

Mijn huisarts die elke keer als ik daar kom begint over mijn adhd medicatie en of ik al overwogen heb te stoppen. Kom daar net om een moedervlek te laten controleren en wéér die vraag.

2 likes

Yes

2 likes

Aan pubers die allemaal vergroeid zijn met hun telefoon maar als ze hun bijlesdocent (ik dus) moeten terugappen wegens afstemmen over de agenda opeens dagenlang hun telefoon niet aanraken. Geloof je het zelf? En bellen kan niet want Gen Z heeft belangst dus ze nemen letterlijk domweg niet op. Grrrr. Normaal vind ik pubers hilarisch en gezellig en leuk maar zodra er iets geregeld moet worden geven ze niet thuis.

Edit: niet bedoeld om mensen met oprechte belangst/anxiety te bashen. Deze minivolwassenen moeten gewoon even door de eerste paar ongemakkelijke telefoongesprekken heen en dan kunnen ze het ook. Als je t nooit doet, leer je t ook nie he

21 likes

Haha mijn puber neemt wel op maar dan duurt het altijd even want ‘ik moet hem eerst op luidspreker zetten’

2 likes

Maar ben jij in dit scenario de moeder of net als ik iemand buiten de sociale/familiekring?

2 likes

Iedereen die belt krijgt dat te horen :grin:

3 likes

Maar deze kids nemen toch niet niet op omdat ze belangst hebben. Ze hebben gewoon geen zin in je en vinden wat je met ze regelt blijkbaar niet urgent genoeg

7 likes

Die vinden niks urgent denk ik…

Ik merk het op werk ook, dan solliciteert iemand en dan ga je bellen en nemen ze niet op. Voicemail luisteren doen ze al helemaal niet en terugbellen komt vaak ook niet in ze op. Dan krijg je een appje met ik ben gebeld door dit nummer. Inmiddels heb ik geleerd en heb ik een andere tactiek: ik bel 1x en als ze niet opnemen dan spreek ik niks in, maar stuur meteen appje.
En als ze niet terug appen, hebben ze pech.

En een baan of stageplek lijkt me toch best urgent.

8 likes

Ligt wel wat genuanceerder hoor. Ik app alleen maar als ik ziek ben en daar hoef ik geen reactie op. Vaak appen ze mij eerst om te vragen of het uurtje verschoven kan worden. Als ik dan een paar alternatieven geef en vraag uit welke ze willen kiezen, dan hoor ik niks meer. Dus het eerste contact komt wel vanuit henzelf. Des te irritanter dat ze dan niks meer van zich laten horen.

5 likes

Tja en geef ze eens ongelijk. De gemiddelde baan of stage op die leeftijd is een groot toneelstuk waarin jij moet doen alsof je het oprecht interessant vindt en de volwassenen doen alsof je oprecht lucky bent dat je van hen mag leren tegen een niet leefbaar loon.

@thenerdyintrovert oh die ken ik. Ik heb as we speak drie van dit soort whatsappgesprekken open staan. Denk altijd: je komt vanzelf weer weer op mijn radar als je echt wilt.

4 likes

Mijn ergernis:

58 likes

Oooh ik word hier ook gewoon boos van. Vanmorgen was dat lipje van mijn kwark ook per ongeluk vastgelijmd?

Of dat gevoel dat je dan een blikje tomatenpuree ofzo wil opentrekken en dan sta je ineens met dat lipje in je handen. Dan wil ik gewoon met dingen gooien en thuisbezorgd bestellen.

20 likes

Ja, ik word er ook meteen agressief van als ik je post lees!

5 likes

Ik ben recent gestart bij een nieuwe baan, maar heb geen fuck te doen (ja, heb het al aangekaart bij collega’s en leidinggevende). Voel me nutteloos en als ik andere dingen ga doen voel ik me alsnog schuldig

7 likes

Wtf… Als je solliciteert weet je toch dat je gebeld kan worden door het bedrijf? Apart dit

2 likes

Het is weer zo’n dag
girl-screaming-cry-meme

8 likes

Nog een paar uur. Dan ben je ervan af

3 likes

Dat zou je wel denken, blijf me er ergens ook over verbazen. En het is niet zoals @Shaaar zegt dat het een baan is waarvan je moet doen alsof je interessant vindt, het is wel gewoon werk waar iemand een diploma voor heeft moeten halen en waar je gericht op solliciteert.
(en dan bedoel ik niet de pubers, maar ik sloeg aan op Gen Z en hun belangst)

6 likes

Ik kan je helaas geen pb sturen zie ik!

2 likes

Dat als je een nieuwe zak bloem openmaakt er altijd bloem in het randje zit en het onmogelijk is om dat op te vangen. Soms doe ik het boven de gootsteen maar dan zet ik het op het aanrecht en komt er nog meer bloem af.

50 likes