Ja bedoelde eerder dat het niet nieuw is dat “de jeugd” het anders wil doen dan de huidige generatie, dat is iets van alle tijden. Maar wanneer puntje bij paaltje komt wordt ideologie al snel aan de kant geschoven voor eigen gemak.
Dat tweede zou voor mij echt genoeg reden zijn om heel snel m’n ontslag in te dienen.
Wajo echt 2 kutste dingen die je kan hebben op werk Mag dat wettelijk eigenlijk wel, met de reiskosten?
Hebben ze echt de regels veranderd intern of is dit iets dat de afdeling die de declaraties verwerkt zelf heeft besloten? Want dat laatste proberen die afdeling bij ons ook nog wel eens, dan krijg je opeens te horen dat ze alleen kosten uit de afgelopen maand kunnen vergoeden en dat je het maar elke maand in moet dienen. Dat vinden zij zelf namelijk makkelijker werken, maar ja, zo werkt het natuurlijk niet
Dus er zijn geen regels gewijzigd, alleen nu volgen ze die dus voortaan ook op? Wat bedoel je met een aankondiging? Is er wel iets geplaatst of is er niks geplaatst? Omdat je zegt alleen als je heel goed zoekt, dus het staat wel ergens.
Hmm ik vraag me dan af of je er wat mee kunt eigenlijk… of gewoon altijd gewoon geluk hebt gehad dat ze die regel niet zo streng hebben gehanteerd als je teamleider ook al z’n best heeft gedaan. Ben wel benieuwd naar de afloop, succes!
Het pijnlijke gevoel door zo’n teenspreider (voor het lakken van nagels)
Ik heb opeens een bult op mijn favoriete oor om op te liggen
Ik zou even juridisch advies inwinnen want als er tig jaar een afwijkende afspraak geldt (met jou dus, dat je het op deze manier mag doen) kunnen ze niet zomaar zeggen ‘ja maar ooit stond het in die en die regels en nu gaan we ons daar aan houden’. Dit is even heel simpel gezegd natuurlijk maar het is imo niet zo simpel als HR het nu doet voorkomen.
Aan de mug op mijn kamer (3:50u)
Ik denk dat er idd na een bepaalde tijd sprake is van gewoonte-recht. Net als wanneer je bv. structureel meer dan je contracturen werkt, heb je op een gegeven moment recht op dat aantal uren.
Gaat om veel geld, zou het even goed laten uitzoeken.
Aan de vogel die klinkt alsof er een alarm afgaat waardoor ik al sinds 5:00 klaarwakker ben🥹
Aan mensen die gaan tegenstribbelen als je zegt dat je die stoel gereserveerd hebt in de trein. Ik heb ervoor betaald no freaking excuses bitch
Ik snap dat ook nooit, je kan toch gewoon lactase nemen en dan is het oké
Ik wil voor vakantie een creditcard aanvragen, maar de app geeft steeds aan dat daarvoor de afgelopen 3 maanden 1000 moet zijn gestort. Blijkbaar herkent die mijn salaris niet
ik heb dat dus altijd in de bios! Oke ik betaal er niet extra voor maar ik reserveer wel expres een stoel achterin, ga gewoon op je “eigen” stoel zitten.
Ja echt vervelend. De chick die op mijn stoel zat had uberhaupt geen stoel gereserveerd in een volle trein en begon meteen “ja het is zo’n lange reis en ik heb geen stoel ga jij maar daar verderop zitten” ja nee schat dan had je eentje moeten boeken wat kan ik daar nou weer mee.
Ga zelf verderop zitten chick!
Ik was streng doch rechtvaardig en uiteindelijk deed ze het wel maar echt wat een attitude
Aaah dat had ik eens bij een concert. Het was mijn favoriete band, maar ze kwamen niet naar België dus ik had speciaal tickets gekocht in Parijs, en ook nog eens de betere plaatsen geboekt (dus: duurdere tickets). Bij aankomst zat er een koppel op onze plaatsen, toen ik hen confronteerde wilden ze niet verplaatsen en deden ze een of ander lulverhaal dat het wel degelijk hun plaatsen waren (maar het lag er vingerdik op dat ze een toneeltje speelden en maar al te goed wisten dat het onze plaatsen waren). Toen zei mijn non-confrontational ex: ah, wij gaan wel ergens anders zitten (dus: op andere mensen hun plaatsen) en vond hij dat ik erover moest ophouden wat mij nog bozer maakte. Opeens sprak ik vloeiend Frans en heb ik die mensen goed duidelijk gemaakt dat ze ergens anders moesten gaan zitten. Maar ik snap die logica echt niet. Het is jaren geleden en ik kan er nog altijd boos om worden
de pillen die ik heb uitgeprobeerd werken nooit optimaal dus ik vermijd het liever helemaal. maar als die pillen wel helpen snap ik het inderdaad ook niet