Helaas heb je hier in de gemeente geen vergunning nodig voor het bouwen van een ‘schuurtje’. Er is wel een maximale hoogte (zoals @Tubing ook benoemd) en hier houden ze zich ook wel aan. Ik heb dus geen juridische mogelijkheid om er iets tegen te doen. Maar dankzij de bouwdrift van de buren heb ik straks vrijwel geen zon meer in mijn tuin en is het maar de vraag wat ze nog meer besluiten te bouwen.
Ik vind het wel gek dat mensen (zoals in het artikel) zeggen ach de buren houden de mond dus ze vinden het wel prima of het zijn huurders en de pandeigenaar vindt het prima. Ja die heeft er ook geen last van en als directe buren wil je de sfeer nog wel een beetje redelijk houden. Ik houd mijn mond ook omdat ik niet in kan schatten wat er gebeurd als ik mijn mond opentrek. Ik woon er wel naast en kan en wil niet zomaar weg. En ik heb ook geen behoefte aan een burenruzie a la de rijdende rechter. Ik was altijd heel blij met mijn huis. Ik heb het alleen kunnen kopen en de afgelopen jaren heb ik alles opgeknapt. Ik heb ook nooit gedoe gehad met de buren. We wonen al meer dan tien jaar naast elkaar en ik durf over mezelf te zeggen dat ik een relaxte buurvrouw ben. Gillende kinderen, trampolines in de tuin, ballen over de schutting ik zal er niks van zeggen. Maar sinds de bouw drift gaan ze steeds meer mijn grens over.
