Haha ja mijn tante kwam met een winterjas aanzetten toen het 17 graden was! (Ook Australië)
Mijn moeder heeft heel lang nog een bontjas op zolder gehad voor als mijn tante over kwam (en voor onze kinder verkleedpartijen) die mijn tante had achtergelaten. Echt heel extra allemaal, wel benieuwd waar die jas nu is.
Wat gek, als tiener kocht ik net mijn Snoopy onderbroeken bij h&m. Is women’s secret geen optie?
We hebben een huis gekocht en ik heb de afgelopen week nu al 3 keer de opmerking gehad van mensen die het op funda gezien hebben “goh leuk hoor maar er moet echt nog wel heeeel veel gebeuren hé. Er zit wel potentie in maar zo is het echt niks”.
En ik vind het zo kut. Echt waar bemoei je je mee. Wij vinden helemaal niet dat er veel moet gebeuren, en zijn verliefd geworden op 't huis zoals het is. Jammer voor jou dat je het plafond lelijk vindt maar jij hoeft er niet te wonen en vooral ik heb echt niemand om z’n mening gevraagd dus houd je mond.
Edit: en zoveel mensen die er ook wat van vinden dat we pas willen gaan verbouwen nadat we er al een paar jaar wonen. Joh zolang ik niet vraag of ik tijdens de verbouwing bij jou mag komen wonen heb jij er toch geen last van?
Wat jammer dat je zulke reacties krijgt. Veel geluk en plezier in jullie nieuwe huis en ik ben alleen maar fa van wonen in een huis was niet al helemaal verbouwd en nieuw is dus mijn zegen heb je sowieso.
Met dat soort roze en blauwe rad? Ik zappte er even langs en heb me ook geërgerd haha
Ik lig al een uur wakker met extreme jeuk aan mijn been en ik weet dat ik niet moet krabben maar aaaaargh
De zware ademhaling van mijn vriend als hij slaapt. Kan hem soms wel wat aaaaaandoen, ook al weet ik dat hij er niks aan kan doen.
Wat stom! En alsof jullie niet zelf hebben nagedacht wat jullie eventueel willen gaan doen… wij zijn nu ook op zoek naar een huis en de mening van anderen is heel vermoeiend. Ze vinden vooral alles veel te duur, maar zo is de markt nu gewoon…
Wat rot! Ik heb hetzelfde gehad, we wilden een huis kopen waar weinig aan hoefde te gebeuren.
En toen bezochten we een huis waar heeeeeel veel aan moest gebeuren, maar toch werden we er verliefd op.
Toen we binnen stapten hadden we meteen een gevoel dat we nergens anders hadden gehad, alsof we thuis kwamen. Het voelde meteen goed. Ondanks al het achterstallig onderhoud.
Iedereen raadde het ons af, en we hebben het tòch gedaan.
We hebben voor de zekerheid nog meer huizen bezocht maar geen enkel huis (ook huizen die instapklaar waren) gaf ons dat gevoel.
Wij zagen de potentie en het gevoel dat we allebei hadden, konden we niet negeren. Het was niet logisch, maar het voelde gewoon goed, en 10 jaar later zijn we nog steeds zo blij.
Ja, het heeft veel tijd, moeite, geld en geduld gekost. En nog zijn er wel dingen die we willen veranderen maar geen hele hoge prio hebben en meer stijldingen zijn (zoals bijvoorbeeld een voordeur). Maar dat geeft niet. We houden zo van het huis en de locatie dat we hier willen blijven wonen dus we hebben de tijd.
Het is jullie (t)huis, jullie zijn er blij mee. Dat is het enige wat belangrijk is.
En dan komen die te duur opmerkingen of van mensen die hun huis 10+ jaar geleden gekocht hebben, of een hypotheekrente van <2% hebben, of een combinatie daarvan. Maar je kan wel beter een huis kopen hoor want huren is weggegooid geld!!!
Het is ook zo stom dat alles totaal verbouwen zo normaal is tegenwoordig. Ze zouden een voorbeeld kunnen nemen aan jullie, er zijn al genoeg mooie dingen in de wereld.
Omygod wat is de deal inderdaad met die uitbouw. M’n man bedacht dus dat we een uitbouw konden nemen, en een vriendin zat er gister ook op te pushen. Fyi we hebben 120 m2 aan huis en we zijn met z’n 3en. Ik ga echt geen tuin inleveren voor een nog groter huis hoor, doe ff normaal.
M’n man zei ja want dan gaat de waarde van je huis zo omhoog, nou en?? Het huis is gekocht met het idee hier nooit meer weg te willen.
(ik denk trouwens dat die het ook niet echt wil maar z’n collega is nu z’n huis zelf aan 't uitbouwen en dan praat die er steeds over)
Ken tegelijkertijd ook meerdere mensen die vonden dat er niets moest gebeuren en binnen no time van probleem naar probleem gingen in huis. Verbouwen is buiten de populaire woonprogramma’s om vaak niet enkel voor de look. Veel wat aan, op, om een huis zit heeft gewoon een levensduur
Ja heb je ongetwijfeld een punt! Maar niet alle problemen hoef je je hele huis voor te strippen en elke mm van je huis volgens laatste trends, lijkt me. Ook maar de vraag wat dan eigenlijk duurzamer is.
Nou ben ik wel benieuwd naar hoe het eruit ziet heeft het niet gewoon met smaak te maken?
Ik ken echt niemand (op wat influencers die er geld aan verdienen) die een huis laat strippen zonder dat het nodig is. Is ook gewoon onbetaalbaar want een onnodige verbouwing kun je niet financieren. Verder met je eens hoor qua duurzaamheid, genoeg mensen die nieuwe vloeren en keukens kopen zonder dat het nodig is. Denk tegelijkertijd dat daartegenover veel mensen staan die onderschatten dat een huis ook gewoon groot onderhoud nodig heeft en dat veel van wat nu als karakteristiek en authentiek te boek staat aandacht nodig heeft
Ik snap nooit wat mensen zien als ze zeggen " Er moet zoooveeel aan gedaan worden"
Tenzij alles helemaal door gerookt is of van die hele donkere kamers en dingen heeft.
Maar als t een gewoon normaal huis is en t er goed uit ziet denk ik alleen maar " Ohja beetje verven en klaar"
Maar mensen willen meteen een hippe keuken en badkamer en gedoe pff.
Je hebt oud en leuk oud. Ben heel benieuwd om welke oud het hier gaat.