Ik heb zoveel last van knopen en klitten door de truien en sjaals. Elke dag wel een kwartier bezig met m’n haar ontknopen.
Foto slides op TikTok, hou dat op lekker op Instagram.
Maar het gaat toch om de binnenkant wat er besproken word?
In mijn geval ging het over noodzakelijk achterstallig onderhoud, isolatiemaatregelen en het oplossen van inmiddels brandgevaarlijke situaties, lekkage en muizen.
Ik heb nog wel jaren gebruik gemaakt van de bruine badkamer, bruine keuken en groene wc uit de jaren '70.
Je hebt verbouwen en renoveren. Mensen die er hip 13 in een dozijn van maken en mensen die de karakteristieke uitstraling willen behouden.
De ketel is dit jaar nog vernieuwd! De elektra gaan we helemaal vervangen (is niet noodzakelijk maar m’n man is elektricien en die vindt dat fijn). Verder halen we de vloerbedekking op de 1e verdieping eruit en doen we een kleine badkamer renovatie (wasmachine naar een andere kamer, douchecabine ipv douche gordijn, nieuwe vloer ivm vocht en tegels verven). De keuken is knalrood maar werkt nog goed (de koelkast is ook dit jaar vervangen), dus daar gaan we de frontjes verven.
Mensen adviseren ons dus stellig om meteen de keuken en badkamer groots te doen, de tegels in de gang eruit te slopen (vinden we eigenlijk wel leuk), en de schrootjes te vervangen (vindt man man leuk en ik weet niet wat ik er van vind).
Wij willen juist eerst de kozijnen+ramen vervangen (dat wordt sparen) en isoleren (beginnen we meteen mee) zodat we over een jaar of 8 vloerverwarming kunnen nemen en dan ook meteen de keuken en eventueel de badkamer kunnen doen.
Ik zie bij beide ruimtes ook echt nog niet voor me wat ik ermee wil dus wil er eerst rustig wonen en dat kunnen bedenken.
Gelukkig denkt m’n man er precies hetzelfde over en dat is de enige andere mening die ertoe doet .
Makkelijker gezegd dan gedaan, maar trek het je niet aan. Ik heb het idee dat mensen dit al-tijd maar zeggen, zelfs bij een nieuwbouw huis bij wijze van. Want mensen zien een keuken en omdat zij die niet mooi vinden, denken ze dat hij niet goed is. Mensen die tegeltjes in de gang en aangezien dat geen strak witte muur is met een zwart stalen deur denken ze dat ze het niet mooi vinden of dat iemand het niet mooi/leuk kan vinden.
Wij kregen ook allerlei opmerkingen over ons huis en ook wat jij zegt, vooral dat we veel dingen op de lange termijn gaan doen. Dat ik ook denk, denken mensen dat het allemaal maar gratis is om te verbouwen?!
Gefeliciteerd met jullie huis en blijf vooral verliefd! En succes met de dingen die jullie nu gaan doen.
Ook mijn grootste nachtmerrie, haha
(ook iets maar mensen graag commentaar op hebben, kleuren in je huis en dat je alles verft)
Een vriend zou mij helpen verhuizen maar is twee uur later dan we afgesproken hadden. Om twaalf (de afgesproken tijd) zei hij dat hij bijna weg ging. Ben heel blij dat hij wil helpen, maar vind het zo kut dat ik nu twee uur zit te wachten.
Sinds ik dik ben en mensen mega supportive doen over dingen die ik normaal vind zoals een stukje fietsen of wandelen, naar de sportschool gaan, een mandarijntje eten of geen taart nemen als ik hem niet lust.
Zo overdreven: heeeee wat goed van je! Lekker bezig!
Dat had ik 30 kg geleden echt nooit. Die complimentjes voelen ook totaal niet oprecht.
OMG wat zijn dat voor mensen? Bemoei je lekker met jezelf
Update: hij is er nog steeds niet
Ongevraagd advies: Als je er budget voor hebt, zou ik kijken wat het kost om te laten spuiten of wrappen. Wij hebben het zelf gedaan en ik kan best aardig lakken, maar die keukenkastjes was wel echt andere koek. Ik heb vooral heel erg onderschat hoeveel tijd er in zou gaan zitten en heb mezelf tijdens het proces regelmatig vervloekt, maar ja was al begonnen, dus moest het afmaken. Achteraf had ik dat liever laten wrappen of spuiten door een professional.
Heeft hij nog wel iets laten weten?
Gewoon normale mensen zoals familie of collega’s
Nah wat stom. Ik kan me je ergernis voorstellen. Ik ben zelf van alles geweest tussen eng mager en echt rond en hoe je er ook uitziet mensen menen altijd iets te moeten zeggen. Bah.
Heb mn schouderblad gebroken.zo kut en zoveel pijn. Gelukkig morfine alvast gekregen.
Jeetje, klinkt echt bizar pijnlijk! Hoe is dat gebeurd?
Heel veel beterschap iig!
Oh wat heftig. Beterschap!