Waar erger je je aan? #17

Oja, die opmerking komt een paar keer per jaar voorbij. Als ik dan zeg “ik kan geen hypotheek krijgen”, dan stellen ze voor om te kijken op een random plek waar ik geen binding mee heb. Vaak ook nog met een slechte ov verbinding naar familie/werk/vrienden. Blijf dan liever huren :sweat_smile:

12 likes

Uggghhhhhh ja echt zo hatelijk dit. Ga daar lekker zelf wonen als je het zo’n goed idee vindt :mad:

9 likes

Vaak stelletjes met een vangnet. Vrouw schept op erover, maar zonder vent had ze er niet kunnen wonen. :clown_face:

20 likes

Aan automobilisten die keihard door plassen rijden als ik op de stoep loop met mijn kind.

2 likes

Beetje een late reactie nog hier op sorry, maar in sommige gemeentes is wel een max wat je mag bebouwen in je tuin. Misschien dat dat nog wat is als ze maar door blijven gaan.

Sowieso is deze opmerking een ergernis van mij. Hoezo weggegooid geld, je hebt een dak boven je hoofd en (hopelijk) een fijne plek waar je kan wonen, dat kan nooit weggegooid geld zijn.

En ik snap heus wel dat ze bedoelen dat je het niet niet meer terugziet zoals je bij een koophuis wel hebt, maar vind het nog altijd geen weggegooid geld als je een dak boven je hoofd hebt.

57 likes

Nee je hebt ook een adres nodig om te kunnen werken om geld te verdienen om uiteindelijk een huis te kunnen kopen, fijn dat zij dat vanuit het huis van hun ouders konden maar dat gaat niet voor iedereen op

3 likes

ik heb voor het eerst sinds een jaar skinny jeans aan en ik heb zin om m’n benen af te zagen, wat een claustrofobisch gevoel zeg

16 likes

En toen ik nog huurde dacht ik ook altijd: Maar flexibiliteit is ook wat waard! Als huurder kun je zo je huur opzeggen, als je dat wil/moet.

Kijk nu ben je misschien zo je koophuis kwijt, maar er zijn ook tijden dat je je huis niet aan de straatstenen kwijt kreeg of met dik verlies moest verkopen.

8 likes

Een ‘vriend’ vroeg laatst heel verbaasd aan me: maar je erft toch gewoon geld van je ouders?! 🫠 Nee vriend, niet iedereen erft (veel) geld van z’n ouders

23 likes

een vriendin van mij van vroeger heeft een koophuis van haar vader gekregen en zei heel achteloos ‘elke goede ouder doet dat toch voor z’n kind?’

10 likes

De fysio die maar blijft proberen een gesprek op gang te brengen. Laat me gewoon in stilte lijden.

3 likes

Ik lach maar ik huil ook

4 likes

Bovendien ben je als huurder voor heel veel dingen niet verantwoordelijk en hoef je daarvoor dus ook geen buffer op te bouwen. Die vrijheid is mij wel wat waard.

9 likes

Sommige mensen zijn zo wereldvreemd he.
Toen mijn oma overleed, vroeg een vriendin (zelf uit een hele rijke familie) ook iets over wanneer een deel van de erfenis dan verdeeld zou gaan worden over de kleinkinderen.

Eh, mijn erfenis bestaat uit het waterglas dat 30 jaar in haar badkamer stond en dat ik nu bewaard heb als aandenken.

Mijn andere oma was toen trouwens al jaren overleden, met alleen maar schulden :face_holding_back_tears:

32 likes

Pfff mijn ouders gunnen me dit niet eens. Ik ga ze aanklagen

13 likes

Hahaha dat heeft iemand mij ook eens zo gevraagd. Want zij “had haar zaakjes goed voor elkaar” en ging eeecht niet tot pensioenleeftijd werken. Want als haar ouders dood gingen kreeg ze een dikke erfenis waardoor haar eigen koophuis was afbetaald. En ik kreeg toch ook wel een dikke erfenis als mijn ouders dood gingen? :smiling_face_with_tear:

Ik haat de opmerking ‘weggegooid geld’ echt intens, word daar onredelijk boos om. Komen allebei uit armere gezinnen zonder goede baan of spaargeld en letterlijk alles zelf moeten opbouwen. En sociale huur verdienen we iets teveel voor en kopen is onmogelijk zonder spaargeld of vangnet. Dus dan is het particuliere huur ja. En ik ben gewoon blij met m’n leven zo, al had ik natuurlijk blijer geweest met een koophuis. Maar dat is niet voor iedereen weggelegd. Dat mensen dat niet begrijpen kan ik niet uitstaan eigenlijk. We komen nu net rond dus sparen gaat niet zo snel. Dus dat koophuis zit er dan niet in. Groot deel gaat op aan de huur namelijk en het stijgt ieder jaar.

Ken ook een stel dat eerst jaren sociale huur gedaan heeft, veel geld gespaard (en vanuit huis geld meegekregen) en toen zijn gaan kopen. Oppas zijn de oma’s etc dus kinderdagverblijf niet nodig. Dan vallen er al grote kostenposten weg.

Wij moeten gebruik maken van het kinderdagverblijf om te kunnen werken. We hebben een betaalde oppas voor de zeldzame 2x per jaar dat we samen weggaan in de avond. Etc.

Als mensen dan zo makkelijk praten over geld maakt dat me echt boos.

30 likes

Ja wat een losers die vrouwen ugh

Is dit kinderspeelgoed?

3 likes