Waar erger je je aan? #17

Is een theaterstuk.

2 likes

Ik heb dit nog nooit gehad, maar ineens is een PayPal betaling ‘pending’. En heeeeeeel toevallig staat er Aleppo in de beschrijving, want ik betaalde iemand voor een etentje in een Syrisch restaurant met Aleppo in de naam en ik had die naam in de beschrijving gezet. Kan natuurlijk niet bewijzen dat het daaraan ligt, want ze zetten er uiteraard bij dat het random checks zijn die ze doen, maar ik geloof er geen fuck van.

1 like

Op het terrein van mijn werk gaan ze veel verbouwen. Nu heb ik afgelopen week al 3 keer 20 min in de file gestaan om het terrein op te komen voor werk. Beter dat ze gaan communiceren dat er geen bouwverkeer tussen 7 en 9 in de ochtend mag komen.

1 like

Ik kreeg dit ook :sob::sob: afgewisseld met een nieuw te openen zwembad in Landsmeer?! Wat denken ze wel niet van me bij meta

Ja dit heb ik ook wel eens gehad. Was een betaalverzoekje met “Syrisch eten” in de omschrijving, en toen bleef dat heel lang tussen de rekeningen hangen (wel eraf niet erbij), en toen kwam later bij navraag een mailtje dat het was tegengehouden wegens controle op witwassen en financiering van terrorisme.

Oh dit was niet via Paypal trouwens gewoon overschrijving.

8 likes

Afgelopen uitzending van Argos ging hierover
Argos

5 likes

Mind is blown dat dit gewoon echt gebeurt.

2 likes

Dit heeft te maken met geldende sanctie wet en regelgeving tegen Syrie. Een bank en Paypal moeten controleren dat de betaling niet in strijd is met de sancties.

7 likes

Dat korte broeken voor kleine meisjes geen pijpen hebben. Jongensbroeken hebben dat wel, maar die zijn weer echt niet unisex.

Niet alleen met sancties, maar ook met de wet tegen witwassen en financieren van terrorisme.

1 like

Hoe bedoel je?

3 likes

Nou deze jongensbroek komt tot d’r knieën maar alle andere korte broeken die ik heb (die dus voor meisjes zijn) komen maar net tot onder dr luier.
Als ik op vinted op meisjeskleding korte broek zoek hebben ze dat ook allemaal. Terwijl op jongenskleding ze wel langere pijpen hebben.

7 likes

Oh ja, dat is ook mijn ergernis. Ook voor mezelf! Ik wil helemaal niet zo’n minibroekje, maar een herenshort pas ik ook niet.

6 likes

Ja voor mezelf heb ik er 2 via de kringloop. Maar voor m’n dochter vind ik het zo’n gedoe.
Ook omdat ik dan op vinted een bundel wil kopen maar die mensen logischerwijs alleen maar jongenskleding verkopen.

3 likes

Ze verkopen wel veel fietsbroekjes voor meisjes, dus legging achtigs broekjes tot boven de knie. Zag het volgens mij bij Zara of h&m.

En bij h&m ook spijker shorts die onder jongens staan maar ook prima voor meiden kunnen

1 like

Ja maar dat het überhaupt bestaat is al mega ergerlijk. Waarom moeten kleuter meisjes in hele korte broeken lopen terwijl jongens langere broeken dragen? Dat het gewoon op die leeftijd al ‘mis’ gaat bij hoe we naar vrouwen/meisjes en hun kleding kijken tov jongens vind ik super problematisch (dit is mijn heuvel haha)

54 likes

als je googelt op jorts krijg je langere korte broeken voor dames! (ik ben net wakker en typte jort op google en toen kreeg ik alleen foto’s van jort kelder dus vergeet vooral die s niet)

11 likes

Ik vind die nieuwe trend voor meisje ook verschrikkelijk dat er van die gaten zitten in jurken en badpakken rond de taille ook helemaal niks!

7 likes

Je zou dat eens op tiktok moeten zien. Ik heb een aantal videos gezien waarin moeders daarover klagen. En meteen worden ze aangevallen door een groep, dat die gaten voor feeding tubes zijn! En dat het juist geweldig is dat de kleding nu meedenkt met moeder van meisjes met feeding tubes.
Serieus hoeveel kinderen hebben dat, dat er zoveel kleding aangepast zou worden? Echt niet dat die kledingmerken dat doen vanwege die feeding tubes.

9 likes

Daar had ik nog niet van gehoord maar betwijfel of dat de gedachte gang is geweest inderdaad haha. Ik sla hem voor mijn dochter in ieder geval over.

1 like