Waar erger je je aan? #17

Oh ja, dat is ook mijn ergernis. Ook voor mezelf! Ik wil helemaal niet zo’n minibroekje, maar een herenshort pas ik ook niet.

6 likes

Ja voor mezelf heb ik er 2 via de kringloop. Maar voor m’n dochter vind ik het zo’n gedoe.
Ook omdat ik dan op vinted een bundel wil kopen maar die mensen logischerwijs alleen maar jongenskleding verkopen.

3 likes

Ze verkopen wel veel fietsbroekjes voor meisjes, dus legging achtigs broekjes tot boven de knie. Zag het volgens mij bij Zara of h&m.

En bij h&m ook spijker shorts die onder jongens staan maar ook prima voor meiden kunnen

1 like

Ja maar dat het überhaupt bestaat is al mega ergerlijk. Waarom moeten kleuter meisjes in hele korte broeken lopen terwijl jongens langere broeken dragen? Dat het gewoon op die leeftijd al ‘mis’ gaat bij hoe we naar vrouwen/meisjes en hun kleding kijken tov jongens vind ik super problematisch (dit is mijn heuvel haha)

54 likes

als je googelt op jorts krijg je langere korte broeken voor dames! (ik ben net wakker en typte jort op google en toen kreeg ik alleen foto’s van jort kelder dus vergeet vooral die s niet)

11 likes

Ik vind die nieuwe trend voor meisje ook verschrikkelijk dat er van die gaten zitten in jurken en badpakken rond de taille ook helemaal niks!

7 likes

Je zou dat eens op tiktok moeten zien. Ik heb een aantal videos gezien waarin moeders daarover klagen. En meteen worden ze aangevallen door een groep, dat die gaten voor feeding tubes zijn! En dat het juist geweldig is dat de kleding nu meedenkt met moeder van meisjes met feeding tubes.
Serieus hoeveel kinderen hebben dat, dat er zoveel kleding aangepast zou worden? Echt niet dat die kledingmerken dat doen vanwege die feeding tubes.

9 likes

Daar had ik nog niet van gehoord maar betwijfel of dat de gedachte gang is geweest inderdaad haha. Ik sla hem voor mijn dochter in ieder geval over.

1 like

Bedankt voor de tip. Niet helemaal mijn stijl helaas :sweat_smile:

1 like

Als boeken hoofdstukken hebben van 100 pagina’s
Echt irritant wil gewoon hoofdstukken van 30 pagina’s ofzo

23 likes

Dat ik ‘s nachts wakker lig door de hooikoorts :unamused:

1 like

Huh, wat een grappige voorkeur. Waarom vind je dat fijner? Ligt toch helemaal aan het soort boek of dat past of niet

2 likes

Herkenbaar! Zeker in het ov, dan wil ik bv nog even snel een hoofdstuk uitlezen voordat ik er weer uit moet, en dan komt er geen eind aan dat hoofdstuk. En midden in een hoofdstuk stoppen vind ik superirritant

13 likes

Ja @anon59849077 dit! Ik lees altijd s avonds in bed en dan wil ik gewoon ff een clear cut hoofdstuk lezen :joy:

24 likes

Dit is echt een eye-opener voor mij. Nooit bij stil gestaan dat de korte broeken van mn dochter allemaal veel korter zijn dan die van mijn zoon. Erg eigenlijk.

5 likes

Ik snap je! Het is een beetje vergelijkbaar met lange films, daar zie ik altijd enorm tegenop omdat ze zo lang duren terwijl ik uren achter elkaar een serie kan kijken omdat die afleveringen kort zijn.

5 likes

Dat het wc-licht in ons tijdelijke huurhuis op een sensor werkt en na 30 seconden uitgaat. Moet tijdens het kakken steeds met m’n hoofd schudden, anders zit ik in het donker.

8 likes

Ik woonde vroeger ook naast een kleuterschool. Ging jaren goed tot ze ineens te pas en te onpas muziek begonnen te spelen tijdens de speeltijd of nog erger om 8 uur bij het ontvangst van de kleuters.
Ik ben er effectief iets van gaan zeggen. Gewoon speelplein opgelopen en leerkracht aangesproken.
Haar reactie was eerst van: ‘dit is een school, blabla,… er gebeurd hier al eens iets.’
Maar dat was de jaren ervoor absoluut niet op die manier.

Daarna gebeurde het amper nog. Wat bleek: er waren nog omwonende gaan klagen.
Ok dat een school bepaalde geluiden veroorzaakt, maar als een nieuw team leerkrachten er plots overdag een discotheek van wil maken (want dat is ‘leuk’) dan hoef je dat toch niet zomaar te pikken?

2 likes

Dit was eenmalig

9 likes

Ik ben met m’n ouders en m’n man en kind een weekendje weg en ik erger me kapoooot.
Mijn vader vindt m’n kind een verwend nest, omdat we niet ‘nee, omdat ik het zeg’ zeggen en hij vindt het onzin om in gesprek te gaan met een tweejarige. En er ligt zo op het puntje van m’n tong de hele tijd dat hij geen opvoedadvies mag geven met hoe hij m’n hele jeugd aan het varen was bij de marine en m’n moeder met dr postnatale depressie en een huilbaby alleen liet. Maar goede vrede, dus ik zeg niks.

22 likes