Waar erger je je aan? #17

Het is gewoon echt rot. En echt zwaar onterecht. Ze is niet verwend, ik laat dr gewoon dr emoties hebben thuis. En ze is 2,5. Waar the fuck hebben we het over.

voorbeeld

Ze moest huilen omdat ze geen melk mocht voor het eten, dus ik zit op de grond in de keuken met haar op schoot en knuffel dr terwijl ze huilt, maar het antwoord bleef wel nee.
Zegt ie: verwende nesten mogen ook gewoon op de trap hé?!
Ik: ze is niet stout, ze is verdrietig.
En daar houd ik het dan bij. Nog geen minuut later is ze weer klaar met huilen, dus dan zeg ik nog een keer tegen dr ‘melk mag na het eten, mop, anders zit je buik al te vol voor je pasta, maar ik snap wel dat dat jammer is’. Krijg ik een betraande ‘ja is jammer’ en een knuffel en ze rent weg en gaat weer blij spelen. Hoe is dit een verwend nest? Ik word er gewoon echt boos van.

Maar goed, ik vind het lastig om het van me af te laten glijden, maar in m’n praten blijf ik wel gewoon rustig steeds tegen iedereen. Als ik vanmiddag weer thuis ben voel ik me vast weer oké.

64 likes

Oh dit is echt precies mijn vader. Vroeger als ik ergens verdrietig over was of ergens mee zat (terecht of onterecht) was het altijd: ‘niet zo zitten mokken hè!!!’ 0,0 erkenning voor mijn gevoel of afvragen waar dat vandaan komt

Ik neem het hem niet kwalijk want zijn opvoeding was net zo (en harder), maar wees dan idd blij dat jij dat niet ook weer overdraagt

8 likes

Ik vind dat je dat heel goed doet. Denk dat dat ‘nieuw’ is voor onze ouders om op deze manier te reageren, ik merk dat in ieder geval ook aan die van mij. Die hebben het ook over een kind van 1.5 op de trap zetten. Lijkt me echt verstandig ja, de kans is groter dat ze daar een gebroken nek aan over houdt dan dat ze iets leert. Vervelend dat je je er zo rot over voelt!

10 likes

dat ik eindelijk weer in een spijkerbroek van anderhalf jaar geleden pas, en het een superfijn model is dus ik dacht: die koop ik ook in een andere kleur want hiervan weet ik precies hoe hij zit bij online bestellen
is die lijn niet meer te krijgen???
en ergernis #2: broekmerken die aan 36/38/40 maten doen ipv 32x34 oid
give me my lengtemaat!!!

14 likes

vapewalmen op straat, alsof je in de fucking jamin loopt
10x liever sigarettenrook

11 likes

Idd, koop gewoon een lolly! Heeft niemand last van

1 like

Je doet het juist heel goed maar die generatie heeft over het algemeen een heel erg vertekend beeld over opvoeden en een vrij autoritaire traditionele houding zeker naar kinderen.

Een extra bevestiging dat we maar heel blij mogen zijn dat tijden veranderen. Op de trap zitten voor straf omdat je kind een voorkeur heeft dat is toch eigenlijk heel vreemd?

3 likes

Op de trap zetten vind k ook raar, maar het is toch niet heel raar om tegen een kind te zeggen dat iets gewoon niet mag omdat jij het (als ouder/volwassene) zegt, moet er echt uitleg bij gegeven worden wat de achterliggende reden is? Soms zijn dingen gewoon zo en heb je dat maar te accepteren, dat is in het volwassen leven niet anders toch?

5 likes

Waarom zou je de uitleg niet geven? Daar leren kinderen van en zo creeër je bewustzijn en begrip. Zonder uitleg snapt een kind niet waarom ze dan soms wel een beker melk mag, en soms niet. Dat leidt tot frustratie (voor zowel kind die steeds nee te horen krijgt, als de ouder die steeds nee moet zeggen). Door de uitleg zal het kind sneller het verband leggen “oh papa of mama is aan het koken dus ik hoef nu niet om melk te vragen”.

24 likes

nou niet 1000 keer achter elkaar tot in elk minitieus detail maar wel bv hand vasthouden WANT er rijden hier auto’s anders snappen ze nooit waarom dingen gebeuren en kunnen ze ook nooit zelf die inschatting maken

@WhereTheLightIs wat jij zei idd haha

6 likes

Ik merk zelf dat het veel beter blijft hangen en er veel beter geluisterd wordt als je het uitlegt. Vooral op die leeftijd proberen ze de wereld echt te begrijpen. Dus waarom dan dingen die je makkelijk kan uitleggen afdoen als ‘omdat ik het zeg’?

17 likes

@WhereTheLightIs @Gelatelli @Nefertiti Oh ja, klinkt op zich wel logisch. Maar kan me voorstellen dat je daar ook niet altijd zin in hebt, en zeker niet als je het al 10x hebt uitgelegd en het kind het alsnog op een krijsen zet als ze weer eens geen glas melk mogen vlak voor het eten. Bij de weg lijkt het me dan ook nog wel wat anders, dat is daadwerkelijk gevaarlijk en belangrijk dat ze het snappen, geen glas melk voor het eten lijkt me wat minder precair.

Maar goed dat ik geen kinderen heb iig, zou er echt het geduld niet voor hebben :sweat_smile:

1 like

Ja maar geen melk mogen voor het eten is toch juist een prima voorbeeld van iets wat makkelijk uit te leggen is, ook aan een kind? Waarom zou je ervoor kiezen dat niet te doen? Er zijn al genoeg dingen die je als kind niet snapt, waarom zou je als ouder niet helpen om de wereld beter begrijpbaar te maken waar dat wel kan?

Ik ben geen ouder en weet niks van kinderen haha maar ik ben wel heeel blij dat er ouders als @anon86562306 zijn. :heart_hands:

13 likes

Nou ja, dit dus. Maar zoals ik ook al zei, ik zou echt te weinig geduld hebben voor kinderen, is ook een van de redenen dat ik ze niet heb :smile:

8 likes

Ik verwachtte een pakket met servies, zwaar en breekbaar natuurlijk dus ik was extra scherp op het horen van de bel vanmiddag voor als PostNL aan de deur zou staan. Ik wilde niet dat het pakket naar een afhaalpunt zou gaan want dan moest ik zelf alsnog ver lopen met die zware doos met breekbare spullen (mezelf kennende gaat het dan vast weer fout omdat ik struikel over een stoeptegel oid). Nou, 3 keer raden wat er alsnog is gebeurd :upside_down_face::upside_down_face::upside_down_face: zonder überhaupt aan te bellen

2 likes

Je kan even bellen met PostNL. Ik heb zoiets een keer gehad met dhl, die zijn toen de volgende dag opnieuw langsgekomen.

4 likes

Nou heb idd maar even gebeld, maar zij geven aan dat als het eenmaal in die automaat zit het niet meer thuis bezorgd gaat worden. Echt super frustrerend dit om meerdere redenen :tired_face: dat wordt zelf de hele wijk door slepen met een zware doos

4 likes

Oh wat irritant! Als je mijn buurvrouw was zou ik het zo voor je ophalen :minibus:

3 likes

Ik heb zaterdag een septum piercing laten zetten maar ben nu ook een beetje snotterig dus nu voelt het alsof er de hele tijd een drupje aan m’n neus hangt waar ik niet aan kan zitten.

En ik heb zojuist op m’n wang gebeten dus dat is ook weer kut.
Ik ben hier emotioneel niet tegen bestand

3 likes

Niet zo milieuvriendelijk maar kun je het automaatpakket niet retour laten gaan en dan opnieuw bestellen?

5 likes