Waar erger je je aan? #17

Jammer dat Karel niet een zestiger is die houdt van dauwtrappen en tuinieren. Toch meer gun factor.

Ik heb twee vrienden die ik echt door een andere bril bekijk sinds ze vertelden dat ze drie panden verhuren (voor wonen en vakanties).

Altijd in gesprekken had ik het idee dat ze veel meer standpunten in de linkse hoek hadden, ook over wonen en economie.

Maar nu zeuren ze over de nukken van hun Airbnb gasten en huurders terwijl ze vijf huizen op hun naam hebben staan :clown_face:

Dunno, it just feels different.

10 likes

hoe is dit gebeurd?

2 likes

IMG_0732

10 likes

Denk per ongeluk, een paar collega’s hebben hetzelfde soort ontbijt/tussendoortje (kant en klaar yoghurtje) dus denk niet goed op de naamsticker gekeken.

Nu maar een kaas croissant gehaald :nerd_face:

2 likes

Aan mezelf, omdat ik weer eens dacht dat ik de reviews van een product kon overstijgen met mijn niet bestaande engelengeduld. “Oh, maar dit lukt mij wel”.

Spoiler: oh, het lukt mij dus inderdaad NIET om die klote oorringetjes dicht te krijgen. Ook niet na 1 uur worstelen en tieren. :hot_face::face_with_symbols_over_mouth:

4 likes

Links lullen rechts vullen. Komt volgens mij vaker voor dan je denkt.

6 likes

ja ik volg een meid op insta die “toet” gebruikt ipv “toetje” en ik vind het zo stom

2 likes

en met een tangetje of pincet?

2 likes

Dacht sowieso dat het wel veel voorkwam, maar zag deze vrienden er echt niet voor aan.

Stom heh, beetje positief vooroordeel over bekenden, “die zullen toch zeker niet zo zijn…”.

1 like

O ja vreselijk, heb je van die kleine waar het staafje in die ring moet vallen zeg maar? Waarschijnlijk heb je het al geprobeerd, maar ze andersom in je oor steken was bij mij het enige wat hielp (alsnog na veel te lang prutsen hoor).

3 likes

Jawelll als je iets schattigs ziet oid :pleading_face::pleading_face::pleading_face:

8 likes

dat chatgpt overal wordt bijgehaald. soms kan het wel handig zijn; ik gebruik het ook wel eens voor mijn werk maar als het als een soort ‘leuk’ ding gebruikt wordt vind ik het zo stom.

ik heb ook geen onderbouwing maar ik vind het gewoon irritant. ook telkens hier op het forum ‘oh ik heb het even in chatgpt getypt’ HOU OP

23 likes

Eigenlijk vind ik het voor werk ook heel vervelend. Dat mensen dan een subsidieaanvraag door chatgpt laten schrijven. Maar ik denk dat het komt omdat ik die vaardigheid nog niet beheers en het dus niet gebruik.

7 likes

Ja, die ja.

@Vuile_bitch Thanks voor de tip. Mijn vriend heeft het voor elkaar gekregen met zijn grote klauwen, ik weet niet hoe. Hij riep na 1 minuut: NOOIT MEER, Troepje. Nooit meer😅

1 like

oh ja ik vind dat ook heel irritant hoor, ik gebruik het ook alleen voor hele specifieke dingen. ik moest bijv een keer iets vertalen uit een taal die ik niet spreek, en via google kreeg ik rare zinnen dus toen probeerde ik chatgpt en vanuit daar kon ik er wel iets van maken. ik zou het ook nooit gebruiken als ik zelf iets moet schrijven oid

1 like

Ik heb bloemen aangenomen voor hele rare buren. Echt irritant, geen zin in het sociale aspect dat er bij komt kijken ALS ze ze komen halen.

En het ergste is dat het ook nog eens tering lelijke bloemen zijn.

4 likes

Ik was laatst ineens echt onredelijk boos omdat er heel veel mensen als machines worden gebruikt (bijvoorbeeld in de kleding industrie) en daar doen we niets aan, maar iets wat mensen blijdschap en een uitlaatklep brengt zoals schrijven en kunst maken …dat laten we door machines doen.

9 likes

Ik werk op een kantoor met 7 mannen en maar 1 vrouw en bijna al die kerels bellen de hele tijd op de luidspreker dus als er 3 aan het bellen zijn is het zoooo’n chaos!

Andere vrouwelijke collega en ik hebben al tig keer gevraagd of ze gewoon de telefoon op kunnen pakken maar na een paar uur gaat ie weer gewoon op de luidspreker.

Zo fucking irritant.

3 likes

Langslopen en de speaker knop uitdrukken?

5 likes

Ik heb afgelopen week toevallig iemands chatgpt subsidieaanvraag moeten redigeren en vond het zo’n draak van een tekst. Echt niet te doen. Zinnen van 5 regels lang met allerlei bijvoeglijk naamwoorden die de tekst dan “sprekend” moeten maken terwijl er effectief 1 zin aan inhoud is. Man, man, man.

5 likes