Waar erger je je aan? #17

Haha ik zat een keer met vier collega’s in een Airbnb, gelukkig iedereen een eigen kamer en bed.

Alleen helaas

Al onze kamers grensden met hun enige raam aan een miniscule binnenplaats waar ook het raam van de badkamer (incl toilet) aan grensde.

De meeste ramen konden alleen op een kier. En de binnenplaats was erg gehorig. Geluid kon nergens heen, hoge muren, je hoorde alles. Ook op je kamer.

Twee van ons hadden op dag twee diarree en wisselden elkaar af in het produceren van geluiden waardoor je elkaar nooit meer alleen professioneel in de ogen kan kijken.

De geur was ook gênant.

Tijdens deze trip ben ik ook met een collega een dorp door gerend op zoek naar een openbaar toilet waarbij we elkaar motivatie toeriepen om het nog even op te houden. Voelde ook idioot.

25 likes

Ook commerciële functies op bijv hoofdkantoor van een retailer, of juist leverancierskant.

3 likes

Ik ben er al een tijdje uit, dus dit weet ik niet meer, maar bij ons werd ook altijd wel een beroep gedaan op je solidariteit: als we (lees: jullie) kamers delen dan kunnen meer collega’s naar het congres, als we kamers delen dan kunnen we later in het jaar ook nog naar dit andere congres, als we kamers delen dan kunnen we de fee van dit superspeciale tijdschrift betalen, etc etc.

6 likes

De wattes?

5 likes

Ik las ‘fee’ als in tandenfee oid en dacht echt wtf

7 likes

Een collageen cappuccino :sob:

2 likes

Wow wat kut. In die zin mag ik zeker niet klagen over mijn baas, die doet echt nooit moeilijk over geld :pray:

3 likes

In het (internationale) bedrijf waar ik hiervoor werkte was het heel normaal om met een collega die je kent te slapen. Heb er nooit over nagedacht, tot nu.
Je merkte wel een verschil tússen landen, vooral Fransen die wilden dat perse niet (en dat hoefde het ook niet, het werd vooral gewenst).

2 likes

Ik heb 2x met mijn (vrouwelijke) collega in een bed gelegen bij een buitenlandreisje. Was even best een vreemd idee maar we kennen elkaar gelukkig heel goed. Met een mannelijke collega zou mijn werkgever volgens mij nog niet eens voorstellen :sweat_smile:

1 like

Het ligt toch ook aan je collega’s. Die stink-boomer collega’s trek ik net in dezelfde vergaderzaal. Laat stáán in dezelfde hotelkamer. Krijg er de rillingen van.

Ik reis best veel voor werk en ik zou nooit met een collega een kamer delen. Het is allemaal leuk en bijzonder dat je in het buitenland in een leuke omgeving bent, maar uiteindelijk is het wel werk. Een kamer delen met een collega impliceert dat het allemaal niet zo serieus is (het is toch al heel leuk en bijzonder dat je er mag zijn?). Na een dag aan staan daar ben ik vaak echt moe en de volgende dag word je geacht om gewoon weer fris en scherp te zijn. Daar past een kamer delen met een collega waartoe je je ook professioneel moet verhouden (ook na terugkomst) wat mij betreft echt niet bij.

27 likes

Wat een horror al die kamerdeel verhalen :weary: Ik heb voor mijn vorige werk heel veel gereisd met collega’s en we hadden gelukkig altijd een eigen kamer, maakte niet uit waar we heen vlogen of hoe lang. We kregen alleen 1 keer een waarschuwing mail over de declaraties, maar dat was omdat 1 collega al haar wc bezoekjes declareerde :sweat_smile:

2 likes

Haha! Moest plassen op eigen kosten?

1 like

Haha ja :joy: maar het was ook meer een administratief ding. We kregen namelijk altijd cash mee en je had je eigen zakelijke creditcard. Maar als er elke keer €5 mist van de cash vanwege plassen staat blijkbaar raar bij de boekhouding :joy: Ze was ook de enige die zo absurd veel wc bezoekjes declareerde. Ik weet dat ik in ieder geval het altijd zelf betaalde of zorgde dat ik gewoon ging als we ergens zaten te lunchen of wat aan het drinken waren.

1 like

Mijn uni heeft dat wel geloof ik maar dat is niet mijn werkgever dus daar declareer ik niet en heb ik dus niks aan haha

Mijn eigen werkgever heeft niks

2 likes

Oh zo! Wat extra kut weer dan haha 🫠

3 likes

Nou ja dat is dan waarschijnlijk omdat die geld heeft :stuck_out_tongue: als er altijd te weinig geld is, dan is het ook logisch dat je gaan kijken naar hoe je kunt besparen. En zo’n congres is ook goed voor jezelf/je cv he, dus om dan tegen één phd te zeggen: jij mag niet mee want anders kunnen de anderen niet een privekamer hebben, ja ik snap ook wel dat je dat als promotor/vakgroepvoorzitter moeilijk vindt, dus dat dit dan een gemakkelijke manier lijkt om een beetje geld te besparen. Het komt echt niet voort uit slechte bedoelingen, maar wel uit een chronisch geldtekort. (maar alsnog vind ik het niet okee hoor, om een kamer te moeten delen, begrijp me niet verkeerd)

4 likes

Haha ja oké. Ik snap het wel beter nu hoor, en volgens mij hebben wij weer andere geld besparende regels nu ik erover nadenk. Ik mag maar naar 1 congres ong per jaar, en maar max 1 congres buiten Europa in mijn hele phd. Of ja, behalve als ik een beurs krijg om ergens heen te gaan, dan mag het altijd maar goed dat wordt dan ook niet gedeclareerd bij de universiteit.

3 likes

Ja graag!! Ben benieuwd. Er hoeft helemaal niets te zijn als er maar natuur is

Mijn werkgever zegt dat elke hotelovernachtig maar max 115 euro mag kosten. Maakt niet uit waar ter wereld. Maar andere takken van het bedrijf zitten standaard een mega dure hotels, omdat dat aan bepaalde eisen moet voldoen. Nu klopt het wel daar voor hun afspraken gemaakt zijn.

Maar voor 115 euro in een hotel in Los Angeles zitten is gewoon bijna niet te doen.

1 like