Waar erger je je aan? #17

Ik vind het ook al echt absurd dat het in phd-land zo normaal is om een kamer te delen met mensen met wie je professioneel samenwerkt of niet kent. Ik moest een kamer delen tijdens een cursus met iemand die ik niet kende?? Maar nog erger vind ik het eigenlijk om een kamer te delen met iemand die mijn collega is, ik hoef die niet in haar pyjama te zien?? Of te weten hoe ze snurkt, haar haren in het doucheputje te zien liggen. Laat ons gewoon professioneel blijven??

23 likes

ik ben vaak voor mijn werk naar conferenties geweest en ik vond het toen eigenlijk juist een beetje overdreven dat we allemaal een eigen kamer kregen. ik had prima een kamer kunnen delen met een vrouwelijke collega. vond het wel chill natuurlijk, maar had echt niet gehoeven van mij. kost zoooo veel geld.

2 likes

Ja dat kan natuurlijk, dat je het fijn om vindt om een kamer te delen en dan moet je dat vooral lekker doen, je manager is vast blij als die een paar honderd euro kan besparen. Maar ik vind het wel nog iets heel anders om het als een standaard te stellen dat jonge onderzoekers een kamer delen. Het is niet zo dat hoe verder je bent in je carriere hoe meer recht op privacy je hebt ofzo? Of dat als er ergens op bezuinigd moet worden, het logisch om te zeggen: oh weet je wat, dan besparen we gewoon op de phds, die nemen we toch maar half serieus en die kunnen elkaar wel in hun pyjama zien. Het is gewoon m’n werk, net zoals het het werk is van de uhd’s en de hoogleraren (die wel altijd een kamer alleen krijgen)

30 likes

Ik ga nu weer met een collega in één bed :cry:

1 like

sorry dubbelpost maar dit haat ik dus ZO erg. De jonge onderzoekers moeten weer op zoek naar een of ander cheapo appartement om te delen en de hoogleraren enzo mogen gewoon in hun eentje in een lekker hotel? Dat zou nou meer betaald krijgen dan ik kan ik prima in komen, maar hoezo hebben zij meer recht op een goede nachtrust en comfort en privacy?!

14 likes

Doet me denken aan die keer dat ik net 1,5 maand ergens werkte en we naar een conferentie gingen en mijn baas zo laks was met boeken dat we echt geluk hadden dat we nog op het laatste moment een hotel hadden gevonden, en we dus ook kamers moesten delen. Lag ik daar in een tweepersoonsbed met een collega die ik amper kende… En andere collega’s moesten zelfs met zijn 3en, waarvan 1 op een slaapbank :sob:

1 like

Doet me denken aan deze zaak

Ik vind het 100% niet oke om een hotelkamer met een collega te delen, of dat nou een man of een vrouw is. Zet echt de deur wagenwijd open voor een hoop ongemak of (veel) erger.

3 likes

Ik heb geweigerd om in een bed te slapen met een mannelijke collega. Mijn werk gaat er niet over met wie ik in een bed slaap. Kan je geen verblijf voor mij regelen dan ga ik niet.

42 likes

Wij hebben toen in de belgische ardennen een verrassend goedkoop én leuk huisje gehuurd, wel in een dorpje waar bijna niks was, maar was echt dikke prima voor ons. Was via etappes ardennes, ik kan het exacte huisje nog wel voor je opzoeken als je wilt. Je kon vanuit daar bijna direct het bos inlopen en er was een houtkachel

3 likes

Ik heb ook eens geweigerd omdat er maar een hotelkamer geboekt was voor mij en een mannelijke collega (1x tweepersoonsbed). Die collega zag het wel zitten hoor!! Die stad zat toen best volgeboekt en toen was er enkel een suite vrij in een duur hotelketen. Ik heb daarna heerlijk geslapen en die collega was jaloers :sweat_smile:

23 likes

Wij moesten ook een kamer delen. En een beetje dankbaar zijn hè, zo’n beurs in het buitenland is ook een leuk uitje!!

:upside_down_face:

4 likes

ja omg ik had een keer een summer school ergens en daar hadden we een glazen badkamerdeur??? wie verzint zoiets

1 like

hahaha stel je deze voor

19 likes

hahahahahhahah omg

ik was dus vorig jaar naar een congres waar last minute iemand waar ik mee samenwerk toch niet mee naartoe kon, dus hij zei, vraag maar of jij in mijn kamer kan bij de receptie want ik kan 'm toch niet meer annuleren en dan hebben jij en collega lekker een kamer voor jezelf allebei. Was mijn baas helemaal verbaasd dat ik daar op in gegaan was?!? ik dacht echt eh ja ik doe niet ál te moeilijk om met deze specifieke collega een kamer te delen (want we zijn buiten werk ook wel close), maar in je eentje is toch altijd 100 x chiller als dat je gewoon gratis aangeboden wordt

7 likes

Mijn vriend is de hoofdkussens vergeten in de auto te doen na een weekendje weg. Ze lagen op de grote tas die wel in de auto is gegaan. Echt zo irritant dit.

1 like

Wij mogen niet eens een hotelkamer delen vanuit het werk.

29 likes

slay

6 likes

Wij ook niet! Nooit bij stilgestaan dat sommige werkgevers het normaal vinden om kamers te delen met je collega ook, gaat ie lekker?!

6 likes

Vakantiepark de roek is nog best goedkoop. Wat ik nu zie 70 euro per nacht als je een midweek in juni gaat. Zijn ook nog gewoon leuke huisjes.

1 like

Ik ben nu vooral heel benieuwd bij welke banen je zoal naar het buitenland mag voor congressen enzo (behalve in de zorg) want dat lijkt me wel heel leuk :stuck_out_tongue: maar het kamerdelen met collega’s dan weer niet zo, mijn PDS could never