Als ik dit lees ben ik echt heel blij met mijn baas, wij hebben echt geen ruime budgetten voor dit soort dingen maar kamers delen met collega’s is echt niet aan de orde. Ik heb wel eens genoemd dat ik het prima zou vinden toen ik met een leuke collega ging en haar reactie was dat dat tegen haar principes inging
Wetenschap.
Ik heb net afgelopen week zonder overleg gewoon m’n privé kamer gedeclareerd voor een congres in Italië volgende maand, doe er niet meer aan mee. Heb ook al een keer 3 weken(!) een kamer moeten delen met m’n collega voor een project bezoek.
Wetenschap ja!
Ik werk al 18 jaar in de zorg in verschillende functies en ik ben pas naar 1 congres geweest in het buitenland (dat was dan ook nog eens in België), dus de zorg is het ook niet helemaal.op dat gebied haha
De collacino’s die me op insta om de oren vliegen.
Ja idd DOE NORMAAL
Ja dit telt dan ook gewoon mee als een serieuze relatie hoor. Wat een nachtmerrie.
Maar @ alle wetenschap mensen heeft jullie universiteit niet een lijst met max vergoedingen ergens? Die van mij gebruikt de lijst van Cao rijk gewoon met Max eu per nacht en dergelijke. Vorig jaar was in naar Barcelona voor een congres, super chill hotel geboekt met zwembad en m’n vriend kon gratis mee lol
Haha ik zat een keer met vier collega’s in een Airbnb, gelukkig iedereen een eigen kamer en bed.
Alleen helaas
Al onze kamers grensden met hun enige raam aan een miniscule binnenplaats waar ook het raam van de badkamer (incl toilet) aan grensde.
De meeste ramen konden alleen op een kier. En de binnenplaats was erg gehorig. Geluid kon nergens heen, hoge muren, je hoorde alles. Ook op je kamer.
Twee van ons hadden op dag twee diarree en wisselden elkaar af in het produceren van geluiden waardoor je elkaar nooit meer alleen professioneel in de ogen kan kijken.
De geur was ook gênant.
Tijdens deze trip ben ik ook met een collega een dorp door gerend op zoek naar een openbaar toilet waarbij we elkaar motivatie toeriepen om het nog even op te houden. Voelde ook idioot.
Ook commerciële functies op bijv hoofdkantoor van een retailer, of juist leverancierskant.
Ik ben er al een tijdje uit, dus dit weet ik niet meer, maar bij ons werd ook altijd wel een beroep gedaan op je solidariteit: als we (lees: jullie) kamers delen dan kunnen meer collega’s naar het congres, als we kamers delen dan kunnen we later in het jaar ook nog naar dit andere congres, als we kamers delen dan kunnen we de fee van dit superspeciale tijdschrift betalen, etc etc.
De wattes?
Ik las ‘fee’ als in tandenfee oid en dacht echt wtf
Een collageen cappuccino
Wow wat kut. In die zin mag ik zeker niet klagen over mijn baas, die doet echt nooit moeilijk over geld
In het (internationale) bedrijf waar ik hiervoor werkte was het heel normaal om met een collega die je kent te slapen. Heb er nooit over nagedacht, tot nu.
Je merkte wel een verschil tússen landen, vooral Fransen die wilden dat perse niet (en dat hoefde het ook niet, het werd vooral gewenst).
Ik heb 2x met mijn (vrouwelijke) collega in een bed gelegen bij een buitenlandreisje. Was even best een vreemd idee maar we kennen elkaar gelukkig heel goed. Met een mannelijke collega zou mijn werkgever volgens mij nog niet eens voorstellen
Het ligt toch ook aan je collega’s. Die stink-boomer collega’s trek ik net in dezelfde vergaderzaal. Laat stáán in dezelfde hotelkamer. Krijg er de rillingen van.
Ik reis best veel voor werk en ik zou nooit met een collega een kamer delen. Het is allemaal leuk en bijzonder dat je in het buitenland in een leuke omgeving bent, maar uiteindelijk is het wel werk. Een kamer delen met een collega impliceert dat het allemaal niet zo serieus is (het is toch al heel leuk en bijzonder dat je er mag zijn?). Na een dag aan staan daar ben ik vaak echt moe en de volgende dag word je geacht om gewoon weer fris en scherp te zijn. Daar past een kamer delen met een collega waartoe je je ook professioneel moet verhouden (ook na terugkomst) wat mij betreft echt niet bij.
Wat een horror al die kamerdeel verhalen Ik heb voor mijn vorige werk heel veel gereisd met collega’s en we hadden gelukkig altijd een eigen kamer, maakte niet uit waar we heen vlogen of hoe lang. We kregen alleen 1 keer een waarschuwing mail over de declaraties, maar dat was omdat 1 collega al haar wc bezoekjes declareerde