Waar erger je je aan? #17

Ja ik heb idd met katoenen handschoentjes geslapen en loop er ook zoveel mogelijk mee rond vanochtend! Voel me net Michael Jackson, maar de schade valt inmiddels al mee. Alleen mijn rechterwijsvinger blijft er echt kapot uitzien, maar ach. :pray:t2:

3 likes

Dit vroeg ik mij ook af, maar bij mij in de buurt zag ik laatst van die shady telefoonwinkels waar fatbikes buiten staan met een abonnement erbij. Dus voor bijv. 40 euro per maand. Dus dat moet het bijna wel zijn lijkt mij.

3 likes

Knap dat je jouw grenzen hebt aangegeven!
Super irritant wanneer mensen na (ongevraagd) advies op hun teentjes getrapt zijn als je er niks mee doet.

1 like

Ik herken dit heel erg! Ik heb het gevoel dat autobestuurders steeds ongeduldiger/asocialer worden en minder rekening houden met anderen. Afgelopen week is er in 2 verschillende situaties flink naar mij getoeterd, een keer omdat ik bij een rotonde een fietser liet passeren en een keer omdat een vrouw met een kinderwagen overstak bij een zebrapad. Duurde misschien 10 seconden. Wat wil je dan dat ik doe, mensen aanrijden zodat jij 10 seconden sneller op je bestemming aankomt? Krijg ook regelmatig groot licht of bumperklevers als ik gewoon een snelheid van 85 heb bij een limiet van 80. Het zijn ook telkens mannen in van die dikke auto’s die zich zo achterlijk gedragen. Zo vreselijk irritant.

25 likes

Die vreselijke plancultuur. Hoezo moet ik nu dingen plannen voor over 5 maanden? Doe ff normaal.

5 likes

Haha wat had je terug gemaild?

2 likes

Nou dat! En verkeersregels negeren, want HAAST. Daar maak ik graag korte metten mee als de situatie zich daarvoor leent.

Gisteren reed ik door een stad en kwam ik van rechts. Een automobilist die voor mij van links kwam blokkeerde de kruising en wilde zich voor mij drukken. Hij had mij duidelijk gezien, maar de rij verdween en ik drukte mijn auto met zijn lange neus voor de zijne, want voorrang. Daarna stonden we naast elkaar stil bij het stoplicht. Ik voor linksaf. De bewuste man in overhemd was helemaal aan het flippen. Ik heb maar even meewarig mijn hoofd geschud en toen sprong mijn stoplicht op groen. Sterkte met je hoge bloeddruk, pik.

10 likes

Ugh ja zo irritant, ik moet dus voor de planning op werk (waar ik 1 juli ga starten!) al doorgeven of ik in december verlof wil opnemen :sob: zover plannen ze al vooruit

2 likes

Mijn huisgenoot heeft allemaal mensen uitgenodigd voor een housewarming en ook mijn stoel uit mijn kamer gepakt. Maar er is geen stoel meer voor mij :joy: ik wil gewoon liggen en chillen na een lange dag

1 like

Is dit dezelfde huisgenoot die vaker vriendinnen over de vloer heeft en dan ben jij veroordeeld tot je kamer?

Ja ik heb er maar 1 ja

1 like

Oh ik dacht meerdere, dat had ik niet helder. Ik vind jouw meubels ongevraagd gebruiken wel next level eigenlijk

5 likes

Ik moest vandaag op het fietspad links af maar iemand kwam me tegemoet op andere weghelft en die zat met 2 kleine kindjes op de fiets dus ik wilde er niet even gauw voor. Ik rem dus af tot ik bijna stil sta om dan na hem naar links af te slaan.

Roept ie ineens ‘ja ik zou hier ook lekker stil gaan staan wtf fucking kankermogool’

Het was eigenlijk meer een verwondering dan een ergernis maar hoe kun je zo zijn? Arme kindjes.

6 likes

Heb je die stoel nog teruggepakt?

1 like

Nee er zit iemand op. Ik ben er maar even awkward bij gaan staan en toen was er toch nog een stoel voor me

2 likes

Maar heb je hier wel eens een gesprek over gehad? Over alles dat speelt? Het lijkt me vrij logisch dat je als huisgenoten overlegt wanneer er vrienden over de vloer komen en of je elkaars spullen mag gebruiken.

3 likes

Nee ja niet echt. Ik vind het gewoon lastig want ik ben afhankelijk van haar (ik woon bij haar in) en wil geen wrijving ofzo veroorzaken. En het is heel vaak gewoon wel gezellig en alles gaat gewoon goed maar als ik na een dag van 12 uur thuis kom vind ik deze dingen gewoon even lastig

6 likes

Hmm ik snap het maar denk dat een open gesprek waarin verwachtingen en grenzen worden uitgesproken alsnog helpend zou kunnen zijn. Dat jij inwonend bent betekent niet dat jij geen wensen en of verwachtingen mag hebben.

11 likes

Lieve schat jij betaalt gewoon huur dus het is evengoed jouw huis. Laat je niet wijsmaken dat zij meer rechten heeft dan jij. Jij verdient ook een fijne woonsituatie!

20 likes

Dankjewel. Lief van jullie. Ik weet het ook wel. Ik doe hier soms echt heel stoer maar in het echt ben ik heel conflictvermijdend

22 likes