Mijn grootste ergernis naast inderdaad dat ‘kies alternatief’ is dat er zo vaak iets stuk is bij het bezorgen. Toetjes, maaltijden, sap… Al twee keer gehad ook dat de spullen voor de diepvries ontdooid waren. Dus als ik er toe in staat ben doe ik zoveel mogelijk zelf de boodschappen en bewaar dit voor nood, scheelt een hoop gedoe en frustratie
Ik heb een op papier best wel ideale werksituatie, maar merk dat ik me kapot verveel en iets anders wil gaan doen. Kan mezelf steeds slechter motiveren om aan het werk te gaan. Maar weet gewoon écht niet wat ik dan wil doen. Ben nu een week vacaturesites in de gaten aan het houden en bij alles denk ik ‘hm ja, kan…’. Zo lastig om iets op te geven wat eigenlijk heel comfortabel is.
Doe je nog de schoonmaak?
Werk nog steeds voor dat bedrijf ja, maar als Innovatiemanager nu.
Kun je niet een opleiding gaan onder werktijd?
Edit o sorry miss wil je gewoon ff spuien hier en geen tips!
Ik zou echt werkelijk niet weten in welke richting in dat zou willen. Ik ben nu gewoon zo gedemotiveerd dat ik me niet meer kan bedenken wat ik leuk vind. Heb m’n hbo nooit afgemaakt dus ik zou dat best willen, maar er is echt niks waarvan ik denk dat ik dat de moeite waard vind en dan maak ik het niet af, ook zonde.
Herkenbaar, het is eigenlijk te comfortabel maar wel bloedsaai (in mijn geval). Ben er ook nog niet aan uit. Bij iedere vacature denk ik, mm ja maar daar zal x en y wel slechter zijn en dat wil ik niet opgeven
Nou precies dat inderdaad. Ik ben super flexibel, deel m’n eigen tijd en werkzaamheden in, krijg reistijd betaald als werktijd, mag thuis werken, als ik losse vrije dagen neem hoef ik daar geen snipperuren voor in te leveren (alleen aaneengesloten weken boek ik), de uren die ik dan allemaal over houd mag ik als extra bonus uit laten betalen, als m’n kind ziek is is dat ook nooit een probleem, heb een goed salaris. Ben echt bang dat ik al die dingen nergens anders meer ga vinden.
Maar mn functie is zo eenzaam en saai. Ik heb geen echt directe collega’s, de rest van m’n team werkt op totaal andere plekken en het team waar ik dan mee voor dezelfde klant werk heb ik gewoon niet echt een klik mee (allemaal een stuk ouder met volwassen kinderen etc), op 1 collega na. Maar die heeft exact hetzelfde als ik en is dus ook om zich heen aan het kijken.
En de inhoud van m’n werk boeit me ook gewoon weinig. Ik dacht dat ik deze functie leuk zou vinden, omdat ik wat meer met duurzaamheid mag doen, maar het is allemaal zo traag en bureaucratisch en kleinschalig en saai. Echt geen dynamiek of spanning ooit.
Is dat een algemene regeling bij je werkgever voor iedereen? Wat royaal
Ik snap je! Herkenbaar ook, behalve van die losse vrije dagen/geen snipperuren… damn .
Ben ook bang deze luxe nergens meer te vinden, maar ja wat is de luxe waard als je er geen bal aan vindt (ook vraag aan mezelf, maar het antwoord weet ik nog niet). Had een work bestie en toen vond ik het echt een stuk leuker, maar nu zij weg is is het maar matig.
Heb net als jij ook geen HBO afgerond en zou dat best nog willen, maar ik heb nergens het gevoel bij yes dat vind ik 100% leuk en ga ik 100% voor.
Zelf ben ik nu naar vrijwilligerswerk aan het kijken om dat er voor een paar uur naast te doen. Misschien dat dat het wat gaat ‘breken’ of dat ik zo iets tegenkom wat ik echt super leuk vind en waar ik de luxe omstandigheden voor wil opgeven.
Ik denk realistisch gezien dat je deze voorwaarden elders niet gaat vinden of misschien maar deels want het is wel een heel mooi pakket.
Heb verder geen tips anders dan misschien eens een bezoek brengen aan een loopbaancoach?
Nee, is omdat mijn leidinggevende heel soepel is en weet dat ik zelden een vrije dag neem, maar wel flexibel om ga met buiten m’n werktijden werken/bereikbaar zijn en die uren niet boek voor mezelf. Hij weet dat ik regelmatig op m’n dagen met m’n dochter uit eigen beweging toch telefonisch bereikbaar ben voor collega’s en ondanks dat ik zeeeelden gebeld word vind ie dat daar wat tegenover mag staan.
@mikselke ga ik inderdaad niet op deze manier nog ergens vinden, maar hier word ik ook echt niet gelukkiger van.
Goede tip, had eigenlijk nog helemaal niet nagedacht over een loopbaancoach. Ga ik eens wat informatie over opzoeken.
Ik verveel me over het algemeen ook enorm op werk, maar is gelukkig een bijbaantje. Erger me heel erg aan dat er steeds collega’s achter mijn bureau komen staan om te overleggen met mijn collega, want ik zit soms te studeren of gewoon privacygevoelig werk te doen en dat kunnen ze dan dus allemaal meelezen. Laat me met rust allemaal.
Ik heb sneeuw spray op mijn raam gedaan en een poging tot bomen en ijs sterren en het is niet echt wat ik had gehoopt haha. Twijfel of ik het eraf haal en met plakkaatverf opnieuw ga doen of gewoon de lelijke kneuterigheid omarm.
Ik heb 1 moeilijk oor waardoor alle oordopjes op aarde eruit vallen. Ik ben er sochtends vaak ook 1 kwijt. Nu dacht ik slim te zijn en bij Loop nu 2 paar te bestellen zodat ik een back up heb als ze weer eens in het zwarte gat zijn terechtgekomen. Nu heb ik er 1 nacht mee geslapen en is eentje al onvindbaar ik ben zo onredelijk geïrriteerd hierdoor, waarom zijn die kleine kutdingen zo snel weg en waarom heb ik van die debiele oren
Same ik had 4 paar oortjes allemaal weg kwijt ik heb nog 1 eenzaam oortje over
Omg ik zit in mijn stage motivatiebrief helemaal op te scheppen over mijn nauwkeurigheid en oog voor detail en dan zeg ik dat ik vanaf februari 2023 beschikbaar ben
Ik lees het pas nadat ik het al verzonden heb SOS
Hahahah denk je? Is wel een vrij formeel bedrijf dus idk
Zou wel grappig zijn maar het is ook een algemeen mailadres van het bedrijf, niet van een persoon, waar de sollicitaties heen gaan zeg maar.
Ik zou het zo laten. Ik heb het ook weleens gezien in sollicitaties en moet er dan altijd wel om grinneken. Het is voor mij nog nooit een reden geweest om die persoon daarom niet uit te nodigen. Mogelijk maak ik er in het gesprek zelf wel een grapje over maar dat ligt ook aan hoe het gesprek ging. En mogelijk valt het ze niet eens op. (Als je mij zou hebben bijvoorbeeld.)
Wie verzint het om muziek in een handzeeppompje te stoppen? Ben het nu al zat