Waar erger je je aan? #17

Ja ik ben ook echt pissig hierover. Maar volgens mij zijn ze wel bezig met een oplossing? Zoiets zag ik op twitter iig. Hoop het want heb bewust geen tv-abonnement genomen met de gedachte dat ik ook live kan kijken via NPO :clown_face: En casten werkt nu ook al niet

1 like

Dit dus, haha. En elke keer de laptop aan de tv koppelen is zo’n gedoe plus je moet dan steeds opstaan als je wil doorspoelen of op pauze wil zetten. Maar hopelijk zoeken ze idd naar een oplossing!

2 likes

Ik heb kort voor een walgelijke kwal gewerkt, die iedereen zieke wurgcontracten heeft laten tekenen en mij continu heeft gegaslight, en veel geld verdiende over de rug van mij en mijn collega’s. Ik ben er uiteindelijk redelijk goed weg gegaan, zonder dat ik er al te veel schade aan heb geleden. Veel oud collega’s zitten daar nog wel klem.

Ik kwam er per toeval (via dit forum) achter dat zijn vriendin een fluflu meid is. Nu kijk ik zo nu en dan op haar profiel om me helemaal groen en geel te ergeren aan hun luxe levensstijltje. Ik vreet mezelf helemaal op als ik zijn rotkop weer zie. Waarom doe ik mezelf dit aan. :mad: :japanese_ogre:

4 likes

Wat is een fluflu meid?

20 likes

Om deze reden ben ik dus gestopt met online boodschappen. In de winkel als je ziet dat iets op is kan je gewoon wat anders nemen of als het echt nodig is voor het recept een heel andere maaltijd kiezen. Bij de bezorgde boodschappen zit je bijv met alle ingrediĆ«nten voor belegde pizza’s behalve de bodems.
Daar kun je dan ook totaal niks anders mee.
En moest ik alsnog naar de winkel. En thuis wachten op de bezorgers. Nee ik vond het echt helemaal geen uitkomst

1 like

Een influencer?

2 likes

Ja

1 like

Mijn grootste ergernis naast inderdaad dat ā€˜kies alternatief’ is dat er zo vaak iets stuk is bij het bezorgen. Toetjes, maaltijden, sap… Al twee keer gehad ook dat de spullen voor de diepvries ontdooid waren. Dus als ik er toe in staat ben doe ik zoveel mogelijk zelf de boodschappen en bewaar dit voor nood, scheelt een hoop gedoe en frustratie

1 like

Ik heb een op papier best wel ideale werksituatie, maar merk dat ik me kapot verveel en iets anders wil gaan doen. Kan mezelf steeds slechter motiveren om aan het werk te gaan. Maar weet gewoon Ć©cht niet wat ik dan wil doen. Ben nu een week vacaturesites in de gaten aan het houden en bij alles denk ik ā€˜hm ja, kan…’. Zo lastig om iets op te geven wat eigenlijk heel comfortabel is.

10 likes

Doe je nog de schoonmaak?

4 likes

Werk nog steeds voor dat bedrijf ja, maar als Innovatiemanager nu.

2 likes

Kun je niet een opleiding gaan onder werktijd?

Edit o sorry miss wil je gewoon ff spuien hier en geen tips!

1 like

Ik zou echt werkelijk niet weten in welke richting in dat zou willen. Ik ben nu gewoon zo gedemotiveerd dat ik me niet meer kan bedenken wat ik leuk vind. Heb m’n hbo nooit afgemaakt dus ik zou dat best willen, maar er is echt niks waarvan ik denk dat ik dat de moeite waard vind en dan maak ik het niet af, ook zonde.

Herkenbaar, het is eigenlijk te comfortabel maar wel bloedsaai (in mijn geval). Ben er ook nog niet aan uit. Bij iedere vacature denk ik, mm ja maar daar zal x en y wel slechter zijn en dat wil ik niet opgeven :rofl:

4 likes

Nou precies dat inderdaad. Ik ben super flexibel, deel m’n eigen tijd en werkzaamheden in, krijg reistijd betaald als werktijd, mag thuis werken, als ik losse vrije dagen neem hoef ik daar geen snipperuren voor in te leveren (alleen aaneengesloten weken boek ik), de uren die ik dan allemaal over houd mag ik als extra bonus uit laten betalen, als m’n kind ziek is is dat ook nooit een probleem, heb een goed salaris. Ben echt bang dat ik al die dingen nergens anders meer ga vinden.
Maar mn functie is zo eenzaam en saai. Ik heb geen echt directe collega’s, de rest van m’n team werkt op totaal andere plekken en het team waar ik dan mee voor dezelfde klant werk heb ik gewoon niet echt een klik mee (allemaal een stuk ouder met volwassen kinderen etc), op 1 collega na. Maar die heeft exact hetzelfde als ik en is dus ook om zich heen aan het kijken.
En de inhoud van m’n werk boeit me ook gewoon weinig. Ik dacht dat ik deze functie leuk zou vinden, omdat ik wat meer met duurzaamheid mag doen, maar het is allemaal zo traag en bureaucratisch en kleinschalig en saai. Echt geen dynamiek of spanning ooit.

1 like

Is dat een algemene regeling bij je werkgever voor iedereen? Wat royaal

6 likes

Ik snap je! Herkenbaar ook, behalve van die losse vrije dagen/geen snipperuren… damn :sweat_smile:.
Ben ook bang deze luxe nergens meer te vinden, maar ja wat is de luxe waard als je er geen bal aan vindt (ook vraag aan mezelf, maar het antwoord weet ik nog niet). Had een work bestie en toen vond ik het echt een stuk leuker, maar nu zij weg is is het maar matig.

Heb net als jij ook geen HBO afgerond en zou dat best nog willen, maar ik heb nergens het gevoel bij yes dat vind ik 100% leuk en ga ik 100% voor.

Zelf ben ik nu naar vrijwilligerswerk aan het kijken om dat er voor een paar uur naast te doen. Misschien dat dat het wat gaat ā€˜breken’ of dat ik zo iets tegenkom wat ik echt super leuk vind en waar ik de luxe omstandigheden voor wil opgeven.

2 likes

Ik denk realistisch gezien dat je deze voorwaarden elders niet gaat vinden of misschien maar deels want het is wel een heel mooi pakket.

Heb verder geen tips anders dan misschien eens een bezoek brengen aan een loopbaancoach?

3 likes

Nee, is omdat mijn leidinggevende heel soepel is en weet dat ik zelden een vrije dag neem, maar wel flexibel om ga met buiten m’n werktijden werken/bereikbaar zijn en die uren niet boek voor mezelf. Hij weet dat ik regelmatig op m’n dagen met m’n dochter uit eigen beweging toch telefonisch bereikbaar ben voor collega’s en ondanks dat ik zeeeelden gebeld word vind ie dat daar wat tegenover mag staan.

@mikselke ga ik inderdaad niet op deze manier nog ergens vinden, maar hier word ik ook echt niet gelukkiger van.
Goede tip, had eigenlijk nog helemaal niet nagedacht over een loopbaancoach. Ga ik eens wat informatie over opzoeken.

5 likes

Ik verveel me over het algemeen ook enorm op werk, maar is gelukkig een bijbaantje. Erger me heel erg aan dat er steeds collega’s achter mijn bureau komen staan om te overleggen met mijn collega, want ik zit soms te studeren of gewoon privacygevoelig werk te doen en dat kunnen ze dan dus allemaal meelezen. Laat me met rust allemaal.

1 like