Waar erger je je aan? #17

Ik heb sneeuw spray op mijn raam gedaan en een poging tot bomen en ijs sterren en het is niet echt wat ik had gehoopt haha. Twijfel of ik het eraf haal en met plakkaatverf opnieuw ga doen of gewoon de lelijke kneuterigheid omarm.

Post pics. Dan beslissen wij voor je.

30 likes

Ik heb 1 moeilijk oor waardoor alle oordopjes op aarde eruit vallen. Ik ben er sochtends vaak ook 1 kwijt. Nu dacht ik slim te zijn en bij Loop nu 2 paar te bestellen zodat ik een back up heb als ze weer eens in het zwarte gat zijn terechtgekomen. Nu heb ik er 1 nacht mee geslapen en is eentje al onvindbaar :sob: ik ben zo onredelijk geïrriteerd hierdoor, waarom zijn die kleine kutdingen zo snel weg en waarom heb ik van die debiele oren

2 likes

Same ik had 4 paar oortjes allemaal weg kwijt ik heb nog 1 eenzaam oortje over

1 like

Omg ik zit in mijn stage motivatiebrief helemaal op te scheppen over mijn nauwkeurigheid en oog voor detail en dan zeg ik dat ik vanaf februari 2023 beschikbaar ben :joy::joy::joy:

Ik lees het pas nadat ik het al verzonden heb SOS

20 likes

Hahahah denk je? Is wel een vrij formeel bedrijf dus idk :sob:
Zou wel grappig zijn maar het is ook een algemeen mailadres van het bedrijf, niet van een persoon, waar de sollicitaties heen gaan zeg maar.

Ik zou het zo laten. Ik heb het ook weleens gezien in sollicitaties en moet er dan altijd wel om grinneken. Het is voor mij nog nooit een reden geweest om die persoon daarom niet uit te nodigen. Mogelijk maak ik er in het gesprek zelf wel een grapje over maar dat ligt ook aan hoe het gesprek ging. En mogelijk valt het ze niet eens op. (Als je mij zou hebben bijvoorbeeld.)

23 likes

Wie verzint het om muziek in een handzeeppompje te stoppen? Ben het nu al zat :rage:

5 likes

Is goed, dankjewel voor de geruststelling!

1 like

Waarom heb je dan zo’n ding?

4 likes

Dat ik overdag niet kan slapen tenzij ik ziek ben of een kater heb! En dat ik ook echt alleen in bed kan slapen en niet op de bank

2 likes

Dat klinkt als iets dat ik moet hebben, welke is het?

7 likes

Ik weet niet of je hierop zit te wachten wat ik nu ga zeggen omdat je misschien alleen wilt klagen. Als dat zo is haal ik het weg. Ik spreek alleen uit mijn eigen ervaring hoor.

Vorig jaar ben ik weg gegaan bij het bedrijf waar 13,5 jaar heb gewerkt. Daar had ik het super goed, eigenlijk net zoals jou. Veel vrije dagen, goed salaris, goede voorwaarden, thuiswerken enz. Maar kon mezelf echt niet meer motiveren. Daardoor kwam ik terecht in wat ze een bore-out noemen. Nooit van gehoord totdat ik het laatst las. Dacht eigenlijk dat ik tegen een burn out zat alleen wist niet waarvan want ervaarde wel stress, maar het was dus het tegenovergestelde. Ik heb toen toch de stap gemaakt om weg te gaan en bij een ander bedrijf te gaan beginnen. Na de 2e maand kwam ik er al achter dat het niks voor mij was. Na de 3e maand ben ik daar gestopt. Nu achteraf denk ik dat ik die baan heb aangenomen om te vluchten uit mijn oude werk. Daarna vrij snel een andere baan gevonden die mij wel heel erg ligt. Ik verdien minder, minder vrije dagen, niet thuiswerken enz maar zo blij met deze keuze. Ik heb sinds een paar jaar eindelijk weer plezier in mijn werk, de dagen vliegen voorbij, leuke collega’s. Het is even aanpassen omdat je de luxe niet meer hebt die je eerst had alleen als je weer plezier hebt/krijgt in je werk dat doet zoveel. Daar kunnen alle nadelen niet tegenop vind ik.

Het is heel moeilijk en lastig om de keuze te maken om weg te gaan als je ergens lang werkt of waar je het goed hebt. Dat kan een jarenlang proces zijn om tot dit punt te komen. Het is eng omdat je niet weet of de volgende stap goed of slecht zal uitpakken, maar ook dapper als je de gok wel aandurft. Ik begrijp ook heel goed dat mensen dit liever niet doen uit praktisch of financieel (dan kun je niet anders) oogpunt alleen gelukkiger word je er niet van. Ja, ik heb nu minder te besteden en kan niet zomaar meer alles kopen (ook wel goed denk ik) en moet af en toe goed plannen ivm de kinderen alleen ben zo gelukkig nu. Dat gun ik eigenlijk iedereen ipv te blijven zitten waar je zit.

23 likes

Gekregen en de zeep was op :frowning:

@PiuPiu Zingende handzeep pomp kopen? - Wibra Nederland - Dat doe je goed.
Kopen op eigen risico. Dat ding is zo gevoelig hahaha

3 likes

Dankje ik ga zeker even kijken!

1 like

Aan de poster van Rijksoverheid dat je je verwarming op max 19 graden moet zetten, in het bushokje tegenover m’n huis. Terwijl ik met man al een maand discussie voer over 19 of 20 graden (ik wil 20).

Edit: hij heeft 'm blijkbaar nog niet gezien :crossed_fingers:

1 like

Lekker specifiek ook, 19 graden. Alsof het dan in elk huis even aangenaam is.

2 likes

Ja precies, in ons huis dus echt niet. Vind 20 al koud.

2 likes

Haha mijn vriend kwam heel hard lachend thuis en heeft mij verboden dit lelijke kunstwerk eraf te halen. Dus het blijft gewoon wat het is.

1 like

We still want pics

5 likes