Waar erger je je aan? #17

Oh, dat klinkt wel interessant. Ik ga me er ook maar eens in verdiepen.

1 like

In de app! Als je opzij scrolt bij die kleinere tegels bovenaan vind je het rechts onder Premium

2 likes

Oh tof! Ik heb sinds dit jaar al 140 eur bespaard!

5 likes

Ik heb kiespijn en menstruatiepijn en paracetamol doet zo weinig :sob: kan gelukkig morgen bij de tandarts terecht

3 likes

Ik vind de zegels het al waard voor het gevoel om 1x in de zoveel tijd gratis boodschappen te kunnen doen. En ja, ik weet dat het absoluut niet gratis is, maar als ik dan voor 3 volle tassen 5 euro oid moet betalen dan ben ik wel weer even blij. Dan print ik ook altijd even de lange bon zodat ik goed kan kijken hoeveel het wel niet verschilt :sunglasses:

10 likes

Girlmath

14 likes

Maar… je krijgt toch maar €3 per €490 aan bestede boodschappen? In mijn geval is het dan slimmer om wat vaker naar de LIDL te gaan, denk ik. En zelfs als ik alles wel bij AH koop duurt het dan wel heel lang voor ik dat rendement behaal. Maar dat zal met een groot gezin ongetwijfeld anders zijn!

2 likes

Al die onattente mensen de laatste tijd. Hebben mensen ergens last van ofzo? Ik word er ook zo gruwelijk zat van dat ik altijd m’n best doe mensen bij elkaar te brengen en altijd maar ja te zeggen op dingen, maar andersom ho maar.

17 likes

Ik heb bonussparen aanstaan dus dan gaat het dubbel zo snel. Dan betaal je per euro 20 cent extra en krijg je per euro dus 2 ipv 1 zegels. Dus dan heb ik op 245 euro 490 zegels gespaard. Dus het is idd heel weinig hoor, maar voor mij houdt het in dat ik denk 1x per maand ofzo ‘gratis’ boodschappen heb?

En ik heb alleen maar AH en Jumbo in de buurt, en met ook de bonusbox van de AH ben ik daar wel iets goedkoper uit dan de Jumbo.

1 like

Jumbo is het laatste jaar sowieso duurder geworden dan AH, zelfs zonder bonus. (Is mijn ervaring)

4 likes

Inderdaad, bij mij is de echte besparing weekboodschappen doen bij de Dirk. Scheelt €150 per maand.

5 likes

Ja daarom gaan ze die 7 zekerheden ook veranderen toch, claimen iig niet meer de goedkoopste te zijn.

1 like

Huh, ik ben helemaal voor girl math wanneer het in je voordeel is! Maar dan is het percentage daadwerkelijke rente van die boodschappen die je dan koopt toch heel laag? Tenzij je heel veel boodschappen doet? (Geen judgement hoor, en snap dat je waarschijnlijk sowieso voor de chille keus gaat, ik vind het concept koopzegel alleen een beetje bedrieglijk tenzij je écht sowieso al veel boodschappen bij AH zou doen)

Ja het ligt er een beetje aan of je die 3 euro winst ziet op 49 euro (want dat kostte dat boekje nu eenmaal) of 490 euro (want dat heb je moeten uitgeven, of de helft met premium, om dat boekje vol te kunnen sparen). Het is absoluut niet veel, maar alle beetjes helpen toch :sweat_smile:

Edit: oh ik ga echt niet speciaal naar de AH voor de koopzegels hoor! Het is gewoon het dichtsbij, 2 op loopafstand en voor een Lidl of Aldi oid zou ik echt een stuk moeten fietsen. Dus meer gemakzucht waarbij ik dan de bonusbox ed leuke extraatjes vind

2 likes

Ik kom af en toe bij de Albert Heijn en doe er denk ik een half jaar over om een boekje vol te krijgen. Gaat dus niet om grote bedragen maar ik kom er sowieso en zo kan ik ook een klein bedrag sparen wat ik niet zomaar van een bankrekening af kan halen. Misschien niet heel rendabel maar het kost me ook niets extra.

1 like

Maar… als je dit wel zou sparen zou je er meer aan over houden?

Edit: dit klopt dus alleen als je het combineert met goedkopere boodschappen elders

Ja maar dan kan ik het ook vrij makkelijk van mijn bankrekening afhalen, ik vind het juist fijn dat ik dit niet zomaar in kan wisselen en ergens nog een apart potje heb

2 likes

Ja, dit klopt inderdaad, ik zie een beetje sterretjes doordat ik nog niet gekookt heb door deze discussie :joy:

1 like

Ik denk dat dit vooral de crux is. Appie is een relatief dure supermarkt, dus als je dezelfde boodschappen bij een goedkopere winkel zou doen zou je wellicht slechts 450 euro kwijt zijn geweest, dus dan is hetgeen je uitspaart meer dan die 6%. In dat opzicht zou het nog steeds meer lonen om elders boodschappen te doen, mits dat haalbaar is natuurlijk.

7 likes

Ja precies.

Wij kopen in principe alles bij de laidl, want goedkoper, maar sommige dingen hebben ze daar niet, of kosten evenveel als bij ah en die haal ik dus bij ah met dubbele koopzegels. Ik heb laatst een lijstje gemaakt met dingen die we vaak kopen en bij ah goedkoper zijn of hetzelfde kosten als bij laidl.

Die bonusbox bij premium vind ik niet zo boeiend, want ik activeer nooit 10 aanbiedingen. Meestal max 3 die ik ook kreeg voordat ik premium had.

2 likes