Naja wij doen 80% van de boodschappen bij de dirk, en alleen bonuszaken bij de appie (1+1 enzo). Dus als je verder je kooppatroon er niet op aanpast dan is het gewoon 6% rente en dat is (veel) meer dan je op je bankrekening krijgt dus waarom zou je het nĂet doen?
Maar⊠als je dit wel zou sparen zou je er meer aan over houden?
Edit: dit klopt dus alleen als je het combineert met goedkopere boodschappen elders
Ja maar dan kan ik het ook vrij makkelijk van mijn bankrekening afhalen, ik vind het juist fijn dat ik dit niet zomaar in kan wisselen en ergens nog een apart potje heb
Maar dit is gewoon niet zo? De spaarrente is bij de meeste banken 1,5% ofzo. Hoe lang je over het uitgeven van het bedrag doet maakt daarin niet uit, 6% = 6%. En het is niet zo dat je 490 euro uitgeeft aan niks, je koopt er boodschappen voor die je anders misschien ergens anders zou kopen
Ja, dit klopt inderdaad, ik zie een beetje sterretjes doordat ik nog niet gekookt heb door deze discussie
Ik denk dat dit vooral de crux is. Appie is een relatief dure supermarkt, dus als je dezelfde boodschappen bij een goedkopere winkel zou doen zou je wellicht slechts 450 euro kwijt zijn geweest, dus dan is hetgeen je uitspaart meer dan die 6%. In dat opzicht zou het nog steeds meer lonen om elders boodschappen te doen, mits dat haalbaar is natuurlijk.
Ja precies.
Wij kopen in principe alles bij de laidl, want goedkoper, maar sommige dingen hebben ze daar niet, of kosten evenveel als bij ah en die haal ik dus bij ah met dubbele koopzegels. Ik heb laatst een lijstje gemaakt met dingen die we vaak kopen en bij ah goedkoper zijn of hetzelfde kosten als bij laidl.
Die bonusbox bij premium vind ik niet zo boeiend, want ik activeer nooit 10 aanbiedingen. Meestal max 3 die ik ook kreeg voordat ik premium had.
Ja maar dat zeg ik er toch 2 posts erboven :â) naja jullie moeten zelf weten wat je doet haha ik heb geen appie aandelen
Oh sorry hier heb ik overheen gelezen!
Zo doe ik het ook, maar dan met Aldi. Rest bij AH. Beide supermarkten zijn op loopafstand dus geen parkeer-/benzinekosten. De Aldi is recent verbouwd en nu veel groter met een beter assortiment.
Voorheen (tijdens corona) bestelde ik wekelijks boodschappen online bij AH, dat doe ik nu nog maar incidenteel. Dus het sparen van koopzegels gaat minder hard dan vroeger, maar alsnog spaar ik wel.
Ik gooi hem er maar even in op zijn FFs: ik erger me aan deze discussie over boodschappenzegels. Is er geen boodschappen(zegel)topic?
Je doet het fout! Je moet zeggen âen ik erger me aan al deze posts over koopzegels, ga lekker naar het supermarkt topicâ!!!
bah peasents
dat er altijd zoveel religieuze boeken (en tegenwoordig ook veel pro israel materiaal) worden achtergelaten bij die âruilbiebsâ op stations hou dit soort zooi lekker bij je, altijd weer teleurgesteld als ik denk dat er eens echte boeken liggen maar nee hoor
Ik beheer een geefkast en gooi alle religieuze boeken in de prullenbak . Laatst wilde iemand een lading wappie boeken erin leggen (niveautje genees je eigen kanker) en heb gezegd dat ik dat niet ging doen omdat ik het er niet mee eens ben.
strijder!!!
Wat definieer je eigenlijk als religieuze boeken? Brene Brown bijvoorbeeld ook? Want dan weet ik wat voor boeken ik beter niet in zoân kastje kan leggen
Ik ben echt een bodemloze put de laatste weken, heb alleen maar honger en zin in zoete troep en ik wilde eigenlijk een beetje gezonder eten maarja
Het zijn nagenoeg alleen maar Christelijke boeken bij ons, heel vaak prentenboeken ook. Meestal staat er een kruis op en de naam van een gemeenschap ofzo?
Brene Brown zou ik niet weggooien.
Zou je alle religieuze boeken weggooien of alleen Christelijke?