Nee, deze vraag was via een prive-app die naar die vriend gestuurd was.
Misschien een troost, iedereen ziet er verlept uit bij de kapper. Gewoon andere kant op kijken en pas weer naar jezelf als je klaar bent! In normaal licht!
Je mag er zijn Maarten!
ja behalve de meiden die bij kinki werken dus dan voel je je al helemaal een orc
Ik heb vanavond al een kerstdiner maar natuurlijk ga ik de overstap van 3 minuten weer eens niet halen domste ding ooit in de dienstregeling
Een paar dagen vrij, word ik fucking verkouden heel mân hoofd zit vol. Zoooooo een pech. Waarom niet gewoon in een werkweek
Dat als er bij eten wat je laat bezorgen gebakken uitjes staat en het blijken gefrituurde uitjes te zijn. Gefrituurde uitjes vind ik zo een alles overheersende smaak hebben, echt jammer.
Elk jaar weer! Paar weken geleden moest ik er al aan geloven, dus had vertrouwen in de feestdagen. Maar hoest sinds 2 dagen de longen uit mân lijf, heerlijk!
Aan mân huisgenoot die de hele tijd klaagt over hoe kut haar huisarts en de Nederlandse zorg is. Ze heeft longontsteking en loopt alleen maar te klagen dat ze in haar thuisland al veel eerder sterkere antibiotica had gekregen en dat ze al wist dat wat ze hier kreeg niet ging werken (en ik vind t oprecht kut voor haar dat ze zo ziek is en ik zeg dit ook niet zo tegen haar maar 24/7 klagen over je huisarts heeft ook nog nooit iemand beter gemaakt :â))
Ja wil een beetje fake zuinig doen met mijn geld omdat ik ook al nieuwe boobies krijg
Ik was een week terug verkouden, dus dacht nog oh hopelijk is het over. Nou de verkoudheid en bijbehorend ouwe mannenkuchje is weg, maar nu ben ik sinds gisteren doodmoe en heb ik geen eetlust (krijg bijna niks weg en als ik gegeten heb misselijk). Echt perfect joh, tijdens kerst
Is er iemand die mij kan geruststellen dat dit op de korte termijn over kan zijn? Heb dit ook nog nooit gehad. Wel eens te misselijk om te eten, maar dit? Gewoon vol na een kwart bord eten, en daarna beetje misselijk. En dan weer berehonger, soort vicieuze cirkel. Als dit opeens een long COVID symptoom is ga ik denk ik versneld door naar mijn mid life crisis.
Ik ben dus nog steeds mn telefoon aan het herinstalleren (alles staat met tweestapsverificatie aan en de oude, met de authenticator, is helemaal gecrasht). En heel veel apps voor in huis staat mn vriend ook in ingelogd maar als ik 'm vraag om even de wachtwoorden te dubbelchecken gaat hij heel hard zuchten en is het teveel moeite.
Heel irritant want alsof mn telefoon opnieuw installeren mijn hobby is, en hij heeft zich er destijds makkelijk vanaf gemaakt door overal met mijn account in te loggen dus werk nu even mee door in jouw apps te klikken dat het een veilige inlog is, dan kan ik weer verder.
Ben al gefrustreerd genoeg, een beetje meehelpen zou al heel veel schelen.
En in die andere landen is er veel meer resistentie tegen antibiotica maarja zeg dat nu maar niet tegen haar .
Ja dit heb ik al wel eerder gezegd als ze boos was dat ze voor een verkoudheid niks kreeg van de huisarts (want daar werkt antibiotica ook zo goed voor lol). Maar nu maar even niet hoor
Een vriend van ons woont op Mallorca en hij had toen wij er waren gewoon standaard antibiotica in huis voor als hij verkouden is! Ik had toen een flinke hoest (achteraf bronchitis) en hij had wel wat pillen voor mij. Nou ik zoek dan liever eerst een arts op!
Huh raaar. Voor een virus werkt dat toch niet, je zou denken dat mensen dat wel weten?
Als je bv in Frankrijk een ooronsteking krijgt, mn broertje had dat ooit. Kreeg hij een hele tas voor AB. In NL krijg je AB druppels die plaatselijk werken. Echt een verschil.
mijn vrienden in het buitenland zeggen dat ook altijd. als ik dan een keer vertel van oh ik had een verkoudheid/koorts is het âheb je medicijnen?â ??? uhm nee??? en toen ik uitlegde dat je hier alleen antibiotica krijgt als je een infectie hebt die niet weggaat waren ze helemaal in shock. maar dat is toch waar antibiotica voor bedoeld is
ik zie ook altijd tiktoks van bijv buitenlandse studenten die vinden dat je hier nooit goed geholpen wordt door de huisarts. dus ik vraag me af of we daarin een uitzondering zijn
âIk krijg hier alleen paracetamolâ ja Karen omdat je niet voor elk buikgriepje/verkoudheid whatever aan het infuus moet. Idioot vind ik het.
ja dat vinden ze ook raar hahaha maar wie gaat er nou met koorts naar de dokter?? vgm zegt die dan ook van âwat moet ik daarmeeâ
@mikselke wat verwachten mensen ĂŒberhaupt? bij elke verkoudheid gelijk een kijkoperatie?
Ik vind NL vooral gek in het geven van geen pijnstilling of alleen pas als je erom vraagt (ja dan is het leed al geschied). Edit: bij ingrepen, bevallingen etc. Vind het juist goed dat antibiotica een beetje terughoudend wordt gebruikt maar ik vind pijn lijden zo onnodig.