Wij hebben ook 4 wachtdagen per jaar wanneer je ziek bent. Vind dat zo raar. Je levert dan je zelf verdiende vakantiedagen weer in…
Vraag ik me ook af! Ik kan me ook goed voorstellen als je gewend bent in je thuisland altijd iets van medicatie of behandeling te krijgen, je je in Nederland niet serieus genomen voelt en de zorg slecht vindt, los van of dat terecht is.
Ik werk in een ander land waar je ook naar de dokter moet en op het briefje voor de werkgever staat geen reden aangegeven ivm privacy. En het is een hopeloos systeem voor de zorg, het is hartstikke druk. Bij mij ging het zo: de assistente vroeg me wat ik had en hoeveel dagen ik nodig dacht te hebben en dat was het, geen dokter gezien. Gaat zo ten koste van mensen die echt hulp nodig hebben. Verschilt ook enorm per praktijk hoe ze ermee omgaan.
Nog zieliger vind ik het dat kinderen ook zo’n briefje nodig hebben bij ons, zodat de ouder dat bij de werkgever kan indienen voor het verlof. Gewoon sneu dat je een ziek kind moet meeslepen voor een briefje.
Als nuance hierop, pijnbestrijding bij een bevalling heeft wel consequenties en potentiële risico’s en (en tbh dit had ik niet geloofd als ik het niet zelf had meegemaakt) het is niet altijd nodig. Maar als je er om vraagt en aangeeft het wel nodig te hebben dan zou het er natuurlijk gewoon moeten zijn. En er zijn echt meer opties dan vroeger.
En ook denk ik dat het (helaas) heel erg van je (huis)arts afhangt want mijn persoonlijke ervaring is wel dat ik pijnbestrijding krijg aangeboden bij bv een spiraal plaatsen. Maar helaas ken ik ook andere ervaringen dat je denkt “ja hoor eens hier zou je gewoon wat voor moeten geven, doe even normaal”
Ik vind wachtdagen ook bizar, dat werkt toch juist meer verzuim in de hand? Ik zou me daardoor niet NIET ziekmelden, maar juist direct een week thuis blijven ookal zou ik na 2 dagen weer kunnen werken. Als ik verlof moet inleveren, neem ik ook verlof
Ik heb een kleine ergernis van mezelf. Er is een kans dat ik eergisteren gedrogeerd ben. Er is niks gebeurd ben gewoon een paar keer buiten bewustzijn geweest. Een vriendin was met mij en heeft mij mee naar haar huis genomen. Ben de volgende dag gewoon gaan werken. Ik voelde mij echt nog tot in de middag stomdronken en/of aangeschoten en vond dat wel raar maar dacht kan best zijn dat het gewoon heel slecht viel. Maar ik kijk tijdens werk los van mijn pauze niet op mijn telefoon tenzij het werkgerelateerd is. Appt die vriendin mij 20 minuten na mijn pauze dat ze denkt dat ik gedrogeerd was want ik ging uit het niets opeens heel slecht en ging steeds out. En toen voelde ik mij dus nog steeds niet oké. Maar ik las het allemaal pas na werk. Dus ik denk oké ik bel de HAP wel en vraag of er nog iets van onderzoek mogelijk is maar dat kon niet meer want op dat moment voelde ik mij wel weer oké op wat misselijkheid na en een gekneusde nek. Dus zij geven aan ja het kan niet meer want je hebt geen klachten. Dus waarschijnlijk vinden we niks. Ik kan geen aangifte doen want er is geen bewijs. Dus mijn ergernis is dat ik niet gewoon wel dat appje eerder hebt geopend want ik zag wel dat ze iets gestuurd had maar dacht dat lees ik later wel. En de tweede ergenis is dus dat mocht ik gedrogeerd zijn geweest dat er geen bewijs is dus geen reden om een onderzoek op te starten.
En pijn heeft ook een functie in een bevalling: het zijn de krachtige weeën die voor de ontsluiting zorgen en daardoor maak je weer endorfines aan die voor een soort bubbel en ontspanning zorgen waardoor je oxytocine aanmaakt waardoor de weeën weer krachtiger worden en je weer endorfines aanmaakt etc.
(Mits je niet in een weeënstorm zit waarin je niet bij kunt komen natuurlijk of je gewoon te veel pijn hebt etc. Dit is de ideale situatie natuurlijk.)
Bij pijnbestrijding moet vaak oxytocine worden toegediend om de ontsluiting te bevorderen.
Dat ik een jankoog heb door een verstopte neus.
Dat ik net een potje kralen op de vloer liet vallen, met de dop open
Is hier niet per ongeluk een verkeerd stickertje/opschrift op gedrukt? Dit verschil is wel heel groot
Ook niet een neutral/cool/warm verschil?
Mijn tip voor jou: doe een panty(kous) losjes om de stofzuiger zodat er een stuk de slang in kan en ga stofzuigen. Al je kralen komen in de pantykous terecht.
Heb het net met een fan make-up borstel bijelkaar geveegd. Maar geheid dat het nog een keer gebeurd. Dus bedankt voor de tip
Huh, dat zijn echt twee verschillende tinten. Ik vind de doppen ook echt heel anders. En de een is 24h, de ander niet, maar daar kan dat verschil toch niet in zitten als de kleurcodes hetzelfde zijn.
Ja echt vreemd. Ik heb de bon gelukkig nog dus morgen maar even terug ermee.
Ooohh dat heb ik ook. Kraag mag echt m’n nek niet raken, vreselijk gevoel.
Welkom in Nederland!!!
Twee weken geleden had ik griep, drie dagen beter en nu heb ik corona. Door het hoesten ook een gekneusde rib opgelopen. Kerst valt dus in het water, terwijl ik me er mega op verheugde. Toen werd ik gister in de auto geramd door een andere auto die niet goed keek en plaste mn kat op bed. Dus ik hoop dat ik even klaar ben nu.
Dat mijn visumaanvraag zonder goede reden is afgewezen. Nu wordt het best kort dag en moet ik weer alles gaan indienen. Kan slecht tegen die ‘willekeurigheid’.