Waar erger je je aan? #17

Ken je de zwangere of organisatie goed? Je kan dan altijd voorstellen ik kan op X zullen we dan een lunch er van maken? Dan ben je ook gelijk van de stomme baby spelletjes af.

5 likes

Niemand kan altijd op dezelfde data, dus je kan altijd zeggen dat je niet kan! En anders heb je last minute een family emergency ofzo.

1 like

Echt een schokkend idee, maar je zou ook eerlijk kunnen zijn tegen de organisator of de zwangere :scream:

22 likes

ik denk dat iedereen dat wel weet, maar in de praktijk wordt ‘sorry ik zit hier niet op te wachten’ je door de meeste mensen niet in dank afgenomen. zeker bij een babyshower omdat die vaak worden georganiseerd door een vriendin of familielid van de zwangere waar jij niet per definitie een band mee hebt.

22 likes

oh in mijn ervaring wordt daar juist echt zuur op gereageerd juist? babyshowers liggen echt gevoelig van wat ik gezien heb.

ik heb ook wel eens een babyshower afgezegd met een groep waar ik al langer mee omging omdat ik moest werken en toen werd ik maanden later nog uit dat groepje buitengesloten met afspreken enzo. echt kinderachtig hahahaha (deze mensen waren 25+)

10 likes

Mijn schoonmoeder heeft dit bij mijn babyshower - die nog moet komen - gedaan en ik ben heel blij dat ze dit gewoon eerlijk aangegeven heeft! We hebben er allemaal niks aan als zij tegen der zin op een babyshower zit.

Gewoon eerlijk zijn!

3 likes

haha ja opzich is dat ook niet het einde van de wereld. maar als het zo’n onnodig drama of passief-agressief gedrag kan opleveren vind ik een kleine leugen ook echt geen probleem

2 likes

Me favo is de ‘hatelijke groet’. Dat doe je maar 1x fout.

22 likes

Al heb ik bij sommige mails wel de behoefte om dit met opzet zo te schrijven :joy:

7 likes

Ik moest laatst iemand terugmailen die al dagenlang in mijn irritatiezone zat. Was er ff klaar mee dus had ChatGPT om inspiratie gevraagd voor een subtiel onaardige mail. De niet zo subtiele start: I hope this email finds you unwell and disrupts everything you are doing. Eeuwig zonde dat ik dat niet echt kon sturen.

88 likes

Ja hèhè, maar soms wil een persoon (ik dus) gewoon zeiken om het zeiken

6 likes

Daarom reageerde ik ook niet direct op jou, het waren andere forummers die gelijk smoesjes gingen verzinnen. Snap hartstikke goed dat je er geen zin in hebt.
Hoop dat het ooit normaal wordt om te zeggen: nah deze keer niet.

4 likes

Wordt dan misschien ‘met warme grot’

13 likes

Even wachten met invullen en dan alleen de data aanvinken die de minste mensen kunnen :+1:

4 likes

Lastig… in zo’n geval is het wel fijn als het wordt georganiseerd in een restaurant/tentje zodat je allemaal een ‘vaste plek’ hebt, ipv bij een vreemde thuis wat ongemakkelijk is. Zou je dat misschien kunnen achterhalen?

1 like

Ik had dit laatst ook en ik zei; ‘houd maar geen rekening met mij, ik weet nog niet precies wat ik doe deze data’. Toen heb ik er ff over nagedacht en dacht ik; nahh geen zin, en toen heb ik me gewoon afgemeld doei doei

4 likes

Mijn nichtje van 15 en die generatie ofzo? (De jeugd van tegenwoordig :rage:)

Ging ze ineens zonder dat ik het doorhad een lelijke foto van mij maken en doorsturen naar d’r zusje via snapchat. Daarvoor liet ze een lelijke foto zien van een meisje uit d’r klas die iemand had genomen, dus mijn moeder zei al van, joh dat is helemaal niet leuk, verwijder dat want dat zou je zelf ook niet leuk vinden. Maar dat kon niet verwijderd worden want het stond in een gespreksgeschiedenis ofzo, weet ik veel. Ze had ook een tijd terug een gekke tiktok gemaakt van mijn vader op een openbaar account, die is er gelukkig wel af maar alsof ze ergens niet kan inzien dat iedereen dat zou kunnen zien en het niet op internet hoeft. En dat is ook wel de leeftijd dat ze geen consequenties kan voorzien hoor, maar ik wil gewoon rustig op de bank bij m’n moeder kunnen zitten met m’n onderkinnen en ik hoef niet onzeker gemaakt te worden door een meisje van 15 :smiling_face_with_tear:

En dan ook klagen dat ze in de klas geen telefoons mogen, ja gek he als je zomaar foto’s en filmpjes maakt.

19 likes

Iemand van die leeftijd kan best consequenties inschatten hoor. Ze hebben er moeite mee, maar als jij al een aantal keer hebt aangegeven dat het echt kutgedrag is zou ik ervan uitgaan dat zij prima weet dat het een gemene/pesterige actie is waarmee ze jou de kast op jaagt. Daar kun je best een steviger gesprek over voeren en consequenties aan verbinden

28 likes

Is ook eigenlijk waar wat je zegt! Op het moment zelf zei ik al koeltjes dat ik het niet grappig vond maar het is ook meer achteraf dat ik me bedenk dat het niet een kwestie is van even een lelijke foto maken en samen hi ha ho lachen om een gekke bek maar het ook doorsturen (in dit geval naar haar zusje die er gewoon bij zat) en dat ik me bedacht van ja, wie weet waar zulke foto’s/filmpjes eigenlijk naar toe gaan. Ik ga in ieder geval volgende keer er wel wat strenger op reageren want heb echt geen zin in dat gedrag.

2 likes

Als moeder van een veertienjarige zeg ik, je mag dat ook gerust bij mij melden dan ga ik er een stevig gesprek over aan, buiten dat jij het niet leuk vindt dat ze een foto van je maken ongevraagd is het toch ook gewoon niet de bedoeling dat ze dat doen. Ik zou dat graag weten van mijn kind hoor, als je zelf de boodschap niet duidelijk krijgt overgebracht.

14 likes