Ik had dit laatst ook en ik zei; ‘houd maar geen rekening met mij, ik weet nog niet precies wat ik doe deze data’. Toen heb ik er ff over nagedacht en dacht ik; nahh geen zin, en toen heb ik me gewoon afgemeld doei doei
Mijn nichtje van 15 en die generatie ofzo? (De jeugd van tegenwoordig )
Ging ze ineens zonder dat ik het doorhad een lelijke foto van mij maken en doorsturen naar d’r zusje via snapchat. Daarvoor liet ze een lelijke foto zien van een meisje uit d’r klas die iemand had genomen, dus mijn moeder zei al van, joh dat is helemaal niet leuk, verwijder dat want dat zou je zelf ook niet leuk vinden. Maar dat kon niet verwijderd worden want het stond in een gespreksgeschiedenis ofzo, weet ik veel. Ze had ook een tijd terug een gekke tiktok gemaakt van mijn vader op een openbaar account, die is er gelukkig wel af maar alsof ze ergens niet kan inzien dat iedereen dat zou kunnen zien en het niet op internet hoeft. En dat is ook wel de leeftijd dat ze geen consequenties kan voorzien hoor, maar ik wil gewoon rustig op de bank bij m’n moeder kunnen zitten met m’n onderkinnen en ik hoef niet onzeker gemaakt te worden door een meisje van 15
En dan ook klagen dat ze in de klas geen telefoons mogen, ja gek he als je zomaar foto’s en filmpjes maakt.
Is ook eigenlijk waar wat je zegt! Op het moment zelf zei ik al koeltjes dat ik het niet grappig vond maar het is ook meer achteraf dat ik me bedenk dat het niet een kwestie is van even een lelijke foto maken en samen hi ha ho lachen om een gekke bek maar het ook doorsturen (in dit geval naar haar zusje die er gewoon bij zat) en dat ik me bedacht van ja, wie weet waar zulke foto’s/filmpjes eigenlijk naar toe gaan. Ik ga in ieder geval volgende keer er wel wat strenger op reageren want heb echt geen zin in dat gedrag.
Als moeder van een veertienjarige zeg ik, je mag dat ook gerust bij mij melden dan ga ik er een stevig gesprek over aan, buiten dat jij het niet leuk vindt dat ze een foto van je maken ongevraagd is het toch ook gewoon niet de bedoeling dat ze dat doen. Ik zou dat graag weten van mijn kind hoor, als je zelf de boodschap niet duidelijk krijgt overgebracht.
Dat ik bijna €300 kwijt ben voor apk, kleine beurt nieuwe banden en nog wat kleine dingetjes
Met nieuwe banden vind ik € 300,- nog best weinig haha. Maar het doet altijd even zeer, dat sowieso.
Ja 2 nieuwe banden gelukkig maar. Maar dan nog het doet zeer haha
Ja, dat sowieso! Kosten aan een auto vind ik altijd pijnlijk haha, ook omdat je er vaak heen ging met het idee ‘er is niks mis, alles werkt’.
Aan een berichtje met de vraag “ben je vandaag druk?” of “heb je iets te doen vandaag?”
Zolang er geen bericht achteraan komt met de reden waarom deze vraag wordt gesteld is m’n standaard antwoord dat ik druk ben.
- mannen op choppers. Het ziet er echt zo debiel uit.
- als mensen een hond aangelijnd hebben en die hond gaat dan schijten en dat die hond dan zo naar je omkijkt. Ziet er echt ZO DOM uit. Ik weet het niemand kan er iets aan doen maar het is zo’n suf beeld.
Haha altijd eerst vragen wat diegene wil, voor je ‘gedwongen’ staat te verhuizen ofzo
Ja inderdaad, er komt bijna altijd iets vervelends achteraan en dan weten ze dat je beschikbaar bent.
Aan mensen die te langzaam rijden. En aan dat verkeer-ergernissen hier nooit durf te posten vanwege m’n titel
Eens. Of mensen die stoppen om andere mensen voor te laten gaan op plekken waar dat niet hoeft waardoor jij ook moet remmen en wachten. Mensen die te hard komen aanrijden bij een stoplicht en dat je je afvraagt of ze nog wel op tijd gaan stoppen. Mensen die langzaam optrekken. Mensen die te snel optrekken. Mensen die dubbel parkeren of scheef parkeren of op een andere manier asociaal parkeren. Kan nog even doorgaan🤣
Ik zit heel veel op de weg voor mijn werk en heb soms echt het gevoel dat ze rijbewijzen gratis weggeven.
Eigelijk gewoon: mensen.
Exact
Hahah precies. Van alles wat je noemt kan ik een recent voorbeeld bedenken. Ik rij ook veel van werkafspraak naar afspraak.
Pas wel een toppunt. Reed op een 60km weg, zonder rijbaan aanduiding. Degene voor me was zo’n typisch ouder meneertje die lekker 10km/u te langzaam rijdt. Irritant, maar kon ik nog handelen. Echter ging hij bij elke tegenligger ruimschoots voor het passeren vol in de remmen en 30 rijden. (Ergens ook wel sneu en aandoenlijk, want blijkbaar voelde hij zich ver van comfortabel op de weg).
Wat een combinatie. Ook echt jalapenos en pindasaus erbij?? Zou iemand dit bestellen
Zo kun je heel wat nieuwe burgers maken, gewoon wat snacks combineren op een broodje