Waar erger je je aan? #17

Ik zeg toch ook dat ik een zuur wijf ben? :joy:

Maar vind het gewoon ironisch dat blijkbaar bij een vreemde van alles en nog wat aan de hand kan zijn waardoor diegene zich als een aso gedraagt, maar dat er bij dan niks aan de hand kan zijn waardoor ik me als een asshole gedraag.

Dat er ā€˜verzachtende’ omstandigheden zijn is geen excuus om je als een klootzak te gedragen. Voor mij niet en voor een vreemde niet.

3 likes

Ik snap ook niet waar mensen zich druk over maken als er iemand voordringt. Ja netjes is het niet maar waarom verbaas je je over de haast van een ander als jij er zelf ook snel uit wilt blijkbaar.

@anon86562306 ik vind dit ook een goede. Als iemand kut is in het openbaar denk ik eerst WTFFF maar daarna achja diegene heeft vast iets meegemaakt en dan boeit het me ook allemaal minder eigenlijk.

2 likes

Maar waarom wil je dan zelf wel je ā€˜verzachtende’ omstandigheden delen, als die er blijkbaar toch niet toe doen?

12 likes

Nouja jij bent degene die hier post en dus de context of verzachtende omstandigheden kunt delen, die oudjes niet.

5 likes

Sorry maar voordringen of een opmerking maken naar iemand dat je dat wel snapt als iemand niet zo lang meer te leven heeft, is toch totaal niet te vergelijken qua asshole gedrag :no_mouth:

18 likes

Ik krijg ook paniekaanvallen in de supermarkt. What are the odds!

4 likes

Misschien die oude vrouw ook en wilde ze zo snel mogelijk weg!

7 likes

Dit, ik denk steeds vaker ā€˜zonde van mijn (beperkte) energie’. Als die mensen er zo gelukkig van worden om voor te dringen dan wacht ik wel even (uiteraard wel oogrollend)

4 likes

Tbh heb ik wel bewondering voor jullie engelengeduld en compassie, ik verander zelf ook in een monster in de supermarkt (of andere winkels of plekken met veel mensen for that matter) en zou heel graag willen dat ik het meer van me af kon laten glijden… het is dan vaak ook een combinatie van overprikkeling, drukte, warmte, haast en weet ik veel wat nog meer bij elkaar. Teach me masters!

8 likes

Nja ik vind het niet gek dat je helemaal cray word in een supermarkt. Het is ook een kut plek. Maar om dan iemand uit te gaan schelden omdat jij een probleem hebt met de supermarkt is wel een beetje sneu.

13 likes

Je bent toch een volwassene die verantwoordelijk is voor haar eigen emoties en daaruit vloeiend gedrag? Het is wel makkelijk om de omstandigheden binnen een supermarkt de schuld te geven van monsterlijk gedrag

6 likes

Misschien even @ezw vragen, die wist toen geluidsoverlast van de buren ook om te kunnen buigen naar dankbaarheid dat je onderdeel bent van een samenleving. Vond ik wel mooi.

15 likes

Eens, ik vind iemand uitschelden ook te ver gaan

@Opheliac ja dat weet ik rationeel gezien wel, maar de praktijk werkt toch vaak anders :smiling_face_with_tear:

2 likes

Ga op een ander tijdstip.

3 likes

Hmm wanneer ik mij voel zoals jij beschrijft dan kijk ik vooral heel boos/chagrijnig, maar zeg ik niks. Daar doe je dan volgens mij niemand kwaad mee. En een koptelefoon met leuke muziek helpt enorm!!

Edit: oh en de laatste tijd ben ik best wel bezig met dan toch iets goeds/leuks zoeken in de situatie en daar op focussen ipv alles wat mij irriteert. En dat helpt ook.

5 likes

Maar er zit nog een verschil tussen iets zeggen van het voordringen of tegen iemand zeggen kan merken dat je niet lang meer hebt.

Ik heb absoluut geen geduld met volwassenen en al helemaal niet als ze voordringen en zeg daar dus echt wat van, maar zal nooit tegen iemand zo’n opmerking als hier boven maken.

6 likes

zelfdeceptie om trots op te zijn

5 likes

Ken je het concept boodschappen bestellen misschien

14 likes

Ik vind het ook echt een stigmatiserend beeld dat oudere mensen alle tijd hebben van de wereld, dat is echt niet zo!
Er zijn zoveel oudere mensen die cognitief zo achter uit zijn gegaan dat ze al überhaupt niet het idee hebben dat ze voordringen

Er zijn zoveel oudere mensen die mantelzorger zijn en met hoge uitzondering even uit huis kunnen om boodschappen te doen terwijl hun dementerende partner onbewaakt thuis zit

Er zijn zoveel oudere mensen die uren moeten bijkomen van even naar de winkel gaan en ook niet lang op hun benen kunnen staan.

Ik zou willen dat er echt meer begrip komt voor oudere mensen

13 likes

Ik zat middenin de serie ā€œhet jaar van Fortuynā€, mede omdat ik door wie is de mol nu fan ben van Jeroen Spitzenberger, is de serie ineens van de NPO app gehaald :sob: Geef me dan tenminste een banner van ā€œwordt verwijderd over een weekā€ ofzo…

2 likes