Boze internet reageerders .
Een paar dagen geleden kreeg ik op Instagram zo’n voorgesteld filmpje van een of andere omroep (weet niet meer welke. KRO of Tros of iets anders publieke omroepigs) waarin iemand uitlegde wat het betekent om intersekse te zijn. Onder Instagram posts kan je altijd de eerste twee reacties zien zonder dat je de reacties zelf opent. De eerste reactie: je bent een man of een vrouw meer is er niet!
Ten eerste : waarom zo’n reactie op een video waarin iemand zich kwetsbaar opstelt ? En ten tweede: ok maar daar gaat de video helemaal niet over? Dus nu heb je je stomme boze mening de wereld in geslingerd terwijl je niet eens weet waar je het over hebt?
Ik moest hier aan denken opdat de NOS vandag een post maakte over hoe heet het is en wordt en daar ook allemaal “het is heet in de zomer dit is geen nieuws” reacties onder stonden. Hou gewoon je mond en ontvolg als je iets niet leuk vind? Je hoeft niet elke gedachte die je hebt op het internet te pleuren. (Zeg ik terwijl ik mijn gedachtes op het internet pleur).