Waar erger je je aan? #18

Ik heb me ziek moeten melden vandaag, maar na een paar uur in bed te hebben gelegen voel ik me een stuk beter. En nu voel ik me dus mega schuldig dat ik me ziek heb gemeld

3 likes

Dan had je het uitrusten nodig en morgen is er weer een dag!

40 likes

Deze bovenstaande posts over ziek zijn en ziekmelden nadat ik een week avonddiensten heb gewerkt met 2/3 van de bezetting omdat een collega weer een weekje ziek is :pray:t3: waardoor ik elke dienst eerder moest beginnen en ook 1,5 uur langer heb moeten werken. Love it.

Lekker uitrusten en ongesteld zijn in bed iedere maand meidennnn :crazy_face::heart::heart::heart::heart:

12 likes

Dat verdient een nieuwe tas

11 likes

Dit is wel echt heel kut, maar als ik ziek ben een dagje heb ik alleen mezelf er mee (meer werk als ik weer beter ben) dus ligt ook wel aan de baan natuurlijk.

11 likes

Misschien voel ik me onterecht aangesproken, maar ik ben niet ongesteld :smirk: werken met voedselvergiftiging gaat hem toch echt niet worden

4 likes

Nee het is meer de algemene tendens die hier heerst zo van ā€˜lekker ziek melden’ niet echt specifiek iemand.

(maar snap dat je je aangesproken voelt)

Maar zoals @Ludo al zegt, denk dat dat voor de meeste mensen hier zo zal gelden dat andere mensen niet harder/meer/langer hoeven te werken als je ziek bent.

9 likes

Dat verdien ik zeker maar het gaat toch helaas een rondje kringloopwinkel worden dadelijk

3 likes

Slecht dat je dan zowel eerder moet beginnen en langer moet werken. Een dag langer werken als er een late ziekmelding is tot daar aan toe, maar een hele week niet oplossen als organisatie is ronduit slecht…jeetje.

2 likes

Nou denk niet dat de organisatie dit zelf zo zou willen hoor, maar weet niet of je iets hebt meegekregen van het enorme tekort aan mensen in de (ouderen)zorg? Waardoor dit naar alle waarschijnlijkheid gewoon niet anders kan

25 likes

Als je geen personeel hebt kun je ze niet toveren :woman_shrugging:t4:

17 likes

Ja snap dat het idd echt shit is als je in een setting werkt waarbij je gewoon een probleem hebt als iemand ziek is. Begrijp de frustratie dan ook, en zeker als je het gevoel hebt dat het vaak bij dezelfde personen is. Ik heb een solistische functie en ben zelf de lul als ik ziek ben. Ook niet fijn, maar als ik het gevoel zou hebben dat ik collega’s ermee belast dan zou ik dat al helemaal kut vinden.

3 likes

Bij mijn vorige baan was de rest van het team ook de dupe van ziekmeldingen, gelukkig hadden we een team dat zich niet om elke scheet af meldde. (Alleen deed de manager altijd kut/kortaf bij een ziekmelding) Dus als ik me dan eens een enkele keer wel moest ziekmelden met echte buikgriep ofzo, dan had ik mega veel stress omdat ik mijn collega’s liet zitten. Ook niet top :sob: Of als ik me dan savonds niet lekker voelde, snachts niet kunnen slapen uit angst dat het erger zou worden en ik me smorgens zou moeten ziek melden. Je weet gewoon dat je collega’s ook een kutdag gaan hebben en langer moeten blijven.

3 likes

& @Spaarlamp
Ik werk als manager in de zorg met een verpleegkundige achtergrond.
Ik ben heel goed op de hoogte van alle problematiek.

Je kunt natuurlijk altijd PNIL’ers inzetten van vanuit een zorgbureau, je flexibele schil of een goede stagiaire die nu op het einde van hun studiejaar loopt.
Het is hoe je er als organisatie mee omgaat.
Het gebeurt bij mij oprecht niet zoals het bij @Karl_Lagerfeld gebeurd. En ja dat is dezelfde regio en dat is wrang.

7 likes

Echt alles gaat mis vandaag en heb al zo’n kort lontje :triumph:

5 likes

In mijn dorp staan enkele deelkastjes en nu is er drama omdat er blijkbaar iemand is die elke week ā€œte veel paktā€. Er wordt gedreigd met camerabeelden delen om de persoon aan de schandpaal te nagelen.

En als je oppert dat diegene misschien echt afhankelijk is van de producten in die kastjes, wordt je bericht verwijderd of krijg je tegenargumenten als ā€œze heeft wel een auto dus ze heeft geldā€

Dat mensen dan pretenderen iets goeds te doen door zo’n kastje te openen, maar vervolgens niet even 2 seconden kunnen nadenken over dat sommige mensen in echte armoede leven en dus misschien meer moeten pakken dan een pakje rijst.

18 likes

Maar zo’n deelkastje is toch juist bedoeld voor mensen die (om welke reden dan ook) niet kunnen rondkomen ?

Vind het ook wel weer typisch. ā€˜Ik wil wel wat goeds doen, maar alleen als de hulpbehoevende voldoet aan mijn eisen’

2 likes

Het lijkt soms wel of dat soort mensen genieten van de macht. Je hebt ook een facebookgroep waar dingen worden weggegeven maar als je het ontvangen hebt, of boodschappen hebt gedasn met de ontvangen cadeaukaart dan moet je dus een foto plaatsen. En ze worden dus ook echt boos en noemen die mensen ondankbaar en alles als dat dus niet gebeurd.

7 likes

Het is dan ook een beetje etaleren dat je een goede daad hebt gedaan.

ā€˜Kijk naar de boodschappen van deze arme sloeber. Die kon hij/zij/hen alleen betalen omdat ik ze een cadeaubon gaf. Goed hĆØ van mij. Dat verdient wel 1000 likes’

5 likes

Ja alsof al je problemen opgelost zijn als je elke week 1 pak rijst uit zo’n kastje mag pakken :woman_facepalming:t3:

3 likes