Waar erger je je aan? #18

Jup, maar hulpbehoevende mensen mogen wel maar 3 producten pakken. Dat zijn de regels!!!

Vind het walgelijk.

4 likes

Ik heb sinds donderdagavond een soort marathon van sociale gelegenheden, zowel privƩ als op werk :dizzy_face: morgen zit ik weer de hele dag met mensen in 1 ruimte te overleggen

Daarna ga ik naar huis, in bad liggen en slapen om 7 uur denk ik. Echt zin in

9 likes

Buren zijn aan het verbouwen. Hun goed recht, maar ik word letterlijk misselijk van het geluid.

Nu maar ergens een rustig plekje opzoeken

2 likes

Ik snap de gedachte erachter als in ā€˜maar anderen hebben het misschien ook hard nodig en omdat die gene alles pakt, heeft een ander niks’. Maar dat is nou eenmaal een gratis deelkastje op een openbare plek…

2 likes

Het is toch al hartstikke moeilijk om überhaupt iets uit zo’n kastje te gaan halen kan ik me zo voorstellen, dus als diegene dan drie dingen nodig heeft, laat ie ze dan meenemen

Ik zou trouwens hier niet weten waar die kastjes staan, ik zou er graag eens wat in stoppen nu ik het zelf kan missen, hoe kom ik daar achter?

1 like

Bleh ik erger me aan dat zzp-ers zich verplicht moeten gaan verzekeren tegen arbeidsongeschiktheid. Ik heb daar als zzper in de culturele sector echt 0 ruimte voor, 200 euro per maand extra. Willen ze ook nog eens de btw op mijn diensten met 12% verhogen. Als al die plannen doorgaan ga ik het financieel gewoon niet meer kunnen rondbreien. Ik zit net 300 euro boven bijstandsniveau qua inkomen (gemiddeld jaarinkomen in mijn sector is 17k), en zo’n verzekering dekt 70% van je inkomen, dus die verzekering is überhaupt een beetje onzin voor mij. Kut kut kut politiek. Ik hoop maar dat dit allemaal niet doorgaat. De culturele sector is al helemaal kut geworden door dat alles is geprivatiseerd zzp en wegbezuinigd de laatste 15 jaar en de kunstenaars betalen de grootste rekening. Misschien moet ik maar emigreren. :angry: :angry:

29 likes

Die nieuwe OV fietsen waar je ipv een sleutel je kaart gebruikt. Een medewerker van de stalling heeft met mijn kaart de fiets gepakt, ik ben vervolgens op een locatie in the middle of nowhere en krijg de fiets niet meer van slot. Klantenservice gebeld: er staat helemaal geen fiets op mijn kaart en de fiets die ik had zou nooit ingeleverd zijn. Oftewel: iemand heeft hem verkeerd ingeleverd en ik kan nu een half uur lopen. Ze hoeven ook de locatie van de fiets niet te weten want daar gaan ze toch niks mee doen ?! Ik mail zo de locatie waar ik was maar even dat ze nu eigenaar zijn van een niet werkende OV fiets.

5 likes

Ohhh ik heb dit een keer gehad met een ov fiets die een lekke band kreeg. Moest maar een halfuur gaan lopen in de brandende zon om hem weg te brengen, woest was ik.

2 likes

Maar dit is een hele andere situatie toch?

@Feather ik snap niet helemaal wat er nu precies gebeurd is maar ik ben het wel met je eens, vind het helemaal niet praktisch

4 likes

Ja het is laatst al gezegd maar alle jezus ik erger me suf aan die meid van Seishiki Studio.

6 likes

Aan hufters die het okƩ vinden om vrouwen lastig te vallen. Zat net in een blijkbaar overigens lege coupƩ in een rustige trein toen er een man schuin tegenover mij kwam zitten en in het Engels kwam vragen om een oplaadblokje voor zijn telefoonsnoertje. Die heb ik niet bij mij en toen werd hij boos en deed hij daarna een poging om mij te intimideren door mij aan te staren en te schelden. Heb hem gezegd de politie te bellen als hij niet zou weggaan, en toetste daarna een nummer in en hield de telefoon tegen mijn oor, waarna hij wegging.

Niet het eerste rare incident, maar meestal gebeurt dit soort dingen laat op de avond. Had niet door dat de coupƩ was leeggestroomd, anders was ik wel ergens anders gaan zitten.

3 likes

Wat vervelend! Heb je dat Ns nummer in je telefoon? Die kun je altijd appen

2 likes

Ja, dat heb ik, maar een reactie kan even duren. Dus besloot maar over te gaan op een andere tactiek. Valt ook bijna niet tegen te handhaven.

Aaaarghh er zouden vorige week schuttingen worden geplaatst en nu is alles daar al misgegaan bij die partij, waardoor ze nog niet staan en het ook nog even gaat duren. Maar nu zijn ze wel bezig met de betonnen palen plaatsen en wij hebben in de tuin al een en ander gedaan (waaronder dure biologische planten geplant). Omdat die plantjes nog vrij klein zijn heb ik er touw en bakstenen omheen gelegd zodat duidelijk is: daar staat iets. Ook aangegeven afgelopen donderdag bij de persoon die aan het werk was.

Kijk ik nu hebben ze gewoon een lading aarde en stenen over twee planten van 50cm hoog gegooid :face_with_symbols_over_mouth::face_with_symbols_over_mouth::face_with_symbols_over_mouth::face_with_symbols_over_mouth::face_with_symbols_over_mouth: dus ook niet de heel kleine plantjes die je makkelijk over het hoofd ziet. Wat een fucking beunhazen

5 likes

Oohh irritant, sommige mensen zijn zo lomp of onverschillig. Zo heeft de hegsnoeier van mijn ouders met het wegruimen/harken het grafje van onze kat plus halve groentetuintje meegenomen :unamused:

2 likes

Ik heb dit ook gehad. Trauma for life :sweat_smile:

1 like

Mensen die hard smakken en kauwen. Vandaag op werk besloot iemand wortels te vreten. Ik trok de haren uit mijn kop van irritatie. Bahbah

8 likes

Haha mijn broer een keer aan de telefoon! Ik zeg wat ben je aan het doen en kun je daarmee stoppen :sweat_smile:

Hier komen echt zoveel random herinneringen naar boven :grimacing:

2 likes

Ik vind mn werk zo ontzettend kut en stom en kan er de komende tijd gewoon nog niet weg maar het kost me alles in me om de hele dag te werken en daarna heb ik nergens meer zin in, helemaal niet in sporten, wel in lekker eten en daardoor ben ik ook best wat aangekomen afgelopen maanden. Ik ben savonds gewoon door mn kracht om dingen te doen die ik niet leuk vind heen, heb die dag al genoeg dingen gedaan die ik niet wil doen.

9 likes

Aan ā€˜belangrijke’ mensen in mijn organisatie die zich te belangrijk voelen om een gesprek met hun medewerkers te voeren over afspraken die ze met elkaar willen maken. En dan mij (HR) willen laten opdraven om om dat gesprek namens hun te voeren.

2 likes