Waar erger je je aan? #18

Dat ik 36 muggenbulten heb na één nacht. En still counting😭

3 likes

Dat espresso onderweg en in koffietentjes vaak rond de 2 euro kost en dat een cappuccino dan meer dan het dubbele is? Was net bij een Starbucks en daar was het €2,30 voor een dubbele espresso en €5,10 voor een cappuccino. Hoe bedoel je dat dat beetje melk en kleine extra handeling samen bijna €3 euro is!

1 like

Dat is wel echt goedkoop voor een dubbele espresso. Ik verbaas me er juist steeds over dat ze vaak bijna hetzelfde kosten als een cappuccino.

2 likes

Oh heb hier idd helemaal niet over nagedacht!

Dan maar zo:

9 likes

Ik vind het niet erg om een dure koffie te drinken, wil best 3 euro voor een espresso betalen, maar zie zo vaak dat een cappuccino echt 2-2,5 euro duurder is en ik begrijp het gewoon niet.

2 likes

De arbeid is het duurste

4 likes

Al drie dagen bladblazers, grasmaaiers en andere herrie dingen.

4 likes

Ik denk dat cappuccino veel word besteld en daar het meest op valt te verdienen daardoor. Mensen kiezen het toch wel.

Mijn fiets is weggehaald door de gemeente (overigens geheel onterecht in mijn ogen) en nu ben ik mijn ov-chipkaart ook nog verloren, gaat lekker qua mobiliteit!

1 like

Ja dit verwacht ik ook. Denk dat het meer gaat om wat ze kunnen vragen dan dat er iets achter zit.

4 likes

Nah het melk opschuimen is wel echt wat extra werk, zeker bij een cappuccino als je mooi schuim wilt. En bij de Starbucks hoef je niet te serveren ed.

Ik heb ooit bij de Starbucks gewerkt, de espresso’s zijn 30 seconden werk (volgens mij duurde het 20sec om een espessoshot te laten lopen) cappuccino ben je wel 1-1.5 minuut mee bezig denk ik.

Dan is t prijsverschil natuurlijk alsnog absurd.

5 likes

Dat doen ze allemaal niet bij Starbucks. :grimacing:

1 like

Ja maar het is ook in andere zaken hoor! Ook echt veel verschil in prijs in specialty koffiezaken. Ik vind het echt een belachelijk prijsverschil en het zorgt er bij mij dus wel degelijk voor dat ik dan alleen een espresso bestel. Maar het zal vast een andere reden hebben dan alleen de kosten.

4 likes

Is dit nou echt nodig :roll_eyes:

(Sorry als het verkeerde topic is maar kan niet in alle zw/k, verplaats maar als het nodig is)

9 likes

Dat is wettelijk verplicht om te melden. Maar ik denk er zelf ook het mijne van.

17 likes

Dat je op steeds minder plekken contant kan betalen. Ja echt een oma ergernis I know maar soms vind ik het gewoon makkelijker om geld voor bepaalde uitgaven te pinnen. Maar zelfs in supermarkten wordt het steeds moeilijker. Contant betalen dmv een machine vind ik ook een stuk minder fijn dan gewoon bij een cassière

17 likes

Kom naar Duitsland…daar waar ze het liefst contant betalen.

5 likes

Even de sok met centen omkeren :sweat_smile:

1 like

Wanneer werkte jij er? Ik werkte in een van de eerste filialen van Nederland en wij kregen een cursus van 50uur ofzo. Kwam zo’n hoge pief uit Londen overgevlogen om ons van alles te leren over de verschillende soorten koffiebonen (wat onzin was want bijna niemand kocht die pakken bonen haha), de achtergrond van Starbucks, moesten alle soorten drankjes uit ons hoofd leren maar dus ook focus op t schuimen van melk. Cappuccino moet een bepaald gewicht hebben en daar mocht je dan een bepaald aantal gram vanaf zitten ofzo. En latte zijn dan weer zwaarder. En mocht geen luchtbellen enzo in je schuim hebben, dan moest ie opnieuw. De melk maar tot een bepaalde temperatuur (moest ook altijd een thermometer in het kannetje), anders brandt ie aan! Dus echt wel gedrild haha

Maar als ik er nu soms kom heb ik idd het idee dat er 0 ingewerkt wordt haha, wordt wat melk in dat kannetje gekwakt en succes :sweat_smile:

3 likes

:smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear:

1 like