Waar erger je je aan? #18

Ik heb er ook gewerkt en daar kregen we natuurlijk wel gewoon een interne opleiding, mar alsnog moesten we regelmatig laten zien hoe onze melkopschuimskills waren door de perfecte cappuccino te maken en altijd 1 keer per shift moesten we een koffie proeven en hier alles over noteren in ons koffiedagboek die je altijd bij je moest hebben!

En daarnaast waren echt heel veel gedragsregels en gingen ze ook regelmatig de tijd van bestelling naar uitserveren meten. Ik werkte touwens wel in een reserve store!

1 like

Wat een onduidelijke taal, die uitzondering van zuigelingenvoeding lijkt nu op dat bv de beste voeding is te slaan ipv op de aanbieding.

15 likes

Waarom? Is toch gewoon een feit?

6 likes

Nee, zo simpel ligt het echt niet.

35 likes

Het ging hier laatst over in de podcast van Damn Honey, naar aanleiding van een motie in de tweede kamer over borstvoeding en daarin werd o.a. besproken waarom alle gezondheidsclaims over borstvoeding inderdaad niet zo simpel als ‘gewoon feiten’ gezien kunnen worden. Was heel interessant, voor iedereen die ook geïnteresseerd is.

4 likes

Breastfeeding has proven health benefits for both mothers and babies in high-income and low-income settings alike. Yet, less than 50% of babies worldwide are breastfed according to WHO recommendations. For decades, the commercial milk formula industry has used underhand marketing strategies, designed to prey on parents’ fears and concerns, to turn the feeding of infants and young children into a multibillion-dollar business—generating revenues of about $55 billion each year.

https://www.thelancet.com/series/Breastfeeding-2023

6 likes

Jaaa ik denk dus, als oud-barista, dat het ook een gevoelskwestie is? Dus een cappuccino is een veel groter drankje waar je langer mee doet. Een espresso tik je zo ff achterover.

(Maar ik kom wel uit een andere tijd met andere prijzen, toen was dat verschil 70 cent ofzo :sweat_smile:)

3 likes

In je cappuccino, dat is pas arbeidsintensief.

6 likes

Het gaat toch niet om mij, maar om baby’s voor wie moedermelk nou eenmaal de beste optie is. Sgat.

En natuurlijk zijn er vrouwen bij wie het niet lukt, maar dat is een kleine minderheid, dus het is toch gewoon goed dat het gestimuleerd wordt om borstvoeding te geven? Ik snap gewoon niet wat het probleem daaraan is?

14 likes

Doe je nou bewust zo dom? Je snapt toch ook wel dat naast de groep die het medisch niet kan er ook heel veel vrouwen zijn die het niet kunnen combineren met hun werkleven/mentale staat/niet in hun eentje verantwoordelijk willen zijn voor de voeding van hun kind.

Ik heb ook geen baby maar je kan je toch wel even verplaatsen in iemand en snappen dat wat je zegt niet alleen dom en oordelend is, maar ook pijnlijk om te lezen voor mensen die geen borstvoeding hebben gegeven.

86 likes

Of vrouwen die het om wat voor reden dan ook niet willen.
Nogmaals: zo simpel is het niet.
Edit: oh, wat @Zemraluani al zegt dus.

13 likes

Puur kijkend naar voedingswaarde is borstvoeding voor de meeste kinderen de beste voeding. Dat is een feit.

14 likes

Echt hou op hoor. Dit kan zo kwetsend zijn. Er zijn zoveel kinderen groot geworden op flesvoeding en dat is helemaal oké. Het maakt je ook geen slechte ouder oid. Iedereen wil het beste voor zn kind en soms is dat gewoon flesvoeding, om verschillende redenen.

Nu zelf zwanger en ondanks dat ik wil proberen om (korte tijd) borstvoeding te geven, word ik zo gek van al die mensen die maar blijven benadrukken dat dat echt het allerbeste is. Vgm is er nog nooit iemand dood gegaan puur omdat ie flesvoeding kreeg. Lijkt soms echt een misdaad ofzo.

27 likes

Echte bananen hebben een betere voedingswaarde dan de Haribo versie maar dat zie je ook niet op de bordjes staan.

39 likes

Het is toch wetenschappelijk bewezen dat moedermelk meer gezondheidsvoordelen heeft voor de baby (en soms ook voor de moeder om het te geven) dan flesvoeding. Dat betekent niet dat flesvoeding daarom slecht is. Of dat moeders die geen borstvoeding geven slechte moeders zijn.

23 likes

Los van dat het inderdaad een feit is dat wat betreft voedingswaarden borstvoeding de beste optie voor je baby is, is het wel goed je bewust te zijn van de gevoeligheid van het onderwerp. Stel je voor dat je na een enorme struggle met borstvoeding en je lijf vol hormonen toch voor kunstvoeding moet kiezen en bij het aanschaffen daarvan nog ff extra wordt geconfronteerd wordt met je eigen falen (dat is het niet, maar zo voelt het zeker). Lijkt me niet nodig voor het promoten van de aanbieding, toch?

10 likes

Sorrrrrrrry! Kan nog niet overal bij, had ik er al bij gezet

Ik heb een leuke jurk gezien bij Costes. De kleur blauw is in de sale, maar groen niet. Ze hangen op hetzelfde rek.

2 likes

Ik krijg zo’n puist ín m’n oor geloof ik, waarom de fuck bestaat dit en waarom doet dit altijd zo’n pijn. :rage:

3 likes

Cotton club heeft ook altijd dit soort grapjes. Van een set dan alleen de top/blazer in de sale en de broek/rok volle prijs.