Waar erger je je aan? #18

ja bij mij ook 65 :angry: ik laat m’n haar wel gewoon tot in den eeuwigheid groeien

1 like

Ja op zich snap ik ook dat het met de inflatie ed duurder wordt, maar dit is echt 15 euro duurder in een klap. Ik heb best een bos lang haar en vindt het prima daar wat voor neer te leggen, maar ben nu in staat om het zelf te gaan knippen haha

3 likes

Dat viel mij ook al op. Ik ga al jaren gewoon naar de Brainwash vanwege de relatief lage prijs. Dat was vorig jaar nog 23 euro en vorige week was het ineens 34 euro. Is nog steeds laag natuurlijk vergeleken met veel andere kappers, maar vond het wel een behoorlijke prijsstijging.

2 likes

Dit had ik ook en was het begin van mijn spooktelefoon :pleading_face: uiteindelijk werd het zo erg dat ik een een nieuwe heb moeten kopen… want het was bijv met navigatie in de auto ook echt gevaarlijk dat hij steeds naar een andere app switchte. Misschien valt het bij jou wel nog te redden!

Eigenlijk is het best wel vreemd dat mensen die ernstig ziek zijn,vaak veel volgers hebben. Zoals bijv longgeneeslijk (natuurlijk ook door oml). Maar zie het vaak. Ook kindjes die ernstig ziek zijn (en ouders dan het ziekteproces delen). Wat is dat toch. Denk dat er heus een aantal oprecht meeleven maar is het niet ook ā€˜ramptoerisme’.
En jaimy vanenburg bijvoorbeeld na haar sterven ook ontzettend gestegen in volgersaantal.

13 likes

hahaha ik voel deze helemaal. Ik erger me hier ook KAPOT aan.

_______________________________________________-

Vanochtend twee kiezen moeten laten verwijderen bij de kaakchirurg en mijn leidinggevende is boos omdat ik niet op kantoor kom werken. :clown_face:

6 likes

Jaa ik heb dat met alles rondom ā€˜ellende’. Waarom zou je uit eigen vrije wil of als soort van entertainment dat soort zaken gaan volgen of kijken.
Ook op tv die programma’s over kinderziekenhuizen of mensen die bijna dood gaan. Je voelt je na het kijken toch ook niet beter?

2 likes

Juist wel toch, je eigen ā€˜leed’ is vaak relatief in vergelijking tot het leed wat je op tv ziet.

2 likes

Ik ervaar dat zelf niet zo, ik leef me misschien teveel in hoe ellendig mensen zich moeten voelen en/of dat ik dat zelf niet goed aan zou kunnen of wat voor ellende er allemaal bestaat in de wereld. Een zacht ei :sweat_smile:
Wordt er daardoor juist down of meer angstig van.

2 likes

Ja echt belachelijk
Hier hing bij de kapper een briefje dat ze zoveel extra kosten hadden dat ze eigenlijk 10 procent bovenop de prijs moesten doen maar ze kwamen ons als klant tegemoet dus nu was het maar 7

3 likes

Naar andermans leed kijken om jezelf wat beter te voelen?

4 likes

Ik geef alleen aan dat ik denk dat veel mensen daarna hun eigen leed beter kunnen relativeren. Niet dat ik het zelf daarom kijk.

1 like

Hoe is dat belachelijk? Als ze zoveel meer kosten hebben is het toch logisch dat dat aan de klant doorberekend wordt, hoe moeten ze die extra kosten anders betalen?

3 likes

Het belachelijk sloeg meer op wat ik inmiddels moet betalen
Tuurlijk hoeft zo’n zaak er geen geld bij te leggen maar ik heb echt het geld niet om 1000 euro per jaar aan de kapper te besteden

1 like

Ja en los van de kosten om hun bedrijf te runnen hebben zij er toch ook gewoon last van dat alles duurder wordt (boodschappen etc). Ik wil voor m’n eigen salaris ook inflatiecorrectie.

1 like

Nadat een vriendin van mij was overleden kreeg ik (en andere vriendinnen) allemaal vriendschap verzoeken op social media van mensen die haar alleen van gezicht kende of via via over haar hadden gehoord.

We kregen ook wel veel appjes en berichtjes met gecondoleerd etc van mensen die we niet kenden, dat was prima. Maar de vriendschap verzoeken vond ik zo raar. Ik ben een vriendin kwijt die hoef ik niet in te ruilen voor een nieuwe :sweat_smile:

2 likes

Ik ook niet, maar ik ga ook niet elke drie weken naar de kapper, dus dat ben ik ook nooit kwijt, zelfs niet met die 1x per jaar balayage die ik laat doen.

2 likes

omg dit zette me aan om even uit te rekenen wat ik elk jaar aan de kapper uitgeef :cry:
de struggle van kort haar, is zo snel het model uit dus ik ga wel echt elke 8 weken ongeveer

2 likes

Ik ook niet maar wij zijn met drie dus ik heb net even gerekend, stel dat we elke zes weken gaan en dan alleen knippen (dus geen wassen of drogen) zitten we op 1100 euro. Ik vind dat een beste smak centen

Maar ook daarmee toch geen €1000? As een knipbeurt €60 kost en je gaat alle 6 weken zit je net over de helft daarvan (€520 om precies te zijn)

3 likes