Eerlijk gezegd snap ik echt niet waarom je niet gewoon een dag in bed op de bank kan liggen. Voordat alle uitzonderingen komen: ja kinderen, ja zorgtaken, ja veeleisend werk, snap dat dat moeilijk is, maar als kindloze twintiger, gun het jezelf
Niet eens de lockdown. Kan me herinneren dat iemand hier schreef dat ze best corona zou willen om eens goed uit te rusten. Crazy times.
Ik vind het, los van dat ik dit soort opmerkingen inderdaad ongepast vind, ook best opmerkelijk dat je de dingen die je doet blijkbaar zo kut vindt dat je vreugde haalt uit ze missen?
Ja de mensen die niet moeten klagen over 1x per jaar een virus en het vooral niet lekker moeten noemen. Check the room.
Het zou je sieren als je op zân minst erkent waar anderen je op wijzen ipv lekker kortzichtig bij je eigen mening te blijven en er zoân dooddoener in te gooien.
Fluitende mensen. Ik zit nu bij de garage te wachten waar een iemand aan het fluiten is en ik trek dit zo zo slecht.
Huh dit kan toch wel gewoon maar misschien is dit een gekke android (wel mogelijk) vs ipone. Ik doe het zo vaak maar dat automatisch uitloggen op je telefoon is wel echt heel irritant op de chromecast/google tv heb ik daar gelukkig nooit last van
Ja dat klinkt duidelijk door in deze berichten en dat is wel triest
Ik snap sowieso niet hoe je ziek op de bank liggen kunt vergelijken met chillen, lol. Zeg gewoon dat je snakt naar een excuus om te rusten, ziek zijn is objectief keihard werken voor je lichaam, ook als we het hebben over een verkoudheidsvirus of de griep
Mijn apotheek gaat echt terug in de tijd. Ze gaan 2 uur dicht tussen de middag, sluiten de toko om 17:30 én zijn op zaterdag gesloten. Dus als je werkt heb je pech
Hebben of krijgen ze geen automaat?
Nee, er staat wel een afhaalautomaat binnen maar daar heb je buiten openingstijden niks aan
Wat irritant
Ja idd, terwijl ik dat typte moest ik aan jouw eerdere post denken. Heel herkenbaar. Een tijd geleden was ik dan een keer ziek en ja hoooor man en kind ook. Ik kan nooit eens ârustigâ ziek zijn.
Voelt soms als een wedstrijd
En ja ze doen het niet expres, het is gewoon kut. Dit weer speelt natuurlijk ook mee, een hele grote ergernis.
Ik had daarvoor een bericht getypt met excuses maar ook met meer uitleg van mijn perspectief maar had het verwijderd omdat ik mij verder niet in deze discussie wilde mengen. Maar ik vond het irritant dat @Hippe_kikker zegt te weten dat iets sowieso niet lekker âisâ, alsof er niet enorm veel verschillende menselijke ervaringen zijn? Dus daar reageerde ik op. Ziek zijn is kut ja maar voor sommige mensen is (een week griep! niet chronisch ziek zijn) misschien inderdaad even minder kut dan het reguliere leven. @Evert ja allicht verlang je niet naar ziek zijn als je je over het algemeen gewoon goed en tevreden voelt? Dus goh misschien is het inderdaad best alarmerend als iemand daar naar verlangt?
Voor mezelf sprekend, ik heb vanaf mân 14e met regelmaat heel sombere/depressieve periodes en ben voor de tweede keer onder doorgegaan aan (zelf opgelegde) druk en alweer een hele tijd ziek thuis, en in die periodes is het leven leven gewoon heel zwaar en moeilijk, en zijn ook âleukeâ dingen niet meer leuk. Soms lukt het dan ook niet om uit bed/van de bank te komen maar daar voel ik mij dan wel heel de tijd schuldig over. Soms wil ik dood en soms wil ik gewoon een week goeie griep hebben zodat ik zonder schuldgevoel op de bank/in bed kan liggen.
Ja blablabla allemaal context achteraf maar je kan toch ook wel bedenken dat iemand die zich goed voelt waarschijnlijk niet wenst om ziek te worden? Ik wou dat ik er zo in stond als jullie. Niemand zegt âik wou dat ik een chronische ziekte hadâ of âik wou dat corona nog net zo heftig was als toen en we weer een lockdown haddenâ. Dus âgezondâ is ook relatief @PiuPiu. Ik ben heel dankbaar dat ik geen chronische (lichamelijke) ziekte heb, maar dat betekent niet dat ik niet ook struggle om de dagen door te komen.
Ik kijk npo nooit op mn telefoon, bijna altijd via de ipad, daar kan het iig niet.
Ik kan het wel op mijn ipad!
Maar dan nog (en het klinkt vervelend) is het effectiever (lijkt mij) om aan je hoge eisen te werken en het oké te vinden om uit te rusten ook als je je lichamelijk goed voelt.
Ik bedoelde het niet zo zwart wit als het er staat maar snap dat er verschillende ervaringen zijn. Vanuit het mentaal ziek zijn snap ik het heel goed (ik heb ook wel eens twijfelend boven aan de trap gestaan omdat ik rust wilde) maar als je chronisch ziek bent (inmiddels dus ook fysiek) kun je hier gewoon nogal op aan slaan. Hele dagen serie kijken en onder je dekbed liggen kan heel fijn klinken en misschien ook wel een dag fijn zijn, maar als het moet of niet anders kan wordt het voor mij echt een ander verhaal. Dan lijkt zelfs hardlopen leuk
De context achteraf maakt het wel anders vind ik idd. Ik kan me voorstellen dat het voelt als de dagen doorkomen en zo voelt het voor mij ook. Dat vind ik oprecht kut voor je. In de eerste berichtjes dacht ik het te lezen als âeven lekker ziek en niet naar mn werk hoevenâ en dat was waar ik op reageerde. Niet op jouw persoonlijke situatie.
Daar werk ik (al jaren op en af) aan maar dat is natuurlijk niet zo 1 2 3 opgelost helaas.
Ik snap wel dat het gevoelig ligt als je chronisch ziek bent, maar ik vind de heftigheid van reacties van sommige hier in eerste instantie ook naar en kortzichtig. Niemand heeft gezegd âpoe soms ben ik druk druk druk en dan ben ik wel jaloers hoor op mensen die door ziekte heel de dag in bed kunnen liggen en series kijken!!â Chill als je je (niet jij blijkbaar, maar anderen) niet kan voorstellen dat je naar een week ziek zijn verlangt maar voor sommige mensen is/lijkt dat een hele opluchting.
Ik vraag mij af of er mensen die zich goed voelen en denken âeven lekker ziek en niet naar mn werk hoevenâ, want als je je mentaal en fysiek doorgaans goed voelt is flink ziek zijn denk ik alleen maar klote. Dus het zegt denk ik wel wat over hoe het met iemand gaat als 'ie dat als iets chills ziet.
Bedankt voor je reactie verder en mijn excuses voor het kwetsen van mensen. Ik heb helemaal niet bedoeld ziek zijn te bagatelliseren.
Ik wist niet dat er ĂŒberhaupt gewone apotheken op zaterdag geopend zijn.