Waar erger je je aan? #18

Dat je je kinderkleding erop zet voor 2.50 prima, maar ik vind het echt grappig dat mensen daar dan niet op mogen afdingen. Jullie zitten daar als gierige mensen onder elkaar, maar storen je dan aan elkaars gierige gedrag.

Over gierigheid gesproken, ik heb laatst een Vitra ctm (salontafel) voor 300 euro laten gaan omdat ik hem te duur vond. Die is nu natuurlijk verkocht en nu kom ik ze alleen maar tegen voor 800+ euro. Balen.

14 likes

Ik snap dat ook nooit. Ja € 2,50 is al weinig, maar misschien vind iemand het nog minder waard, dat mag toch. Ik kijk ook vaak naar de verzendkosten en dan denk ik: oke ik wil in totaal onder de 10 euro blijven, en dan bied ik ook wel eens net € 1,50 lager dan de vraagprijs. :sweat_smile: Mag toch.

6 likes

Mag wel, maar ik dacht altijd dat Vinted ook wel gezien werd als duurzaam. Maar als er zoveel van die mini transacties over en weer per post worden verzonden valt dat denk ik wel tegen.

Heb overigens net vandaag mijn eerste Vinted aankoop binnen dus is geen judgment van mij (was wel meer dan 2,50).

Edit: ik weet niet waarom ik op jou reageer, want ben ook pro afdingen. Schoenen in kwestie nu ook gekocht voor 25 exclusief verzenden ipv 40 euro.

4 likes

Nou ja consumptie is per definitie niet duurzaam en ook niet volledig te vermijden, maar een pakket voor 20 euro is toch niet minder duurzaam dan een pakket voor 2 euro?

3 likes

Nou ja, in die zin dat als je het niet als groter pakket met meer verkoopt doneren duurzamer is dan verkopen bij dingen die heel weinig waard zijn.

2 likes

Doneren is bij duurdere dingen toch ook duurzamer dan verkopen?
Wat ik wel voor specifieke verkoop vind pleiten (via Vinted bijv) is dat de kans denk ik wel groot is dat het echt weer bij iemand in de kast komt die het gaat dragen, terwijl je anders afhankelijk van waar je het precies doneert nooit echt kan uitsluiten dat het landfill wordt

6 likes

Ja, goed punt. Het voelde ergens in mijn hoofd dat je dan snel tientallen pakketjes hebt van 2,50 t.o.v. minder pakketten van 20 euro, maar dat is natuurlijk helemaal geen gegeven.

1 like

Ik heb er echt bijna alleen maar goede ervaringen mee! Maar misschien is het anders in de kinderkleding voor € 2,50-kringen.

2 likes

Ik erger me eraan dat ik dingen ergens koop en dan kom je thuis en blijkt er een kapot artikel in te zitten en mag je weer terug.
De afgelopen tijd had ik een stijlborstel die meteen stuk ging na 1 keer aanzetten, een boor waar een kapot belangrijk onderdeel bij zat, en nu weer een kastje bij kwantum gekocht en ga hem in elkaar zetten en ja hoor een kapotte hoek. :face_with_symbols_over_mouth:

IMG_7239

12 likes

Heb een nieuwe auto gekocht en nu heb ik er ook een doos bij gekregen met een drinkfles en een sleutelhanger. Echt why krijg je overal tegenwoordig meuk bij en waarom durf ik niet te zeggen nee dankje ik hoef die troep niet.

22 likes

Wij kregen een mes :smiling_face_with_tear: sleutelhanger is op zich nog auto gerelateerd

2 likes

Om de bocht mee af snijden!!!

57 likes

Hahahaha

2 likes

Mijn vriend ging rookwaren halen in Duitsland en kreeg daarbij; 1 asbak, 2 aanstekers (so far logisch), een notitieboek en post its van Camel ennn een hamamhanddoek met daarop de tekst ‘rauchen ist tödlich’ … :clown_face:

Alles naar de kringloop…

18 likes

Ik had die doek gehouden :joy:

17 likes

Love die handdoek voor je all-in in Antalya en dan sjekkies rokend er op gaan zitten :yellow_heart:

9 likes

Klantenbinding :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Ik kreeg een fles wijn. Je mag niet eens rijden als je die op hebt :joy:

3 likes

Is hij er zo een die met busjes op en neer rijdt :joy: Heb jaren in Duitsland gekocht, gewoon pakjes maar ook wel eens een slof, en nooit iets van merchandise of hoe heet dat erbij gekregen lol

1 like

Ik kreeg een fles alcohol bij mijn auto.

Sowieso alcohol als cadeau vind ik stom.

7 likes