Waar erger je je aan? #18

:joy:

53 likes

Huh heb je dan 10 exemplaren van zout en paprikapoeder ofzo dat je gemberpoeder obscuur vindt?

6 likes

Ik moet er wel om lachen, want ik vind gemberpoeder niet obscuur. Die staat bij mijn ā€˜dageljkse kuiden’.
Maar ik heb ook een bak in de voorraadkast met nigellazaad, zwart mosterdzaad, fenegriek, speculaaskruiden etc. Dus ik herken het wel. Ik denk dat ik ze binnenkort een keer weggooi, is toch niet eeuwig houdbaar en als ik weer een keer een obsessie heb met een bepaalde keuken of een bepaald kookboek dan koop ik wel nieuw.

Ik erger me trouwens ook aan de potjes in mijn koelkast met ingelegde ciroenen, rozenharissa, massamancurry, wasabi enzo. Ik denk dat ik die binnenkort ook een keer weggooi. Daardoor staat mn hele koelkast vol.

2 likes

Haha nou hier een hele lijst: peterselie, gemberpoeder, jeneverbessen, kruidnagel, dragon, venkelzaad, Italiaanse kruiden, komijnzaad, piment, majoraan, selderijblad, chilipoeder, cayennepeper, kurkuma, garam masala, ketoembar, (haha godsamme ik kom nu ik dit overtik bij m’n kruidenrek dus NOG een gemberpoeder tegen in het rijtje :joy:), kardemom, kaneel, kaneelstokjes, paprikapoeder mild, paprikapoeder pikant, karwijzaad, tijm, salie, dille, oregano, ui, knoflook, komijn, mosterdzaad, ras el hanout, gerookte paprika, saffraan, steranijs, chilipeper, kerrie, viskruiden, Laos, zaatar, kerrie pikant, kardemom, nootmuskaat, koekkruiden.

Ik bedoelde trouwens niet dat ik gemberpoeder en dille obscuur vind in die zin dat ik het niet ken ofzo maar ik gebruik dat wel echt weinig in gerechten? Jullie wel dan? Gebruik eigenlijk altijd verse gember of verse dille dus zo’n potje doe ik heel lang mee

3 likes

Ik kook redelijk vaak indisch en indiaas en dan gebruik ik het wel, soms ook naast verse gember. Maar ik gebruik het ook om vlees mee te kruiden, bijvoorbeeld een beetje bij de gehaktballen ofzo. Maar ik gebruik het inderdaad niet heel erg vaak.
Jouw andere ā€˜obscure’ kruiden heb ik ook inderdaad. Selderijpoeder ook zo’n mooie, ik weet niet waarvoor ik het ooit 10 jaar geleden gekocht heb en waarvoor ik het ooit ga gebruiken, maar het staat wel in mijn kast :joy:

3 likes

Nou die kan sowieso weg.

Echt een hekel aan, super random mix van gedroogde kruiden die elk gerecht hetzelfde laat smaken, @Kwal dit concept slaat ook nergens op toch, is meer Amerikaans dan Italiaans?

12 likes

Niet fucken met itakru

19 likes

Ja ik vraag me ook af hoe ā€˜vis kruiden’ ooit in mijn rek is beland :woman_facepalming:t3:

3 likes

Ja die heb ik helaas ook dus daar kan ik niet belerend over doen haha

3 likes

Overigens vond ik bij m’n ouders thuis in het kruidenkastje laatst een potje waar de prijs nog in guldens op stond :joy:

12 likes

Ik vind deze kruiden trouwens echt heel fijn verpakt, je kan ze heel makkelijk stapelen en er passen er super veel in een klein kastje/plank, gewoon in stapeltjes achter elkaar. Ik schrijf altijd de naam met stift op de zijkant zodat ik ze gewoon makkelijk kan zien, passen er zo 30 op twee planken in een smalle bovenkeukenkast (zo’n halve breedte).

34 likes

Ja echt benieuwd of ze in Italiƫ ook Toscane in een potje hebben

12 likes

Moet eerlijk toegeven dat ik het helemaal niet ken haha

4 likes

Iets soortgelijks hebben ze wel bij Eurospin, neem aan overal wel.

3 likes

Here comes the kruidenpolitie :rotating_light:

1 like

Of ze hebben dit
image
Lekker ā€œHollandseā€ kruiden

13 likes

Als het echt Hollands was, dan was het een leeg potje want wij tatta’s gebruiken geen kruiden

21 likes

En toch heel de wereld over gevaren om specerijen te jatten.
Waar is het misgegaan.

8 likes

Is dit geschikt voor onhandige mensen of tyf je de kruiden uit het doosje als je deksel eraf haalt?

Ben superonhandig, heb nooit problemen gehad. Het is een soepel dekseltje haha

3 likes