Is denk ik ook echt wel een stukje opvoeding, ook als je 5 bent. Als je ouders een normale gezinswoning altijd maar stom klein huisje of arbeiderswoninkje noemen, ja dan neemt zo’n kind dat over. Maar je kan je kind ook meegeven dat een villa niet de standaard is. Ik had op de basisschool een vriendinnetje, groep 3/4 was dat, dus we waren 6 jaar. Zij woonde in een dikke villa, binnenzwembad, tuin zo groot dat je erin verdwaalde. Ze kwam ook supervaak bij ons (doodnormale rijtjeswoning) en heb haar nooit een rare of verwende opmerking horen maken.
——
En over volwassen mensen die het bizar vinden dat niet iedereen kan kopen. Ik heb dus twee collega’s die echt wat van huren vinden en niet begrijpen dat niet iedereen koopt. Zelf stammen ze uit een tijd waarin je voor een pot pindakaas een huis kocht. Maar nee niet kunnen kopen is echt onzin hoor! Werken tijdens je studie en je hebt zo een ton eigen geld! Nou vriendin, ik heb vanaf mijn 15e altijd gewerkt, groot deel van mijn studie zelfs 24 uur, maar zou niet weten hoe ik daarmee een ton bij elkaar had moeten sprokkelen? Bovendien, tijden veranderen, jouw woning is nu 3x zo duur en onbetaalbaar voor iemand die alleen is. Andere collega woont in schubbekutteveen en adviseerde mij vooral daar eens te kijken. Ja dat gat ligt een uur van mijn huidige woonplaats vandaan. Wat moet ik daar?