Heb je er niks van gezegd?
Jawel. Ik stond telkens net niet in zicht, maar ik vond het echt weird om tijdens een groepsleden te doen. Ze lachte enkel toen ik haar aansprak (maar de volgende ronde heeft ze niets gefilmd)
Goed dat je er wat van gezegd hebt. Misschien kun je navragen bij de sportschool wat hun beleid is qua filmen. Ik kan mij voorstellen dat er ook mensen bijzitten die bv niks durven te zeggen.
Nou ja, âkunnenâ is tegenwoordig ook een groot woord hoor. Ik denk dat heel veel mensen zich inschrijven terwijl ze geen idee hebben waar ze aan beginnen, denken ervoor te gaan trainen maar dat valt in de praktijk ook vaak meer tegen dan gedacht, en vervolgens staan ze wel aan de start en wordt er enorm veel gewandeld.
Ik heb even in de uitslagen gekeken want ik was toch wel benieuwd. Het is jammer dat je niet op chiptijd kan sorteren want dan kan ik precies zien hoeveel mensen er tussen de 2:40 en boven de 3:00 uur over gedaan hebben. Er zijn 13.000 finishers en minimaal 1000-1500 zit volgens mij in deze laatste groep. Dit zijn naar mijn idee mensen die ook veel gewandeld hebben.
Toen ik begon met halve marathons lopen was vaak de limiet 2.5 uur. Ook een leuke discussie trouwens. Volgens mij waren er op zaterdag wandelafstanden om aan mee te doen.
Ook grappig: de eerste duizend finishers lopen tussen de 1:06 en 1:30 ongeveer. De 1000 erna tot 1:50. Echt leuk als het je werk is om deze cijfers te analyseren. Ik zou nog verder willen gaan maar de Mylaps site is kut dus ik hou het hierbij haha.
Dus omdat zoân 10% ook stukken gewandeld heeft van 20km (maar alsnog het merendeel gelopen, anders kom je ook niet aan die tijd), is kunnen een groot woord? Dat betekent alsnog dat de overige 90% wel getraind is, waarvan 10-20% zelfs extreem goed/pro.
Wat is er mis met wandelen? Uitlopen binnen de tijd is uitlopen toch. Er zijn ook mensen die kiezen voor een run walk methode.
Misschien wel meer dan 10% maar dat kan ik niet goed zien Ik vergat erbij te vermelden dat ik verwacht had dat er nog meer mensen langzamer dan 2:45 zouden zijn. Dus wat dat betreft valt het me mee.
10-20% pro is overdreven. Maximaal 1% is pro of extreem goed. 10-20% zijn goede amateurs.
In principe is er niks mis met wandelen. Een run/walk methode kan vaak zelfs sneller zijn!
Maar ik heb wel een mening over de mensen die slecht voorbereid zijn, de eerste helft bijvoorbeeld in 70 minuten lopen en dan de tweede helft in 110 minuten omdat ze het niet aankunnen en dachten âdat doe ik wel evenâ. Dat is wat anders dan bewust elke zoveel minuten even 30 seconden wandelen.
Maar wat zou jou dit uitmaken? Ja, mensen denken er mogelijk te makkelijk over na en denken doe ik wel even. Nou dat blijkt anders en dus moeten ze stukken lopen/trager etc.
En dan? Niemand wordt daardoor toch benadeeld ofzo.
Met âproâ bedoel ik gewoon zeer goed getraind. Bijna 10% (eerste 1000) slaagt erin om in minder dan anderhalf uur 21km te lopen, dat vind ik dat wel een echt goede prestatie ja, dat kan zeker niet iedere (getrainde) amateur.
Maar goed, vooral wat de rest al zegt, lijkt me onnodig kritiek te hebben op de prestaties van anderen omdat ze niet âgoed genoegâ zouden zijn.
Behalve bij zoân event als de Dam tot Dam loop waar mensen die slecht voorbereid waren dus met bosjes neervallen en de laatste twee groepen vervolgens niet starten.
Die mochten ook vanwege de warmte niet starten. Er zijn die dag 51 ambulances uit gerukt ivm een hitteberoerte daarop heeft de organisatie de laatste twee groepen niet laten starten .
Het waren ook juist de âgoedâ getrainde mensen die omvielen bij Dam tot Dam, omdat ze dachten in die weersomstandigheden hun standaard tempo aan te kunnen houden.
Ik vind het wel stoer als je je inschrijft voor een (halve) marathon. Het is een mooi voornemen, en mensen gaan misschien wel meer sporten dan ze normaal zouden doen en dat is alleen maar goed. En ook als je dan matig bent voorbereid is dat toch beter dan amper/niet sporten.
Ik zou echt zo graag meer kneuterige hardloopevenementen willen zodat mensen zoals jij niet naderhand kunnen gaan kijken of je eigenlijk wel snel genoeg bent om mee te mogen doen.
huh lol. je legt 42 kilometer af he? de afstand is de prestatie, niet de tijd vind ik.
Ja ik ken best een aantal mensen die nacht van de vluchteling gelopen hebben, 40 km wandelen, daar doe je dan de hele nacht over maar ik ben als nog onder de indruk hoor
Ja Jezus wat zuur, ren lekker zelf een marathon dan, nee ook als je âm zelf rent hou je mond joh.
Oke, dat kan maar ik vind dat wel zuur het leuke van hardlopen vind ik dat het juist een ontzettend individuele sport is, in de zin dat je juist op je eigen niveau tot prestaties kan komen en dat het er niet zo toe doet hoe snel een ander is. Op een bepaalde manier vind ik het juist een grotere prestatie als je er 5.5 uur over doet dan als je het in 3 uur doet. Als je langzamer rent gaat er ook zooo fucking veel tijd in trainen etc zitten en denk maar niet dat het dan ineens minder zwaar is?
Nee wel graag met statistieken zodat je kunt kijken welke mensen die je niet kent langzamer hebben gerend dan andere mensen die je niet kent