Waar erger je je aan? #18

Mijn vader sportte een paar jaar terug bij een of andere sportschool die geloof ik een soort app systeem had waar je een ranking in had van hoeveel/vaak/zwaar je gesport had ofzo en heeft echt een jarenlange competitie gehad met ene ‘Martin’ waarvan 'ie geen idee had wie het was??? Was echt een grote drijfveer, ik vond het zo bizar om te zien hahaha

50 likes

Haha ik vind het wel grappig en cool als mensen zó competitief zijn dat het ze echt helpt zichzelf te pushen. Bij mij eindigt vergelijken/competitie uiteindelijk meestal in zelfhaat :joy:

Ik had laatst een documentaire over the Berkley Marathon gekeken (een ultra marathon die in 25 jaar maar 15 finishers heeft gehad ofzo), en in die editie zitten er toevallig 3 mensen die kans maken te finishen en 1 van die drie wil gewoon écht WINNEN van de anderen. Terwijl er dus meestal niemand of 1 iemand finisht dus het finishen is al een absurde prestatie op zich. En hij wint ook en dat is superknap maar had op de een of andere manier zo veel minder sympathie voor hem dan voor de man die “gewoon” kruipend over de finish gaat en waarvoor het alleen een strijd met zichzelf en die race was.

9 likes

Ja mijn vader had volgens mij zo’n nemesis op wordfeud

7 likes

Hahaha dit is bij mijn sportschool ook en mijn moeder en ik zeiken altijd op ene Betty die altijd ziekelijk veel punten heeft en permanent op 1 staat :smiling_face_with_three_hearts:

4 likes

Wat nou als het helemaal geen persoon is maar gewoon zo geprogrammeerd om je te motiveren.

25 likes

Hahaha ik heb wel ooit op de eerste van de maand direct bij opening van de sportschool gesport en toen trots aan mijn moeder geappt dat ik boven Betty stond. Maar zo gemotiveerd ben ik hooguit eens per jaar.

22 likes

Is dat e-gym? haha

Ja dit had de lokale sportschool hier ook maar dan echt met een geprint briefje met daarop dat Jacqueline deze maand nummer 1 was met maarliefst 21 bezoeken aan de sportschool en dat Jeanette haar op de hielen zat met 20 :o_o:

6 likes

Jij bent ook geïrriteerd als mensen een band shirt dragen van een band waarvan ze geen fan zijn zeker

17 likes

En Betty maar balen

1 like

Nouja. Hoe knap is het als je 5 of 6 uur aan het rennen bent?! Ik vind dat echt super knap.

40 likes

Het is hier vaker over dit onderwerp gegaan op het forum maar sowieso de hele ziekmeld cultuur hier in Nederland. Lekker doorwerken terwijl je ziek bent en ondertussen iedereen aansteken, tien verschillende mensen moeten bellen als je ziek bent (uitzendbureaus) etc.

Ik ga daar zo vreselijk slecht op :smiling_face_with_tear:

8 likes

42km in 5uur is 7min/km. Hoe kun je dat geen knappe prestatie vinden?

32 likes

Hoe is het in andere landen? Mijn enige andere werkervaring is China en daar melden mensen zich pas ziek als ze in hun graf liggen zo ongeveer (lekker met je infuus naar werk, why not). Ik was echt de privileged buitenlander die zich wel ziekmelde als ik ziek was. En zelfs dan minder vaak / korter dan ik in NL zou doen want die cultuur werkt toch wel een beetje in je door.

Ik schrijf het nu wat gekscherend op, maar ik vond het altijd zo vreselijk zielig voor mn Chinese collega’s dat ze (naar mijn idee) dood ziek waren en toch moesten/gingen werken…

4 likes

Ik las het ook al oogrollend. 7 min per km is echt een behoorlijk gemiddelde hardloopsnelheid en echt niet iemand waar je zelf naast kan wandelen of van verzucht dat het allemaal wel heel langzaam gaat.

20 likes

Haha mensen hier zijn gek geworden zo te zien.

7 likes

Ik heb geen idee om heel eerlijk te zijn maar dit is gewoon wat me in Nederland is opgevallen na bijna tien jaar werken.

Ik bedoel hier trouwens niet mee te zeggen dat het de schuld is van de collega’s die doorwerken terwijl ze gewoon ziek in bed moeten liggen hoor.
Vaak maakt een werkgever of uitzendbureau je ook gewoon bang of mag je na zoveel keer op verzuimgesprek komen.

Hele dag al “but that was a lie, how could you tempt me, now my heart is empty” etc in mn hoofd. Geef hartje als dit ook jouw TikTok fyp is momenteel

7 likes

Denk nu gelijk terug aan de jaarlijkse wedstrijd in mn geboortedorp waar de eerste prijs een krentenbrood van de bakker was :blush:

3 likes

Ik kwam laatst dit tegen bij de “dit bieden wij jou” in een vacature 🫠

8 likes