Als ik op zo’n plek zou werken zou ik ziek zijn helemaal uitmelken. Jij neemt mij 2 vrije dagen af omdat ik ziek ben? Nou dan ben ik nu twee dagen ziek thuis en daarna nog twee dagen “ziek” thuis. Doei. Wat een onzin.
Bij ons krijg je dan een bonus van 1500 euro
Echt belachelijk, alsof je het erom doet (en ja natuurlijk zijn er altijd mensen bij die zich voor een kuchje ziek melden maar dit stimuleert verkeerde dingen vind ik)
Ik heb vandaag misschien wel 20 hardloopwinkels aan de lijn gehad en het is blijkbaar echt not done om een bepaalde schoen in een specifieke kleur te willen? Althans als je een man aan de lijn hebt. En er werken volgens mij alleen maar (oude, chagrijnige) mannen in die winkels. Die lijken dat een bizar concept te vinden. 1 x een vrouw aan de lijn gehad en die begreep me wel helemaal
Ja nou inderdaad! laat maar lekker zitten, ren nog liever op mijn blote voeten Ron!!! (Naam van de meest chagrijnige man)
En dan wel die zin er onder “diversiteit en inclusiviteit zijn belangrijk voor ons”.
Veiligheid verder niet, want je ziek melden staat gelijk aan gewoon lekker vrij zijn.
Bij ons in het ziekenhuis moet je al na 3 afzonderlijke ziektemeldingen per jaar op verzuimgesprek. En mn leidinggevende zei: dat is al veel hoor want het gemiddelde ligt lager. Ok… een collega die dat gesprek had zei ook van dat ze dan gaan vragen hoe dit in de toekomst beter kan. Uhh ja geen griep, corona en buikgriep krijgen ofzo?
Zorgen dat medewerkers die ziek zijn ziek thuisblijven… oh nee want dat is niet wat ze willen vanuit werk. Edit lees nu het stukje ziekenhuis, ja sorry maar wat verwacht je daar, dat je nooit wat oppikt. Echt belachelijk.
Mijn partner is een paar dagen weg, alleen nu belt mijn schoonmoeder me continu om te vragen of alles goed gaat. Uhh laat me gewoon even lekker chillen aub
Om het deels wel op te nemen voor dit soort systemen, in een organisatie waar werknemers gemiddeld gezien vaker en langer ziek zijn dan andere vergelijkbare bedrijvenpopulaties kan het echt wel lonen om tijdig onderzoek te doen. Het hangt er natuurlijk vanaf hoe ze dat soort gesprekken inrichten, maar het kan wel een effectief middel zijn om burn-outs te voorkomen.
Edit: en ja ik weet ook heus wel dat dat bij veel bedrijven niet goed werkt etc, en de invulling niet altijd goed is maar het principe is niet slecht.
Met de vraag wat beter kan, kan je dus ook denken aan: betere werkverdeling, eventueel de nood aan een extra iemand etc etc
Persoonlijk vind ik dit soort aanpakken altijd zonde van iedereens tijd en geld want als ze goed zouden luisteren naar werknemers door het jaar heen (daar hoef je geen hele aparte gesprekken voor te voeren) en objectief zouden kijken naar de gang van zaken haal je daar al genoeg uit om stappen te maken, het is bijna altijd hetzelfde probleem namelijk van een te hoge werkdruk, micromanaging, weggevallen personen die niet zijn vervangen etc.
Edit: en als je het al grondig wil aanpakken vind ik dat je een externe partij het moet laten oppakken die objectief en onpartijdig kan kijken wat er loos is en wat mogelijke oplossingen zijn.
Mja, dat laatste wordt dus deels wel door externe partijen aangeraden. Ben het verder met je eens hoor, maar de praktijk laat vaak zien dat het niet zo wordt opgepakt of dat de managers het zelf ook te druk of te ver af staan om goed door te pakken(of te matig van kwaliteit zijn).
Zou het dus geen wondermiddel noemen, maar meer als uitleg omdat iemand vroeg wat moet ik dan zeggen: minder buikgriep en dat natuurlijk niet zozeer het punt was.
Die mag ook op de bingokaart, gemiddelde mijn hol
Moeders die hun tienerdochters iets ontzeggen, alleen omdat het niet hun eigen smaak is. Ik was net in een winkel, en een meisje toonde duidelijk interesse in een kledingstuk met panterprint, maar omdat haar moeder dat niet mooi vindt, mag ze het niet eens passen. Laat een kind haar eigen identiteit ontwikkelen.
Aanvullend hierop; geef het kind kleedgeld dan kan ze helemaal zelf bepalen
Na 3 ziekmeldingen binnen een jaar een gesprek is bij mij ook het beleid. Maar dat is dan een gesprek waarin mijn leidinggevende juist vraagt of alles goed gaat en of er iets is dat zij kan doen, of het te maken heeft met werkdruk, etc.
Ik realiseerde me pas zo laat dat de reden waarom ik nooit kleedgeld kreeg waarschijnlijk was zodat mijn moeder volledige controle had over wat ik aantrok
Ik weet wel dat je als dit bij mij op werk zou doen je alleen van een aantal vocale types die wel van klagen houden de zorgen zou horen en van een heleboel mensen niet echt een beeld zou hebben wat er speelt. Loont denk ik echt wel om daar specifiek naar te vragen
Ik kan het artikel niet lezen, maar opvallend genoeg zijn ook de kleine loopjes (dorpsloop maar ook de wat kleine evenementen) hier in de regio populairder dan ooit. Misschien wel omdat die grote loopjes snel zijn uitverkocht en het parcours soms veelste druk is.
Ik had een loopanalyse gehad en toen bij een bepaalde schoen uitgekomen. Toen vroeg ik ook welke andere kleuren hadden. Werd ook heel raar aangekeken toen en er was dus ook geen andere kleur.