Waar erger je je aan? #18

Klaarmaken & invriezen! Ik maak standaard grotere porties, scheelt weer koken

10 likes

Ik woon ook alleen en ben te gierig om er dan maar een mee te nemen. Dus ik breng ‘het gratis pak’ altijd naar het weggeefkastje hier verderop.

25 likes

Ik heb geen magnetron dus vind dingen als soep ontdooien maar gezeik :grimacing:

5 likes

Kan toch ook gewoon in een pan

17 likes

? Je kan het toch even laten staan en dan in de pan gooien?

5 likes

Ja, dat kan allemaal :slightly_smiling_face:

6 likes

Dat hoeft toch ook niet in de magnetron? Ik mik het ijsblok gewoon in een pan en op laag vuur.

Als ik mijn leven echt op orde heb, haal ik het ‘s ochtends alvast uit de vriezer.

5 likes

Ik erger me aan hoe snel iedereen tegenwoordig rijdt. Zo arrogant dat zoveel mensen zich te goed voelen om zich aan regels te houden die er zijn om het veilig te houden op de weg.

14 likes

Je hebt helemaal gelijk, ergerde me ook voornamelijk aan mijn voorbarigheid. En dat is gebleken want ze zijn onderweg! :grin:

7 likes

Ik heb ineens een verkoudheid from hell. Dat heb ik helaas vaker, maar normaal heb ik neusspray etc in huis en nu niet. Al een paar keer gespoeld met zo’n Rhino Horn neusspoeler maar dat helpt maar een paar minuten en daarna zit mn neus weer helemaal dicht. Hierdoor kan ik ook niet slapen. Nu lig ik maar te wachten tot het ochtend wordt en ik neusspray kan halen op weg naar werk​:sob::sob: heb ook nog ergens in de krochten van een oude tas een inhalator stick gevonden maar ook die geeft maar heel even verlichting. Dit overkomt me dus echt minstens 5x per jaar ofzo en ik haat het. Weet nu weer waarom ik normaal een voorraad neusspray in mn kast heb staan.

Edit : een nachtelijke speurtocht door eigen huis heeft ook nog een potje dampo opgeleverd. :pray:t2:

8 likes

Mezelf. Ik zou vanavond sport hebben, en daardoor had ik vorige week een andere uitnodiging afgeslagen. Alleen vanochtend bleek dat meer dan de helft niet zou komen vanavond naar de training, dus toen dacht ik: tja, in dit tempo wordt het sowieso een gekkige training of gaat het misschien niet door. Dua ik had gevraagd of de andere uitnodiging nog stond. Dus nu ga ik dat doen maar voel ik me alsnog superschuldig tegenover mijn sporten.

Waar ik me aan erger is dat ik hier zo zwaar aan til. Het is een fucking training, deze week is er geen wedstrijd, heel veel mensen zijn er niet. Het is niet nodig om me zo schuldig te voelen.

3 likes

Ik ken je gevoel dus ik weet ook dat dit makkelijker gezegd is dan gedaan maar: je hebt de keuze gemaakt, sta er dan ook achter. Zeker als de andere uitnodiging iets leuks was (hoop ik!). Je kan niet alles tegelijk doen, je hebt je keuzes overwogen en dit is em geworden. Geniet van (of geniet na van) de keuze die je gemaakt hebt. Zeker als er toch al veel mensen niet gingen sporten is het ook niet zo dat jij in je eentje je team laat vallen.

3 likes

Bedrijven die na jaren hun nieuwsbrief weer eens inzetten en dan staat er dat ik me daarvoor aangemeld heb. Nee helemaal niet, jullie pakken gewoon lekker iedereen die ooit bij jullie besteld heb.
M’n bestelling was zomer 2022 en dan nu opeens mij mailen.
Zou het liefst iedere keer een woeste mail sturen met allemaal juridische informatie dat ze m’n gegevens niet voor de toegestane doeleinden gebruiken. Maar dat is natuurlijk helemaal m’n energie niet waard.

13 likes

Lief, dankjewel! Het schuldgevoel is inderdaad gezakt én het andere plan was heel erg gezellig. En volgende week gewoon weer lekker sporten.

1 like

Gewoon een sjabloontje daarvoor maken. Dan gaat het een stuk sneller

3 likes

ARGH ik heb net mijn eerste snelheidsboete ooit gekregen :frowning:

2 likes

chatgpt kan dit soort klusjes wel opknappen

vriendelijk

Onderwerp: Verzoek tot uitschrijving en verwijdering van gegevens

Geachte [Naam bedrijf],

Ik ontving recent een nieuwsbrief van [naam bedrijf] en ik wil aangeven dat ik hier geen toestemming voor heb gegeven. Het is al geruime tijd geleden dat ik bij u een bestelling heb geplaatst ([vermeld eventueel jaartal, bijv. zomer 2022]), en ik heb destijds geen interesse getoond in het ontvangen van verdere marketingcommunicatie.

In overeenstemming met de AVG-wetgeving vraag ik u vriendelijk mijn gegevens per direct te verwijderen uit uw mailinglijst en mij geen verdere nieuwsbrieven of promotionele e-mails toe te sturen.

Bij voorbaat dank voor uw medewerking.

Met vriendelijke groet,

[Je naam]

iets bozer

Onderwerp: Verwijder mijn gegevens uit uw mailinglijst

Geachte [Naam bedrijf],

Vandaag ontving ik een nieuwsbrief van [naam bedrijf], waarin staat dat ik mij hiervoor ooit zou hebben aangemeld. Dit klopt niet. Ik heb geen toestemming gegeven voor deze ongewenste marketingcommunicatie. Mijn laatste bestelling bij u dateert van [vermeld jaartal, bijv. zomer 2022], en sindsdien heb ik geen interesse getoond in verdere e-mails van uw bedrijf.

Ik verzoek u dringend om mijn gegevens per direct te verwijderen uit uw mailinglijst en mij in de toekomst geen nieuwsbrieven of promotionele berichten meer te sturen. Dit soort ongewenste e-mails zonder mijn instemming is in strijd met de AVG-wetgeving.

Ik verwacht dat u mijn verzoek snel en volledig inwilligt.

Met vriendelijke groet,

[Je naam]

woest

Onderwerp: Ongewenste nieuwsbrief – verwijder mijn gegevens onmiddellijk

Geachte [Naam bedrijf],

Tot mijn ergernis ontving ik vandaag een nieuwsbrief van [naam bedrijf]. Het is belachelijk om te suggereren dat ik hier ooit toestemming voor heb gegeven. Mijn laatste bestelling bij u dateert van [bijv. zomer 2022] en ik heb nooit gevraagd om marketingcommunicatie. U lijkt simpelweg iedereen die ooit iets bij u besteld heeft weer lastig te vallen met reclame.

Ik eis dat mijn gegevens onmiddellijk en permanent worden verwijderd uit uw mailinglijst. Dit soort ongewenste marketing is in strijd met de privacywetgeving (AVG) en getuigt van respectloos handelen naar voormalige klanten. Ik verwacht dat u mijn verzoek per direct en zonder verdere discussie inwilligt, en geen contact meer met mij opneemt.

Met uiterst ontevreden groet,

[Je naam]

34 likes

met uiterst ontevreden groet :+1: haha zie m nu pas

41 likes

Aan de verkeersregel dat iedereen voorrang heeft als jij gaat inparkeren. In de wijk wil ik een parkeervak inrijden dat links van de weg is (tweerichtingsverkeer, maar woonwijkgebied). Ik ben al bezig met de bocht maken, komt er een elektrische fietser er nog snel tussengepiept. Schrik me kapot. Ik zag haar eerder niet want ze kwam als een treinvaart aan van een zijstraat, dus die zie je pas laatste moment (maar omdat ik uiteraard om me heen blijf kijken, dus wel op tijd geremd) Maar voor je eigen veiligheid en logica sneak je toch niet voor terwijl ik al aan het parkeren ben. Maar alsnog zit ik in de fout als ik haar aanrijd.

5 likes

Huh is die regel er :joy:

1 like