ik vind dat hier ook altijd irritant, wanneer mensen aan zichzelf refereren met hun gebruikersnaam. ‘m’n moeder zei “vuile_bitch kom je hierheen?” en toen blabla’. en niet alleen omdat het raar klinkt met mijn naam, ik vind het gewoon algeheel stom
Dat als je gesprekken op whatsapp archiveert dit bovenaan komt en dan ook nog een 1 als er een berichtje is. Ik wil het helemaal niet zien haha
Kapotte droge lippen en spicey eten i’m dying
Hm hoe bedoel je?
Wat ik ervan begrijp is dat als ik het zakelijk laat verlopen, wat ik officieel moet, ongeacht de hoogte van het bedrag de belastingdienst mijn opgehaalde/gedoneerde geld dan ziet als mijn inkomen en ik daar dan dus ook inkomstenbelasting over zal moeten afdragen. Terwijl ik dat geld dus eigenlijk helemaal niet “verdiend” heb maar gedoneerd. Waar je daar eerder dan geen inkomensbelasting over had hoeven betalen. Zeer onaantrekkelijk, een risico wat ik financieel eigenlijk niet kan nemen.
Maar ik wacht nog op advies van mijn boekhouder. Ik hoop maar dat dit niet waar is, het lijkt er wel op na de research die we nu hebben gedaan.
Kun je het op de een of andere manier via een gofundme achtige website doen? Dus dat het geld nooit van jou is.
Ja het is zeker veel geld, maar hier gewoon gebruikelijk op de afdeling! En we regelen altijd hele leuke persoonlijke cadeau’s, dus waarom zou je dat niet willen?
Edit: als het een zwangerschapscadeau is doneer ik vaak wel wat minder, maar ik weet dat een vriendin ging trouwens en toen van het geld wel met zn tweeën bij een luxe restaurant konden gaan eten.
Ik denk ook dat we max 2-3 keer per jaar een inzameling hebben dus het is niet dat het constant gebeurd.
Ja daar zijn we nu naar aan het kijken! Thanks voor het meedenken.
Het is alleen zoveel onhandiger/omslachtiger, ik wilde het via bandcamp verkopen wat een goed en aantrekkelijk platform is om je muziek te verkopen. Zo’n plarform vergroot je bereik, wat voor zo’n project essentieel is. Dat valt ermee weg en dat is gewoon frustrerend.
Ik weet niet precies wat je situatie is maar het afschaffen van de giftenaftrek in de vennootschapsbelasting is vorige week door een amendement van de tweede kamer teruggedraaid en gaat dus niet door.
Ik hoop in ieder geval dat je samen met je boekhouder een goede manier vindt!
Huhh wut, dankje! Krijg ik weer een beetje hoop van.
Beter dat ze het terugdraaien! Met alle bezuinigingen die ze doen zullen giften vanuit bedrijven zo belangrijk gaan zijn komende tijd…
Vind het er ook wel een beetje aan liggen, voor een gewone verjaardag oid vind ik het ook extreem veel, maar als iemand bijvoorbeeld na jarenlang er te hebben gewerkt in goede harmonie weggaat, of met pensioen gaat oid vind ik een tientje of vijftien euro bijdragen niet per se heel veel (heb zelf ook toen ik wegging uit NL en dus ook bij mijn werk daar van mijn team echt een heel leuk en vrij duur cadeau gekregen, vond dat echt zo ontzettend lief)
Ik had laatst 6 tikkies in 1 maand voor bruiloften en baby’s op werk. Dan wordt het wel heel veel wat ik moet geven. Zeker omdat ik zelf niet ga trouwen of kinderen zal krijgen. Ben dus alleen maar aan het uitgeven en krijg zelf nooit wat.
Ik heb als afscheidscadeau een bon van 250 euro gekregen om bij een sterrenrestaurant te eten, vond ik zo’n perfect cadeau.
Je kunt ook de chat als ongelezen markeren, dan staat er gewoon altijd een 1tje zonder dat je ziet of er een nieuw bericht is binnengekomen.
Ja, ik ben mega hypocriet want ik heb ze zelf ook😂 De garage zei dat ze goed afgesteld staan… dusja. Het is blijkbaar normaal tegenwoordig.
Ik heb ook dat ze niet fijn zijn voor medeweggebruikers. Zelf zie ik geen reet (icm nachtblindheid) want ze staan op de laagste stand ingesteld, dus het schijnt niet heel ver naar voren.
Maar toch wordt er op een stuk van 20 minuten minstens 3 keer naar me geseind, ik denk omdat mensen denken dat ik mijn volle licht aan heb. Zo irritant dat ik er niks aan kan veranderen want het is zó vervelend als je verblind wordt door andermans lichten.
Dat bij podcasts de jingles altijd zo tering hard staan in vergelijking met de stemmen. Ik moet hem heel hard zetten om het verhaal goed te kunnen volgen, en dan schrik ik me elke keer dood bij het eindmuziekje.
Ugh ja diegene iets van ‘Hallo! Ik weet dat je lekker je podcast wil luisteren maar…’ heel irritant
Edit: oh je bedoelde jingles, dacht reclames haha
Ik wil een abonnement afsluiten bij een nieuwe sportschool maar dat is zo’n ‘health club’ waar ze je eerst een rondleiding willen geven en een gesprek met je willen. Zo’n gedoe, moet je dat helemaal plannen. Je hoeft me niks uit te leggen!!!
Ik wil gewoon zwemmen in je zwembad en misbruik maken van je sauna en bubbelbad. Ik hoef geen schema of gedoe
Ik pak op een of andere manier altijd een verrot mandje bij de supermarkt. Loop ik weer met een luid piepend wieltje rond
Mensen die spaghetti met ketchup eten