Waar erger je je aan? #18

Dat ik echt een mega leuk cadeautje voor een vriendin bedacht heb, maar dat het daadwerkelijk overal is uitverkocht, niet meer op voorraad komt (en op marktplaats voor 2x de winkelprijs verkocht wordt)

2 likes

Aan mijn man die elke week op een vaste avond met zijn moeder gaat bellen en dan zo’n ander dom stemmetje op gaat zetten.
En hij gaat ook altijd even wandelen of naar een andere kamer omdat hij wéét dat hij dat doet en ik daar wat van vindt ( dat andere stemmetje / toontje).

Het valt andere mensen ook op, laatst dacht een vriendin ( die even thee kwam drinken ‘s avonds) dat hij een dementerende grootouder aan de lijn had vanwege dat stemmetje. :joy:

24 likes

Maar wat is t :male_detective:t2:

3 likes

Niet zo spannend hoor, een adventskalender van jan van haasteren!

5 likes

Mensen die een boterham een broodje noemen :weary:

33 likes

Ik had hier nooit bij stilgestaan, maar volgens mij heb ik dit ook! Elk jaar weer van die pijnlijke gewrichten, ik ben nooit getest op hypermobiliteit, maar mijn vingers in alle mogelijke rare hoeken buigen is mijn party trick. Zo vervelend.

5 likes

Is dit iets uit het westen misschien? Want in mijn omgeving is het juist andersom, als je boterham zegt kijken mensen je heel gek aan :smiling_face_with_tear: het klinkt een beetje bekakt ofzo?

8 likes

Ik woon in het noorden en zeg gewoon broodje hoor, dacht ook hoort het niet omgedraaid te zijn? :joy:

9 likes

Maar hoe noem je dit dan?

4 likes

Een hard broodje

11 likes

Huh een boterham is toch iets heel anders dan een broodje?

20 likes

Nee of in ieder geval in het noorden niet. Bovenstaande is inderdaad een hard broodje.

7 likes

Boterham = een sneetje (:nauseated_face:) brood
Broodje = een zacht broodje/bolletje
Hard broodje = dat van het plaatje van @Xiomara

11 likes

Allemaal ‘broodje’ hier :stuck_out_tongue:

10 likes

Maar als iemand zegt ’ zo we hebben straks lekkere broodjes voor de lunch.’ Dan kan dat bij jullie dus ook een boterham zijn? Ik zou dan echt diep diep teleurgesteld zijn :sweat_smile:

44 likes

Oh ja dan zou ik ook wel balen haha

5 likes

Haha bij ‘lekkere broodjes’ denk ik zelf idd niet aan zo’n plak brood, ik zou dan wel denken aan een wat luxer broodje zoals die foto van een paar posts hierboven. Maar het woord boterham hoor ik eigenlijk gewoon nooit in mijn omgeving?

4 likes

Was laatst voor werk op een locatie waar ze de luxe broodjes deden met zachte bolletjes. Dat moet echt verboden worden. Alleen toegestaan als ze erbij liggen voor de kroketten.

36 likes

Dat worden bij mij thuis kadetjes genoemd maar ik zal niet ook nog deze off topic discussie verder opvoeren :stuck_out_tongue:

10 likes

Oooh die is leuk! Dacht al wat kan er nu zo populair zijn

1 like