Ja prima zo met een servet!
@Hihalarisch nou gelukkig hoeven we nooit samen aan tafel hè
De schone manier
Bah tijd om de mensen in je omgeving manieren te leren dan.
Ja maar hoe dan? Zo snijd je toch in je vingers. Beter met een servet dan. Nog nooit gezien hoe jij het omschrijft.
Ik snap echt niet hoe je een stokbrood anders kan snijden of wat er vies aan is als je een gedeelte hebt aangeraakt (even er vanuit gaan dat je handen hebt gewassen voordat je eten gaat bereiden).
Het lijkt me vooral zo vermoeiend om op een manier te leven waarbij je zoveel dingen “vies”, “smerig” en “ongemanierd” vindt.
Nou je kan het stokbrood natuurlijk gewoon andersom leggen, het stuk (jaja dat gaat niet bij een plakje) en dan je hand leggen op het stuk dat je gaat opeten ipv de rest wat je laat liggen
Als iedereen om de beurt brood pakt snap ik wel waarom het op een gegeven moment een beetje twijfelachtig wordt dat iedereen ff in het overgebleven gedeelte knijpt. Ik vind dingen niet zo snel vies als veel andere forummers volgens mij maar situaties waarin veel mensen hetzelfde eten aanraken is toch wel echt een leap of faith. Er zit sowieso boven een bepaald aantal één casual neuspeuteraar, in de hand niezer of indirecte piemel-aanraak tussen. Om die reden ben ik geen enorme buffet fan.
Wat ik ook nooit zo heel aantrekkelijk vind is een niet-voor-mij-intimi iemand die in een kringvisite of aan een borreltafel even voor iedereen de stukjes brood of toastjes gaat smeren.
Ja maar jij gebruikt een kastdeur als borrelplank. Dus dat is al een aantal levels verder dan de meeste mensen kunnen bevatten
Hahah ja precies, en ik ben heel blij dat ik mijn leven op die manier kan leven. Zou het echt zonde vinden om me zo druk te maken over dingen die zo weinig uitmaken.
En gelukkig is dit in mijn omgeving grotendeels hetzelfde. Zou erg ongelukkig worden als ik mijn leven zou moeten delen met allemaal germaphobes.
FF never forgets
(Sowieso dat er minstens één van de verbaasde reageerders hier z’n handen niet met zeep wast na een toiletbezoek. MINSTENS.)
Gek dat je hier bijna een turtolio voor moet schrijven hè
Vind ik ook altijd irritant. Ik kan dat prima zelf en wil graag zelf bepalen hoe dik ik iets erop smeer.
Ik ben niet verbaasd over je hygiëne want ik ben ook zo alleen wel over de techniek
Er zitten er wss meer in je leven dan je denkt, ze nemen dan alleen minder van je borrelplank.
Vind het altijd leuk als vieze mensen zo boos worden hierom en zichzelf dan als heel vrij en losbandig persoon zien omdat ze hun handen niet wassen.
Ik vind mezelf niet een germaphobe, maar moet wel eerlijk zeggen dat ik geen eten pak uit bakjes waar kinderhandjes en die van hun ouders ook uit kunnen pakken. Al die kdv virussen laat ik liever aan me voorbij gaan. Ook ga ik niet meer naar een toilet in een huis waar een jong kind woont. Na een paar keer een niet doorgespoelde drol van m’n nichtje te zijn tegengekomen ben ik daar mee opgehouden
Kinderen krijgen vooral heel erg vieze ziektes, echt wtf is de mond-hand-voet ziekte, dat is gewoon menselijke mond-en-klauw-zeer, alsof ze een veestapel zijn.
Houd op scheid uit. Ouders zijn ook erg wat dat betreft. Schoonzus deed een tijdje terug super moeilijk dat zij en de kinderen ons zooooo graag wilde zien. Wij ons hele weekend omgegooid en aangepast, appt ze 10min van te voren: ooh ja beide kinderen hebben krentebaard, vinden jullie niet erg toch? Ja vinden we wel erg.
Je kinderen gaan niet naar een kinderdagverblijf?
Moet je ze wel uberhaupt hebben.