Waar erger je je aan? #18

Ja of 24 uur na het smeren. In dit geval snap ik idd niet dat ze überhaupt willen komen.

Mn oor zit verstopt/dicht door mn verkoudheid en heb al gestoomd, neus gespoeld en neusspray met xylometazoline gebruikt maar het wordt niet beter :face_with_symbols_over_mouth: hoor ook hele tijd zo’n piep alsof ik gisteravond bij een luid concert ben geweest

3 likes

Mijn paraplu is net uit mijn schoudertas gestolen?? Wat tering ergerlijk dit

4 likes

Ik erger me echt aan Japandi

17 likes

Soms voel je dat er een wimper pijn doet en moet je zo gaan zoeken welke het is en als je die er dan uittrekt is het echt zon fucking bitch holy shit.

10 likes

Geen idee dat ‘anderen mensen’ hier ook last van hadden haha. Maar eens super pijnlijk om die ene eruit te trekken.

Mijn eigen ergernis dat ik ziek melden zo vervelend vind (alsof ziek zijn zelf al niet genoeg ellende is) terwijl het er gewoon echt niet in zit vandaag. Extra vervelend als je een leuke en belangrijke dag op de planning had en het dan gewoon pech is.

3 likes

Ik kwam hetzelfde melden.
Ik heb flinke ischias, lig al een aantal nachten wakker. En ik heb gisteren iets verkeerds gegeten ofzo, want ik was er de hele nacht misselijk bij en meerdere malen naar de wc gerend.

En als m’n man niet had gezegd dat ik er uit zie als een zombie en niet zo belachelijk moet doen, was ik vanochtend gewoon achter m’n laptop gekropen. Puur omdat ik me zo schuldig voel als ik me ziek meld.

Stom hè… maar veel beterschap!

1 like

Ja, ik haat ziekmelden ook, en ze hebben de drempel nu nog hoger gemaakt. Namelijk dat je je eerst om 7:30u ziek moet melden bij je manager en dan vanaf 8:30 ook nog eens een verzuimbedrijf moet bellen die je allemaal vragen gaat stellen. Echt bizar. Dan kun je dus ook niet eens je bed terug in gaan.

5 likes

Heel stom. Jij ook beterschap

Nah wat stom zeg. Op zijn minst zou het verzuimbedrijf zelf de zieke moeten bellen (maar beter helemaal niet, wat een onzin op dag 1)

5 likes

Ze mogen heel veel vragen niet stellen, alleen wanneer je verwacht beter te zijn.

4 likes

Ik heb het zelf nog niet meegemaakt, maar blijkbaar willen ze dan weten of het fysieke of mentale klachten zijn en je dan evt. tips geven qua werkdruk oid.

Ik ben er ook absoluut geen voorstander van.

Dit heb ik ook gehad op een werkplek waar het verzuim heel hoog was. Er kwam diezelfde dag dan ook een bedrijfsarts langs van het verzuimbureau. Ik heb me daar een keer ziek gemeld met heftige buikgriep en had alleen maar stress of ik vanaf de badkamer de deurbel wel zou horen :smiling_face_with_tear: Ik durfde ook echt niet even te slapen ofzo.

6 likes

Maar in zo’n geval zou ik zelf direct zeggen dat ik aan de schijt was en ik verwacht binnen een paar dagen beter te zijn. En dat ik ze met alle liefde een foto wil sturen :slightly_smiling_face::slightly_smiling_face:

3 likes

Ja dat had ik al gedaan, had een goede band met mijn leidinggevende. Maar omdat het verzuim zo hoog was (in andere vestigingen) hebben ze bij echt elke ziekmelding dat verzuimbedrijf op huisbezoek laten gaan. Toen ik de deur open deed zei die man ook iets van “oei ja ik zie het al, jij bent echt ziek. Ik ga je geen hand geven!” :joy:

3 likes

Zo typisch dat in plaats van bij zichzelf na te gaan waarom het verzuim zo hoog is, ze de werknemers gaan controleren…

49 likes

Ik had hem een hand gegeven. Good luck with that.

7 likes

Wat een ondankbare kutbaan ook.

3 likes

In de stad waar ik woon is een lang doorlopend fietspad dat aan de uiteindes ook de (fiets)verbinding is met andere steden/dorpen. Aan de kant van de stad waar ik woon, en waar dat fietspad naar leuke fietsroutes leidt en voor sommige mensen denk ik ook gewoon een veelgebruikt woon-werkverkeer pad is… is het ineens afgesloten? En echt op een manier dat je er met geen mogelijkheid doorheen kunt. En NERGENS is iets te vinden over wat voor werkzaamheden er zijn en vooral hoe lang ze gaan duren? Er is ook geen omleiding aangegeven?Ik heb net letterlijk 40 minuten gezocht maar kan gewoon nergens informatie vinden zo irritant

1 like