Door de droge lucht van de verwarming overal misschien
Vroeger had ik dat van shampoo die niet goed was voor mijn haar. En ik heb het ook als er veel stof (door een verbouwing bv) in mijn haar hangt. Zoiets aan de hand?
Ja mijn hoofdhuid is ook echt jeukeriger en iets meer schilfers door het weer etc. Merk het ook aan de rest van mân huid.
Geen verbouwing! Maar gebruik wel sinds een weekje een andere krullenmousse, denk dat ik die dan maar ff moet skippen.
Aan mezelf. Heb net een eerste werkdag gehad bij mijn droombaan. Was ook helemaal leuk en allemaal hele leuke collegaâs, maar nu ben ik zo overprikkeld van alle indrukken dat ik gewoon thuis in huilen ben uitgebarsten.
Er is echt niks vreselijkers dan de eerste week bij je nieuwe baan
Dit! Geef jezelf wat tijd om te wennen. Alles is nieuw en dan wil je ook nog alles onthouden en een goede indruk makenâŠ
Ik zit al een hele dag met Samson en Gert in mijn hoofd en altijd hetzelfde liedje (mac Samson en mac Gert) en zinnetjes (I am Mac Samson and I am Mac Gert and we go together to a doedelzakconcert. Wij reizen naar Schotland een prachtige plek, Mac Gert en Mac Samson will never come back).
Nooit gehoord en geloof niet dat ik er iets aan mis
Zoek het is op, misschien blijft het ook hangen
Ik voel de storm aan spotify wrapped weer aankomen en voel toch even de behoefte om te delen dat wrapped gewoon een gratis campagne is voor een vreselijk uitbuitend kutbedrijf wat artiesten heel slecht betaalt en kleinere artiesten helemaal niks meer uitbetaalt.
Koop platen, koop op Bandcamp, stap over naar Tidal, doe vanalles, maar please cancel het trotse gedeel van al die Spotify wrapped. Ze hebben al genoeg monopolie en dat verdient 0 promotie.
/Moest ik even ranten.
Podcasters krijgen ook niet betaald!
Is dit serieus? Over datzelfde Spotify dat miljoenendeals met podcasters sluit?
Daarnaast heeft elke podcast met (gevoeld) meer dan 10 luisteraars tegenwoordig al sponsors, itt muzikanten die niet midden in een liedje in een reclameriedeltje voor HelloFresh of Emma matrassen kunnen uitbarsten
Dat wilde al niemand in 2016, laat staan nu
Ik stap niet over en blijf bij Spotify, maar zal mijn wrapped niet delen en ook geen geveinsde interesse tonen in die van anderen, goed?
Ja, in Nederland in ieder geval wel. Maakt niet uit hoe succesvol de podcast is. Daarnaast betalen podcasters spotify voor een speciaal âsysteemâ waardoor ze pre-rolls, mid-rolls en post-rolls kunnen afspelen. Dat zijn zeg maar de radioreclames die je tussendoor hoort. Dat is, samen met echt gesponsorde advertenties zoals hello fresh, die door de podcaster worden ingesproken de enige manier waarop ze geld kunnen verdienen, van spotify krijgen ze 0.0 en soms draaien ze niet eens quitte met dat speciale systeem dus verdiend spotify aan ze
Alsnog sluit Spotify miljoenendeals met podcasters, dat dat niet in Nederland gebeurt doet daar toch niets aan af? Dat doen ze helemaal nergens met muzikanten. En podcasters hebben dus zowel op Spotify zelf als in hun eigen podcasts sponsormogelijkheden. Is in mijn ogen dus absoluut niet vergelijkbaar met muzikanten die die opties niet hebben
Artiesten met minder dan 1000 plays per jaar, ik denk dat die âartiestenâ het nou niet echt gaan missen.
Dit is echt zoân rare heuvel. Spotify heeft een handjevol miljoenendeals met podcastmakers en bedrijven die al een miljoenenpubliek hebben. Alsof een doorsnee maker daar ook maar iets van voelt of er niet artiesten zijn (ook in Nederland) voor wie spotify hartstikke lucratief is.
Vergeet niet dat 0,003 cent per stream extreem laag is, en een stuk hoger zou moeten zijn. Het is het meest gebruikte en slechtst betalende muziek platform. Maakt het niet ineens eerlijk ofzo artiesten dan maar niks te betalen, omdat het dan âzo weinig is dat je het niet mistâ en intussen steekt de eigenaar van spotify 345 miljoen per jaar in eigen zak