Waar erger je je aan? #18

Ik heb volgende week voor de tweede keer een etentje met mijn schoonfamilie en de vorige keer was dat bij een all you can eat waar ik (voor 40 euro!!) de hele avond keer op keer dezelfde twee totaal niet vullende groentegerechtjes heb besteld omdat er verder niks plantaardigs op de kaart stond en het personeel ook echt niet met me kon of wilde meedenken. En verder zat de hele familie zich lekker vol te stouwen met vlees :sob:

Nu heb ik dus aangegeven dat ik er alleen bij ben als we dit keer een restaurant kiezen waar ik ook fatsoenlijk kan eten. Ik heb ook al een heele lijst gestuurd met restaurants die mij geschikt lijken (waaronder een aantal waar ook vlees op de kaart staat), maar mijn partners nicht en haar man vinden dat allemaal niks omdat er niet genoeg keuze is in vlees- en visgerechten. En zij doen dan weer allerlei voorstellen voor restaurants die heel erg op vleeseters gericht zijn waar ik dus helemaal niks mee kan.

Die nicht begint nu ook tegen mij dat ik hun leefstijl moet accepteren net zoals zij die van mij accepteren wat ik echt fucking raar vind. Ik ben nu een beetje bang dat het erop uit gaat lopen dat ik in mijn eentje thuis blijf :frowning_face:

6 likes

Blijkbaar niet als hun tegenvoorstellen zo goed als alleen vlees zijn. Ik vind het ook altijd zo zonde van mijn geld als ik weer enkel broccoli en champignons kan laten bakken ofzo. Vind het wel flauw als zij dan niet voor een keer een restaurant willen met iets minder op de kaart dan normaal

2 likes

Ik denk dat je een familie die gek is op all you can eat nooit mee krijgt naar een gemiddeld restaurant met goede plantaardige gerechten want dat ie gewoon vaak een totaal andere keuken. Ik zou gewoon slikken dat je je eens in de zoveel tijd moet voegen naar hun wensen. Die nicht heeft uiteindelijk gelijk: je probeert nu iets aan hun levensstijl te veranderen en het lijkt me een zinloze strijd. Wellicht ‘win’ je een keer en zit je de hele avond met een stel zure mensen aan tafel omdat ze niks echt lekker vinden.

26 likes

Mensen die alles op zichzelf betrekken. Als je zegt ja goed van diegene dat die een promotie heeft gekregen en zij antwoorden met ja heel leuk, ik zou het zelf nooit willen want ik besteed liever meer tijd aan mijn kinderen. Of als ik zeg ik zag op tv iemand die zijn tuin helemaal groen had laten maken en zij antwoorden met ja wij wilden ook meer groen maar we hebben te weinig tijd om het te onderhouden en tegels zijn ook mooi. Echt mens laat mij gewoon praten zonder elk detail of jezelf te betrekken.

16 likes

Ja ik weet niet, ik heb eigenlijk helemaal geen zin om dan zelf steeds maar die zure persoon te zijn op zo’n avond (als ik érgens chagrijnig van word is het wel als ik met een groep ben en amper iets kan eten terwijl de rest zich volstouwt), ik ga er liever wel gewoon fel tegenin denk ik :woman_shrugging:

6 likes

Dat snap ik. De vraag is wat dat verzet je gaat brengen.

3 likes

Die nicht zou al genoeg reden zijn voor mij om niet mee te gaan :sweat_smile: sorry hoor, maar je doet jezelf tekort als je met zulke mensen je vrije tijd moet doorbrengen en je zuurverdiende geld voor een underwhelming etentje moet uitgeven!

36 likes

Choose your battles, ruzie maken met haar gaat sowieso niets oplossen en vreet alleen maar energie.

6 likes

voor rozey (vega all you can eat) staan ze ook niet open zeker

1 like

Ik denk juist dat zoiets echt te extreem is als ik de situatie een beetje kan inschatten. Zou dan eerder een bistro (niet all you can eat) voorstellen wat redelijk traditioneel vlees is maar die gewoon 1 of 2 redelijke vega opties hebben qua hoofdgerechten met een paar chille bijgerechten.

Zij hun vlees, jij een vullende maaltijd. Denk dat de enige die echt last heeft van principieel thuisblijven jijzelf bent.

21 likes

Volgens mij eet @Violoncello plantaardig/vegan. Dan kan je bij een gemiddelde bistro ook niet veel kanten op vrees ik

2 likes

Hmm als je van te voren belt is er misschien wel wat meer mogelijk. Ik zou idd de restaurants bellen due zei opnoemt met wat er migelijk is!

Of een mededtander zoeken die in de app aan jouw kant gaat staan zodat je nicht onder druk komt te staan, haha

Aan mijn vriend die opeens gaat voetballen (hij gaat nooit) en dan tot 3x toe binnen komt stampen, bonkt met de deuren en als toppunt op zolder kei hard gaat bellen om te vragen of een van z’n matties nog ergens scheenbeschermers heeft. Terwijl onze baby nog slaapt🤦🏻‍♀️. En gelukkig slaapt ze door veel heen maar net altijd op het moment dat je als moeder even rustig wil gaan douchen worden ze wakker. En dan helpt zo’n olifant door t huis ook niet mee.

En m’n schoonmoeder omdat ze elke week hier loopt op te ruimen en schoonmaken. Heel lief maar niet nodig want dat doe ik zelf wel. En ze verplaats alles of legt het niet terug waardoor ik elke keer moet zoeken waar alles weer ligt of mis grijp. Als k kind wil verschonen is het aankleedkussen weg, de doekjes en luiers liggen ergens anders en ze heeft alle toiletspullen verwisseld voor andere die ik niet gebruik. Ik heb niet voor niks alles binnen handbereik liggen, leg het gewoon even terug. Sta net ook weer in de badkamer zonder handdoek want die heeft ze ook weggehaald. Ik weet het is goed bedoeld en mag niet klagen maar die kleine dingen zijn soms wel irritant. En ik werk maar 28 uur dus ik kan prima zelf opruimen en schoonmaken en het is hier echt niet vies. En daarbij wil ze ook elke keer mn baby in bad doen wat niet nodig is maar ze dan toch doet en ze maakt haar ook wakker in de ochtend wat ik ook niet nodig vind.

Maargoed einde rant hahah ik kan weer door met mn dag!

3 likes

Dat het emoji keyboard zo achterlijk groot is na de iOS update :sob::sob:

22 likes

Het lijkt alsof deze update voor mensen die voor het eerst een iphone gebruiken

2 likes

Ik zou het echt heel a-relaxed vinden (en dat is zacht uitgedrukt) als iemand hier zou komen schoonmaken/opruimen en dingen op een hele andere plek weglegt. Zou me niet meer thuis voelen in mijn eigen huis.

En je zegt ook dat het niet nodig is, kun je dan niet gewoon zeggen dat ze het niet moet doen?

4 likes

Ja dat doe ik, net zoals dat ze m’n baby niet in bad hoeft te doen en haar niet wakker moet maken. Maar ze luistert niet altijd. Straks ff met vriend bespreken dan kan hij t nog eens duidelijk maken.

Mensen op facebook die zich nu als veilig markeren na de explosie in Den Haag. En deze mensen wonen niet eens in Den Haag

13 likes

Ja dit!!! Ik heb er zoveel nu op mijn Facebook, het is bijna lachwekkend

5 likes

Hier had ik het net over met mijn man. Wij wonen letterlijk aan de andere kant van de stad en zag dat vrienden die in dezelfde straat wonen zich als veilig had gezet, net als iemand die allang niet meer in DH woont en ook niet in de buurt van de explosie gewoond heeft. Dat ik denk het gaat nu even niet om jou

4 likes