En dan krijg je maandag hetzelfde bericht weer 🫣
Oh fantastisch ook.
En die goeie doel verkopers op het station weten feilloos de minst zelfverzekerde en minst mondige millennials en Gen-Z aan te spreken. Ik kijk soms naar ze als ik op mn trein moet wachten en ik kan bijna altijd voorspellen op wie ze afstappen, je ziet gewoon wie de prooi is en alle verkopers zien het ook en gaan daar op af.
Ik erger me aan de buurjongen die in z’n tuin aan het voetballen is en ik heletijd die bal hoor dreunen. En de ergernis wordt groter omdat die buurman, zijn vader dus, ons vroeger altijd boos heeft weggestuurd als wij met i.p.v. een voetbal zo’n plastic nijntje bal bezig waren. Want echt je loopt hier de straat uit en je bent op een heel groot sportveld/plein en ik begrijp nu zo erg waarom hij ons daar altijd naar toe stuurde, maar doe dat bij je eigen kinderen dan ook .
@LadyV Daarom vind ik de ringbel echt fantastisch, staat er iemand waarvan ik zeker weet dat ik er geen behoefte aan heb, doe ik de deur gewoon niet open
Het irritantste vind ik het als ze zo’n gesprek beginnen met een vraag waar je amper nee op kan antwoorden haha.
‘Houd je van dieren?’
‘Vind je het ook zo erg van de oorlog in x?’
‘Heb je iets meegekregen van de situatie in y?’
En als je wel nee zegt kijken ze je heel vuil of geschokt aan.
Ik zeg dan dus wel vaak nee, als mijn resting bitch face ze niet genoeg heeft afgeschrikt.
En dan krijg je inderdaad weleens ‘mevrouw vindt u het ook zo erg dat er nog steeds kinderen dood gaan aan kanker’ ‘Nee’
Je bent bij mij aan het verkeerde adres om empathie te krijgen om zo zoveel mogelijk te verkopen. Dan maar bot. Ik meen het toch niet.
Ooh ik werd op straat ooit aangesproken door getuigen Jehova’s. Of ik interesse had in een gesprek. Nee danku.
Of ik me geen zorgen maak om de toekomst. Ik: nee hoor
Zij keken naar mijn kind en zeiden: ook niet omwille van haar?
Ik rolde maar met mn ogen en zei nee.
Ben dan helaas niet zo mondig om bijv. te zeggen: nee ik hoop dat zij een kut toekomst heeft, nou goed, of iets dergelijks
Nou dat helpt dus denk ik niet want ze beginnen bij een klantenservice meestal onderaan bij de mensen die als eerste iets hebben gestuurd
Oh nee de mijne echt andersom, anders komen de oudere mails/klachten nooit aan de beurt
Ik ben niet bekend met het woord SLA. Ik moest gewoon een mailbak met honderden mails per dag leegmaken
ik zeg nog steeds dat ik 17 ben bij straatverkopers
Hmmm ik heb wel een keer dit gesprek gehad:
Collectant: ‘Geef je om dieren?’
Ik: ‘Ben je vegan?’
C: ‘Nee.’
Ik: ‘Dan zijn we uitgepraat.’
Toen voelde ik me ook wel cool en ad rem maar ja het was niet gelogen of zo.
Lijkt me ook wel leuk om semi-cryptisch te antwoorden met iets als ‘alleen als de r in de maand zit’
Hoezo besluit ik altijd impulsief om mn eigen curtain bangs bij te knippen? Krijg er altijd zoveel stress van als ik eenmaal bezig ben.
Ik zie dat je geen collectebus bij je hebt. Dan heb ik geen interesse.
Werkt altijd.
Al deze posts over collectanten doen me ineens ergens aan denken maar ik kan me niet herinneren of ik het toen hier gepost heb of niet. Er kwam een tijdje geleden een meisje bij me aan de deur, heb geen flauw idee meer voor welk goede doel. Verhaal aangehoord, ging het om een donatie van een tientje per maand. Dus ik zo ja sorry, maar dat is me echt teveel. Zegt ze: ik kan je wel studentenkorting geven als dat misschien helpt??? Sinds wanneer bestaat er studentenkorting voor donaties? Please breng de collectebussen gewoon terug, dan krijgt iedereen die bij me aan de deur komt minstens een euro van me
Die verkoper van vanmiddag begon ook met zo’n lollige vraag en toen ik niet leuk meedeed vroeg hij naar de hoofdbewoner (ik) en daarna vroeg hij of ik dan de baas ben thuis ben benieuwd of mijn vriend precies dezelfde vragen zou krijgen maar eigenlijk weet ik het antwoord al
Haha gisteren stond ook een verkoper van KPN aan de deur hier en die was erg lomp. Wilde niet weg toen mn vriend aangaf dat we geen interesse hadden enzo.
Sommige weken staat hier 1x per dag iemand aan de deur voor verkopen, dus soms ben ik er ook helemaal klaar mee. Vooral de mannen die aanbellen en vragen of m’n man thuis is. Nou nee, doei.
Ja! En een QR code voor een eenmalige gift mag ook, maar ik wil niet gelijk aan een maandelijkse donatie vastzitten.
Tegenwoordig sponsor ik daarom maar elke collega/buurvrouw/hardloopmaatje die een berg opfietst/heel veel rondjes schaatst/een enorm stuk hardloopt, voor een paar euro. Draag ik toch nog een beetje bij aan de goede doelen.