Ik mis ons bordje juist, onze wijk is op de een of andere manier zo vaak aan de beurt voor verkopers aan de deur, maar ook collectanten voor grote organisaties. Soms meerderen per avond, en we steunen er al best veel, en voel ik me toch schuldig om nee te zeggen.
Ik snap dat het onaardig overkomt maar volgens mij is het juist fijn voor die verkopers als mensen zo’n bordje hebben. Scheelt hun weer tijd, moeite en de zoveelste afwijzing.
Oh nee boeit me ook niet, maar vond het eerder wereldvreemd om medelijden te hebben met deurverkopers aangezien die bedrijven niet bekend staan om hun ethische verkooptechnieken en te denken dat het maar om een paar uitzonderingen gaat.
Edit: ik heb zelf geen nee nee sticker trouwens, dus voel me niet eens aangesproken haha
DHL serieus?? Ik was gewoon thuis hè, krijg een bericht, “uw pakket zit in uw brievenbus.”
Het past niet eens!
Mwoah zijn die straatverkopers zelf gewoon niet heel onverdraagzaam?
Klantenservice van een bedrijf heeft op hun site staan dat je beter hun whatsapp functie kunt gebruiken dan bellen, omdat de telefonische wachttijd heel lang is. Zeggen dat ze ernaar streven tijdens kantoortijd binnen 4 uur te reageren op whatsapp.
Bericht gestuurd.
2.5 dag (!) later:
“Excuses, we konden niet binnen 24 uur reageren. Is je vraag nog relevant? Reageer dan even op dit bericht, dan pakken we je vraag alsnog op.”
JA MN VRAAG IS NIET OPEENS MAGISCHERWIJS VERDWENEN OMDAT JULLIE INCOMPETENT ZIJN.
Dat op een iets vriendelijkere manier terug geappt. 9 uur later, nog steeds geen antwoord en ze zijn op zaterdag ook open, dus daar ligt het niet aan
En dan krijg je maandag hetzelfde bericht weer 🫣
Oh fantastisch ook.
En die goeie doel verkopers op het station weten feilloos de minst zelfverzekerde en minst mondige millennials en Gen-Z aan te spreken. Ik kijk soms naar ze als ik op mn trein moet wachten en ik kan bijna altijd voorspellen op wie ze afstappen, je ziet gewoon wie de prooi is en alle verkopers zien het ook en gaan daar op af.
Ik erger me aan de buurjongen die in z’n tuin aan het voetballen is en ik heletijd die bal hoor dreunen. En de ergernis wordt groter omdat die buurman, zijn vader dus, ons vroeger altijd boos heeft weggestuurd als wij met i.p.v. een voetbal zo’n plastic nijntje bal bezig waren. Want echt je loopt hier de straat uit en je bent op een heel groot sportveld/plein en ik begrijp nu zo erg waarom hij ons daar altijd naar toe stuurde, maar doe dat bij je eigen kinderen dan ook .
@LadyV Daarom vind ik de ringbel echt fantastisch, staat er iemand waarvan ik zeker weet dat ik er geen behoefte aan heb, doe ik de deur gewoon niet open
Het irritantste vind ik het als ze zo’n gesprek beginnen met een vraag waar je amper nee op kan antwoorden haha.
‘Houd je van dieren?’
‘Vind je het ook zo erg van de oorlog in x?’
‘Heb je iets meegekregen van de situatie in y?’
En als je wel nee zegt kijken ze je heel vuil of geschokt aan.
Ik zeg dan dus wel vaak nee, als mijn resting bitch face ze niet genoeg heeft afgeschrikt.
En dan krijg je inderdaad weleens ‘mevrouw vindt u het ook zo erg dat er nog steeds kinderen dood gaan aan kanker’ ‘Nee’
Je bent bij mij aan het verkeerde adres om empathie te krijgen om zo zoveel mogelijk te verkopen. Dan maar bot. Ik meen het toch niet.
Ooh ik werd op straat ooit aangesproken door getuigen Jehova’s. Of ik interesse had in een gesprek. Nee danku.
Of ik me geen zorgen maak om de toekomst. Ik: nee hoor
Zij keken naar mijn kind en zeiden: ook niet omwille van haar?
Ik rolde maar met mn ogen en zei nee.
Ben dan helaas niet zo mondig om bijv. te zeggen: nee ik hoop dat zij een kut toekomst heeft, nou goed, of iets dergelijks
Nou dat helpt dus denk ik niet want ze beginnen bij een klantenservice meestal onderaan bij de mensen die als eerste iets hebben gestuurd
Oh nee de mijne echt andersom, anders komen de oudere mails/klachten nooit aan de beurt
Ik ben niet bekend met het woord SLA. Ik moest gewoon een mailbak met honderden mails per dag leegmaken