Vroegah toen ik nog rookte zeiden ze altijd ‘als je een pakje minder rookt is het eigenlijk gratis’. Ja Harold dat klopt maar dat bepaal ik zelf wel. Nu ben ik al jaren een gezonde meid en kom ik weg met gewoon nee.
@Luzarl jullie maken me helemaal in de war moet ik nu stil zijn en maar hopen dat er ooit een reactie komt of blijven spammen?
Ik zou het als klantenservice medewerker, die het blijkbaar onwijs druk heeft en niet expres dagen doet over reageren, echt vreselijk irritant vinden als iemand gaat lopen spammen.
Ik ben ooit een keer op een station aangesproken met: “Wat vind je van homo’s?”
???
Vond dat zo lomp overkomen? Volgens mij kan je daar ook alleen maar kutantwoorden op krijgen, zelfs als iemand positief tegenover homoseksualiteit staat.
Nou precies dit, ik wil best wel doneren maar ik mag toch zeker zelf wel bepalen hoe veel en hoe vaak?? Als ik €0,50 wil geven dan zouden ze daar alsnog blij mee moeten zijn, maar nee het is meteen €4,95 ofzo per maand. Ja doei.
True, wel goed punt, die medewerkers van de klantenservice kunnen ook niets aan het systeem zelf doen natuurlijk. Zal ze tm maandag met rust laten en anders maandag de hele dag maar aan de telefoon gaan hangen
Leuk dat jij dit zegt haha
Ik had laatst iemand aan de deur die zei: ik ben op zoek naar de klikobeheerder van deze woning. Ik stond echt zo?? Verkochten abonnementen voor het reinigen van je vuilnisbakken.
Ik lig te sterven van de hoofdpijn in een hotelkamer en ik ben zo dom geweest om 0 paracetamol of iets mee te nemen wat een vreselijke nacht
O god, sterkte, hopelijk trekt het weg of kan je bij de receptie paracetamol krijgen. Ik had dit ook een keer en om de een of andere reden was het een hotel waar werkelijk alles wit was, waardoor mijn hoofdpijn alleen maar erger werd (mijn ogen konden het echt niet aan). Toen had ik mezelf naar de receptie gesleept (met zonnebril op), maar ze hadden gewoon niks. Dit was in Parijs, dus het kan ook zijn dat ze geen zin hadden om te zoeken. Maar misschien kunnen ze je in jouw hotel wel helpen!
Ik ben ooit deurverkoper geweest en dat zijn echt geen zielige mensen die je met alle egards moet behandelen hoor. Onze strategie (we verkochten glasvezel) was letterlijk groepsdruk, als jij het niet doet lijden je buren in het buitengebied eronder, want ja jij hebt nu al oké internet, maar zij hebben geen dekking. Ja dus je moet wel mee doen want bij minder dan 30% van het dorp krijgt niemand iets. Ja en dan heb je inderdaad een nieuwe provider [insert allerlei beloften waarvan we niet zeker wisten of het kon over installatie, het kastje, de afstandsbediening en service]. Kreeg ook ziek veel betaald. De strategie van veel deurverkopers is juist zo trainen dat mensen je niet goed kunnen afschepen, je kunt beter gewoon je deur dichtlaten.
Ik had laatst deurverkopers aan de deur die geen kleding of badge of wat dan ook van hun goede doel zichtbaar droegen. Toen ik ernaar vroeg zeiden ze dat dat was omdat mensen anders bij voorbaat de deur al niet voor hen open deden (en haalden ze een badge met legitimatie en wel een logo van het goede doel waarvoor ze werkten uit hun zak). Je kunt dus beter je deur voor niemand meer open doen die je niet kent dan dus.
Laatst bij de supermarkt stond er dus ook eentje zonder zichtbare badge of kleding. Was gewoon een jongen die op me af kwam met “mag ik iets vragen?”. Kan van alles zijn, de weg ofzo, dus ik zeg reageer gewoon vriendelijk met ja. Begint 'ie ineens zijn hele verkooppraatje af te steken. Heb hem afgekapt, tschuuuus.
Ja same. ‘Mag ik iets vragen?’ al meerdere keren meegemaakt. Maar ook dat iemand me gewoon aansprak met: ‘wat een superleuke jas/broek/whatever’ en als je dan bedankt gaan ze ineens over op een verkooppraatje.
Ik vind het irri als ze aanbellen en ik ben aan het koken en twee kinderen tevreden houden terwijl ik net een uur gefietst heb dus het zweet me op de rug staat en dan doe ik open, zie ik twee tieners en dan kijken we elkaar een paar tellen aan en zeggen ze zo: u kijkt heel verbaasd!!
Dan voelt het echt als inbreuk op m’n privacy. Zij bellen op spitsuur aan bij mijn deur en dan moet ík me verantwoorden voor het gezicht wat ik daarbij trek.
Maar gelukkig zeg ik altijd gewoon nee sorry geen tijd met een vriendelijk gezicht en doe dan de deur dicht.
Nou daar kom ik weer met mijn regeltjes maar ik dacht ook dat het verplicht was om zichtbaar je badge te dragen?
Bij mij in de wijk is Delta heel erg bezig boor glasvezel. Steeds aanbellen, ik deed nooit open want ik zag het op de ring. Daarnaast meermaals brieven.
Met aanbellen zag je ze ook direct naar mijn huis lopen. Want ik stond nog op het lijstje. Toen maar eens open gedaan en nee gezegd.
Nu steekt er een heel lullig draadje uit voor mijn voortuin. Want niet aangesloten. En dat is bij een heel groot deel in de wijk.
Als iemand vraagt “Mag ik iets vragen?” en ze hangen echt rond op zo’n manier dat ze niet ergens naartoe op weg zijn of iets zoeken dan weet ik gewoon op voorhand al dat het verkopers zijn. Ik zeg altijd dat ik geen tijd heb en loop door. Deur open doe ik sowieso nooit maar gelukkig heb ik nee/nee stickers dus er wordt ook nooit aangebeld.
Ik heb hier op de een of andere manier enorme issues mee. Zodra ik de deur open doe en een verkoper zie staan weet ik dat ik de lul ben. Thank god voor de ring zodat ik de deur dicht kan laten of mijn man het kan laten oplossen. Ik vind de manier waarop die gesprekken lopen vaak heel naar en dat maakt het voor mij blijkbaar lastig om nee te zeggen of het gesprek af te kappen. Voor ik het weet steun ik 15 goede doelen en heb ik een nieuw energie contract afgesloten
Volgens mij ben ik echt een heel fatsoenlijk, vriendelijk en behulpzaam mens in het dagelijks leven maar aan die verkopers heb ik toch zo’n schijthekel. Zodra ik aan de telefoon hoor dat het zo iemand is hang ik gewoon op en de deur gooi ik ook gewoon dicht. Ga niet eens meer het gesprek aan want ze hebben overal een ‘ja maar’ op en van die maniertjes die me zó tegenstaan. Een collectant is iets heel anders, maar straatverkopers of van die telefoonverkopers: opbokken.
(En ik heb dat telefoonwerk zelf vroeger gedaan dus ik weet hoe het is om aan de andere kant te zitten. Ik vond het chiller als iemand gewoon ophing en ik door kon naar de volgende i.p.v. dat je weet dat je een nee gaat krijgen maar toch al die stomme argumenten en scripten moest afgaan. Collega’s ook. Niks zieligs aan dus.)