ik zeg nog steeds dat ik 17 ben bij straatverkopers
Hmmm ik heb wel een keer dit gesprek gehad:
Collectant: āGeef je om dieren?ā
Ik: āBen je vegan?ā
C: āNee.ā
Ik: āDan zijn we uitgepraat.ā
Toen voelde ik me ook wel cool en ad rem maar ja het was niet gelogen of zo.
Lijkt me ook wel leuk om semi-cryptisch te antwoorden met iets als āalleen als de r in de maand zitā
Hoezo besluit ik altijd impulsief om mn eigen curtain bangs bij te knippen? Krijg er altijd zoveel stress van als ik eenmaal bezig ben.
Ik zie dat je geen collectebus bij je hebt. Dan heb ik geen interesse.
Werkt altijd.
Al deze posts over collectanten doen me ineens ergens aan denken maar ik kan me niet herinneren of ik het toen hier gepost heb of niet. Er kwam een tijdje geleden een meisje bij me aan de deur, heb geen flauw idee meer voor welk goede doel. Verhaal aangehoord, ging het om een donatie van een tientje per maand. Dus ik zo ja sorry, maar dat is me echt teveel. Zegt ze: ik kan je wel studentenkorting geven als dat misschien helpt??? Sinds wanneer bestaat er studentenkorting voor donaties? Please breng de collectebussen gewoon terug, dan krijgt iedereen die bij me aan de deur komt minstens een euro van me
Die verkoper van vanmiddag begon ook met zoān lollige vraag en toen ik niet leuk meedeed vroeg hij naar de hoofdbewoner (ik) en daarna vroeg hij of ik dan de baas ben thuis ben benieuwd of mijn vriend precies dezelfde vragen zou krijgen maar eigenlijk weet ik het antwoord al
Haha gisteren stond ook een verkoper van KPN aan de deur hier en die was erg lomp. Wilde niet weg toen mn vriend aangaf dat we geen interesse hadden enzo.
Sommige weken staat hier 1x per dag iemand aan de deur voor verkopen, dus soms ben ik er ook helemaal klaar mee. Vooral de mannen die aanbellen en vragen of mān man thuis is. Nou nee, doei.
Ja! En een QR code voor een eenmalige gift mag ook, maar ik wil niet gelijk aan een maandelijkse donatie vastzitten.
Tegenwoordig sponsor ik daarom maar elke collega/buurvrouw/hardloopmaatje die een berg opfietst/heel veel rondjes schaatst/een enorm stuk hardloopt, voor een paar euro. Draag ik toch nog een beetje bij aan de goede doelen.
Vroegah toen ik nog rookte zeiden ze altijd āals je een pakje minder rookt is het eigenlijk gratisā. Ja Harold dat klopt maar dat bepaal ik zelf wel. Nu ben ik al jaren een gezonde meid en kom ik weg met gewoon nee.
@Luzarl jullie maken me helemaal in de war moet ik nu stil zijn en maar hopen dat er ooit een reactie komt of blijven spammen?
Ik zou het als klantenservice medewerker, die het blijkbaar onwijs druk heeft en niet expres dagen doet over reageren, echt vreselijk irritant vinden als iemand gaat lopen spammen.
Ik ben ooit een keer op een station aangesproken met: āWat vind je van homoās?ā
???
Vond dat zo lomp overkomen? Volgens mij kan je daar ook alleen maar kutantwoorden op krijgen, zelfs als iemand positief tegenover homoseksualiteit staat.
Nou precies dit, ik wil best wel doneren maar ik mag toch zeker zelf wel bepalen hoe veel en hoe vaak?? Als ik ā¬0,50 wil geven dan zouden ze daar alsnog blij mee moeten zijn, maar nee het is meteen ā¬4,95 ofzo per maand. Ja doei.
True, wel goed punt, die medewerkers van de klantenservice kunnen ook niets aan het systeem zelf doen natuurlijk. Zal ze tm maandag met rust laten en anders maandag de hele dag maar aan de telefoon gaan hangen
Leuk dat jij dit zegt haha
Ik had laatst iemand aan de deur die zei: ik ben op zoek naar de klikobeheerder van deze woning. Ik stond echt zo?? Verkochten abonnementen voor het reinigen van je vuilnisbakken.
Ik lig te sterven van de hoofdpijn in een hotelkamer en ik ben zo dom geweest om 0 paracetamol of iets mee te nemen wat een vreselijke nacht
O god, sterkte, hopelijk trekt het weg of kan je bij de receptie paracetamol krijgen. Ik had dit ook een keer en om de een of andere reden was het een hotel waar werkelijk alles wit was, waardoor mijn hoofdpijn alleen maar erger werd (mijn ogen konden het echt niet aan). Toen had ik mezelf naar de receptie gesleept (met zonnebril op), maar ze hadden gewoon niks. Dit was in Parijs, dus het kan ook zijn dat ze geen zin hadden om te zoeken. Maar misschien kunnen ze je in jouw hotel wel helpen!
Ik ben ooit deurverkoper geweest en dat zijn echt geen zielige mensen die je met alle egards moet behandelen hoor. Onze strategie (we verkochten glasvezel) was letterlijk groepsdruk, als jij het niet doet lijden je buren in het buitengebied eronder, want ja jij hebt nu al okƩ internet, maar zij hebben geen dekking. Ja dus je moet wel mee doen want bij minder dan 30% van het dorp krijgt niemand iets. Ja en dan heb je inderdaad een nieuwe provider [insert allerlei beloften waarvan we niet zeker wisten of het kon over installatie, het kastje, de afstandsbediening en service]. Kreeg ook ziek veel betaald. De strategie van veel deurverkopers is juist zo trainen dat mensen je niet goed kunnen afschepen, je kunt beter gewoon je deur dichtlaten.
Ik had laatst deurverkopers aan de deur die geen kleding of badge of wat dan ook van hun goede doel zichtbaar droegen. Toen ik ernaar vroeg zeiden ze dat dat was omdat mensen anders bij voorbaat de deur al niet voor hen open deden (en haalden ze een badge met legitimatie en wel een logo van het goede doel waarvoor ze werkten uit hun zak). Je kunt dus beter je deur voor niemand meer open doen die je niet kent dan dus.