Waar erger je je aan? #18

Collega zat zich te bemoeien met m’n kind en hoe/wat ik moest doen tijdens een driftbui. Zoooo irritant, rot op, bemoei je met je eigen shit. Een 2 jarige met een driftbui is al vervelend genoeg.

1 like

Ik ben dus gestart met een nieuwe baan en nu 2 dagen geweest. En ik heb super leuke collega’s en krijg veel ruimte. Maar toch moet ik zo wennen, omdat het een ander systeem is en ze hebben gewoon praktisch gezien anders ingericht dan waar ik stage liep. Ik kan niet zo goed tegen veranderingen en dat vind ik irritant aan mezelf.

6 likes

Dat logo van Rituals!!!

RIT
UAL
S…

Sorry maar waarom??? :weary: Een Nederlandse vriendin heeft de olie uit de rode lijn voor me meegenomen (die ik megalekker vind, is deze liefde voor middelmatige nepluxe een biecht?) en word steeds een beetje boos als ik ernaar kijk.

27 likes

ik heb dit ook met supertrash!!! ben blij dat het failliet is want sindsdien hoef ik deze abominatie minder vaak te zien

Samenvatting

image

10 likes

Dit is echt heel erg maar ik erger me helemaal dood aan iemand waar we contact mee hebben i.v.m. een eventuele verbouwing. Deze man is ZÓ ongelooflijk saai en praat zó slaapverwekkend en langzaam en met van die standaard zinnetjes. Veel te vaak je voornaam gebruiken (op zo’n manier die je leert bij cursussen omgaan met klanten) en “ik begrijp wat je zegt, ik hoor wat je zegt” (ja fijn Hans dat je oren hebt en onze taal spreekt, hoef je niet na elke vraag die we stellen te bevestigen) en “ik ga natuurlijk proberen dit zo helder mogelijk uit te leggen voor jullie” (dankje Hans, ik ga ervanuit dat je niet express zo ONDUIDELIJK mogelijk gaat praten en also we zijn niet dom?).

Totaal geen humor ook. Heb echt medelijden met zijn vrouw die dit geneuzel elke dag moet aanhoren. Vre-se-lijk.

Mijn man ligt helemaal dubbel om hoe zwaar ik me hieraan erger maar ik kan er gewoon echt niet mee dealen.

31 likes

Hahah ken je die energy vampire van ‘what we do in the shadows’? Zo klinkt deze man precies :joy:

11 likes

Dat uitgerekend vandaag op een van de spaarzame ochtenden dat ik niets heb gepland er 2 schilders op mijn balkon aan het werk zijn ( schuren, schilderen e.d.).
Normaal zou ik van de woonkamer naar de slaapkamer gaan en daar tv kijken maar daar werkt de andere schilder. Zul je zien dat als ik om half 1 weg moet hun ook klaar zijn.
Inmiddels hebben we, wat ongemakkelijk, naar elkaar gezwaaid.

2 likes

Ohhh ja maar als je eenmaal een irritatie hebt aan een manier van praten dan kun je het ook niet niet meer horen, elke zin is dan echt tenenkrommend.

3 likes

Hahaa ja zoiets, alleen is deze man dus echt een heel stuk jonger en zijn het echt van die aangeleerde maniertjes. Echt van die cursuspraat.

Maar de (totaal afwezige) intonatie komt wel overeen, hahaha.

Ja dit snap ik helemaal, een vriendin van mij appt zo, maar praat gelukkig niet zo. Vooral de zin: ‘zullen we binnenkort even bijpraten onder het genot van een kopje koffie’ maakt me echt laaiend. Hoezo, ik bepaal zelf wel of ik geniet en waarom app je niet gewoon: hee zullen we volgende week even koffie drinken? Gelukkig is ze wel heel leuk en appen we weinig, we bellen vaker.

12 likes

Aan degene die net, toen mijn kind van dr fiets was gevallen en ik haar weer erop aan het hijsen was, commentaar moest leveren van ‘lekker handig zo’ omdat we een beetje op de stoep stonden en zij dus een mini bocht moest maken om langs ons te gaan met haar fiets.

Het is nu een uur geleden en ik vind het nog steeds stom.

13 likes

Dat ik mijn pincet kwijt ben

2 likes

Mijn man is er een tijdje niet maar had nog spullen in de koelkast dus ik had nu Optimel vla maar wat is dat voor drek dan, je kunt er gewoon doorheen kijken

3 likes

Echt vies hè, dat optimel. Ik had aarbeienyoghurt voor lunch vandaag. Ook zo waterig en smakeloos. Koop ik ook nooit meer.
Hele middag op m’n werk honger gehad. Wie eet dat nou voor z’n plezier.

1 like

Dat als ik op Facebook zit (boomer alert), mijn bovenste balk met de tijd etc. verdwijnt in het wit. Ik probeer mijn schermtijd actief te verminderen, het helpt niet als ik dan niet meer kan zien hoe lang ik al. Zo slim van ze om mensen nog gemakkelijker langer te laten scrollen :weary:

1 like

Je kunt facebook ook in dark mode gebruiken. Dan heb je dat probleem denk ik niet.

3 likes

Hahaha oh dat zou ik ook wel bijzonder vinden ja. Da’s echt zo’n verkoopzinnetje ofzo, ik weet niet. Ik kan tijdens gewone gesprekken heel slecht tegen dat soort taal. In een stuk tekst dat bedoeld is om te verkopen: prima. Maar praat gewóón.

Mijn man en ik zeggen nu de hele dag tegen elkaar:

“Ik hoor wat je zeg (voornaam), ik begrijp waar je vandaan komt.”

7 likes

Ja bloedirritant. Toen ze verhuisd was, appte ze een foto met de tekst: vanaf nu woonachtig in….
Meittt zeg gewoon: joehoe ons nieuwe huis.
Ik zou echt willen dat ik dit verzonnen had haha

5 likes

hahaha ohnoooo woonachtig. Doet ze qua werk iets waarbij ze veel dat soort taal moet schrijven ofzo? Dat het gewoon een beetje automatisch gaat?

4 likes

Ja wel een kantoorbaan met veel mailcontact gok ik. Haar man praat dus wel echt zo en die kan ik dus ook niet uitstaan.

3 likes